user icon
user icon

Lewis Hamilton is niet van plan een gooi te doen naar de Triple Crown

  • Gepubliceerd op 13 dec 2017 07:55
  • comments 8
  • Door: Rik Klein Entink

Lewis Hamilton heeft niet zoals Fernando Alonso het doel om de Triple Crown te winnen. De Brit bewondert zijn McLaren-collega voor zijn ambities, maar het staat niet op zijn verlanglijst. 

Alonso won de Grand Prix van Monaco al en nam vorig jaar deel aan de Indy 500, de derde race die onderdeel uitmaakt van de Triple Crown is de 24 uur van Le Mans. Alleen Graham Hill wist deze drie races op zijn naam te schrijven en Alonso zou graag de volgende zijn. Maar Hamilton heeft dat doel op dit moment helemaal niet. 

Tegen het Braziliaanse UOL zegt de regerend wereldkampioen: "Het is vandaag de dag erg moeilijk om iets anders en unieks te doen. In het verleden waren er coureurs die in verschillende categorieën actief waren, maar ik heb die behoefte niet. Het is bewonderenswaardig wat Alonso wil gaan doen, maar voor mij is de Formule 1 de ultieme ervaring voor een coureur."

Muziek of de modewereld

Ook heeft hij al eerder gezegd dat het niet zijn doel is om het aantal wereldtitels van Michael Schumacher te evenaren. "Ik heb ook andere kwaliteiten en projecten waar mijn interesse ligt en waar ik goed in ben", aldus de Mercedes-coureur. Hij vervolgt: "De komende jaren ga je vanzelf zien wat dat is, maar er is meer dan alleen maar racen. Eerder dit jaar liet hij doorschemeren een eigen kledinglijn te starten: "Wanneer het aankomt op mode zie ik mezelf samenwerken met bekende modeontwerpers. Ik wil een eigen kledinglijn hebben." Maar ook de muziek staat in zijn warme belangstelling. 

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Succes Lewis, het is je gegund

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 08:31
    • Zo is dat.

      Ik hoop wel dat zolang hij in de f1 rijdt, zich ook op de f1 blijft focussen. Een Lewis die te veel net andere zaken bezig is, zou zonde zijn als daar zijn prestaties negatief door worden beïnvloed.

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 08:54
  • Lewis, als je er geen zin in hebt moet je het gewoon niet doen jongen. Ik heb in mijn tijd de GP van Monaco expres niet gewonnen om dit soort gezeik aan m’n kop te voorkomen...

    Die Triple Crown is overigens nu alleen een hype doordat Alonso er voor wil gaan. De jaren hiervoor werd het nauwelijks ter sprake gebracht.

    *hoofd

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 09:05
  • mario

    Posts: 6.836

    Lewis is de beste coureur in de F1 op dit moment, zonder twijfel, dat is wel zeker. Maar dat zegt niets of hij ook Le Mans en de Indy 500 op z'n naam kan zetten. Ook daar is de combinatie van goede rijders en een goede auto cruciaal....
    Alonso had dit jaar een goede (maar geen perfecte auto) op de Indy 500 en dan zie je weer waar het kan stranden. En bij de Le Mans ben je ook nog eens afhankelijk van je mede-coureurs en volgens mij is dat iets wat Lewis niet wil..... Hij wil zelf verantwoordelijk zijn.....

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 09:48
  • Kenju

    Posts: 2.629

    Ik zie ook niet in waarom het echt zo bijzonder is. Je moet maar net de ruimte hebben om het te doen. Het leven van een racecoureur vandaag de dag is veel drukker. En het is duidelijk dat je het sowieso niet zomaar even doet.

    Ik had coureurs overigens veel liever in de verschillende Formule-klassen gezien. Hamilton in F2, hoe interessant zou dat zijn?

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 11:18
  • Eigen kledinglijn, why not. Kan zijn goede vriend Justin op catwalk de nieuwe collecties presenteren.
    Je hoort straks op radio: discover the new world of F1, experience the unimaginable high pressure, walk on the edge of the limit. NIKKIROS, a new fragrance created by Lewis Hamilton, produced in China.

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 21:04
  • Lewis, als je er geen zin in hebt moet je het gewoon niet doen jongen. Ik heb in mijn tijd de GP van Monaco expres niet gewonnen om dit soort gezeik aan m’n kop te voorkomen...

    Die Triple Crown is overigens nu alleen een hype doordat Alonso er voor wil gaan. De jaren hiervoor werd het nauwelijks ter sprake gebracht.

    *hoofd

    • + 0
    • 14 dec 2017 - 01:51

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:10 - 16:10

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

     

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

    Vrije training 2

    14:00 - 15:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:10 - 16:10

    Snelste ronde

    14:10 - 16:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar