user icon
user icon

Voormalig motorontwerper van Ferrari naar Mercedes?

  • Gepubliceerd op 11 dec 2017 08:37
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Lorenzo Sassi is weer eens in het nieuws. De Italiaan die eerder dit jaar op miraculeuze wijze verdween van de afdeling Formule 1-motoren bij Ferrari vervolgt zijn loopbaan mogelijk bij concurrent Mercedes. Speed Week bericht dat Sassi vanaf 2018 in Brixworth onder Mercedes-motorenbaas Andy Cowell komt te werken.

Sassi was bij Ferrari verantwoordelijk voor het ontwerp van de Formule 1-motor. Dat deed hij tot grote tevredenheid, maar toch haalde Ferrari-baas Sergio Marcionne hem weg bij het Formule 1-team. Hij zag een andere taak voor Sassi binnen het Fiat Chrysler Automobiles-concern weggelegd. Sassi moest zich gaan toeleggen op motoren voor gewone productieauto's.

Daar had de Italiaan geen trek in en hij stapte op. Nu circuleert dus het gerucht dat hij bij Mercedes aan de slag gaat. Daarmee volgt Sassi het voorbeeld van Aldo Costa en James Allison, die na hun tijd bij Ferrari ook overstapten naar de Duitse renstal. Sassi werkte elf jaar voor Ferrari. Zijn takenpakket is eerder dit jaar al overgedaan aan Corrado Iotto, afkomstig van de GT-afdeling.

Zowel Mercedes als Ferrari wilde niet reageren op dit gerucht.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Patrace

    Posts: 2.280

    Dat zou getuigen van een heel bijzonder personeelsbeleid bij Ferrari: iemand tegen zijn zin een andere positie geven terwijl je tevreden bent over zijn prestaties in zijn oude functie.
    En het dan gek vinden dat hij vertrekt. Tja...

    • + 2
    • 11 dec 2017 - 09:26
    • Stitch

      Posts: 5.020

      Dat niet alleen, maar gewoon op die manier topmensen bij je directe concurrent onderbrengen is wel heel erg dom. Bij de eerste keer denk je nog "oeps, foutje". Bij de tweede keer komt er een oud spreekwoord met een ezel en een steen in me op, maar dit drie keer laten gebeuren getuigt toch wel van een ongeevenaarde domheid...

      • + 2
      • 11 dec 2017 - 09:49
    • Misschien moeten ze Sergio Marcionne maar eens gaan vervangen ?
      Komt er hopelijk wat rust in de Italiaanse tent .

      • + 2
      • 11 dec 2017 - 10:04
    • Misschien moeten ze in dit bericht eerst Marchionne goed schrijven? ;)
      Met een h na de c dus.

      Zoals het hier staat lijkt het zo dom van de Ferrari-baas dat ik me afvraag of er niet (heel) wat meer speelde.
      Gezien de transparantie bij de Italianen zal dat wel snel naar buiitenworden gebracht. ;)

      • + 2
      • 11 dec 2017 - 13:34
    • Niks mis met het personeelsbeleid bij Ferrari, de vertrekkende personen lukt het al jaren niet om een betere motor als Mercedes te ontwikkelen. Ze laten hun naar de concurrent gaan omdat ze denken zo Mercedes te kunnen verzwakken.

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 14:39
    • Ja Larry , ik heb inderdaad de naam Marcionne ( zonder h ) afgekeken van hierboven

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 17:52
    • rickf1

      Posts: 1.623

      @Ouw-Sjagerijn
      Marcionne vervangen? Hij moet een andere baan krijgen waar hij ook goed in is: Bezem in de hand en veger worden.

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 18:33
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Ai... ook dom aan het overtypen 😳

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 18:34
    • Het ging mij om de fout in het artikel hoor, die trouwens nog steeds niet verbeterd is. Dat wij (ik dus zeker ook) foutjes maken is m.i. niet zo bezwaarlijk.

      • + 1
      • 11 dec 2017 - 21:48
  • Als ze bij Mercedes maar niet zo dom zijn om Marchionne in dienst te nemen!

    Tenzij...

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 10:10
  • Fibonacci

    Posts: 561

    Het verhaal van de tien kleine negertjes. Ingegeven door macho-beleid bij het grote Ferrari waar hierarchie en een dikke p**mel nog heel belangrijk zijn. Dit is zó 1970.

    • + 1
    • 11 dec 2017 - 10:17
  • bonensoep

    Posts: 313

    Klinkt een beetje alsof ie informatie naar MB heeft gelekt, door Marchionne bij de bron is weggehaald en nu door Mercedes beloond gaat worden met een plekkie.

    Kan niet zo gauw bedenken waarom je anders een prima ontwerper bij je team weghaalt, of hij moet een enorme irritante sfeer verziekende kerel zijn, natuurlijk.

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 13:07
    • Beetle

      Posts: 1.059

      Dat is precies wat ik ook dacht.
      Gewoon een beloning voor "bewezen" diensten...

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 19:04

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar