user icon
user icon

Ferrari bevestigt vertrek van testcoureur Luca Badoer

  • Gepubliceerd op 08 dec 2010 09:07
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari neemt definitief afscheid van testrijder Luca Badoer. Berichten over een einde van de periode van de Italiaan als tester bij de Scuderia sijpelden eerder al door en de Italiaanse renstal heeft dat nieuws nu officieel bevestigd.

Ferrari deed dat in een persverklaring voor de Bologna International Motor Show. Badoer verzorgt daar een demo met de auto van 2009 en het team stelt: “Dit is zijn vaarwel na een fantastische periode van dertien jaar als testcoureur bij Ferrari.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Konden ze niet beter ook die \"andere (2)\" coureurs op vervroeg pensioen sturen

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 09:12
    • Zeker weten, met name die Alonso die bakt er toch niks van. Ontslaan ze meteen de teamleiding ook en dan zetten ze de teamleiding van HRT daarneer met de coureurs bruno senna en de kleine piquet.

      (droom lekker verder zou ik zeggen)

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 09:45
    • amirk

      Posts: 223

      Als F1Today jou ontslaat....?

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 10:13
    • Nee, Charlie Whiting moet met pensioen!

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 13:17
  • Was de heer Charlie Whiting niet verwijdert van deze site? (en zijn andere pesonages!)

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 09:47
    • Tja... helaas kennelijk niet. Trollen vinden altijd wel een weg naar binnen (ze leven niet voor niets in deuropeningen...)

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 10:29
    • :)

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 15:23
  • Toch zonde dat een serieus groot talent als Luca Badoer nooit doorgebroken is in de Formule 1. De beste man kwam in 1993 de Formule 1 als International Formula 3000 Champion van het jaar 1992.
    Bij het arme team BMS Scuderia Italia Lola - Ferrari, viel weinig eer te behalen helaas, het verslaan van (toen der tijd al) veteraan Michele Alboreto qua kwalificaties en race uitslagen was het hoogst haalbare en dan ook gelukt.
    In ieder geval kwam de beste man als groot talent binnen en was kanshebber om voor toen der tijd topteam Benetton te gaan rijden.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 10:29
    • TJ

      Posts: 619

      Groot talent? Je maakt een grapje denk ik? Als hij al bijna 20 jaar meedoet in de F1 en hij heeft nog steeds geen potten kunnen breken is het toch geen talent te noemen? We hebben hem vorig jaar nog kunnen zien racen als vervanger van Massa maar daar kon je ook niet echt over naar huis schrijven.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 11:13
    • Nee, zeker maakt Priyantha geen grapje. Badoer was een enorm talent!

      Zie hier: formul1.atspace.com/badoer.htm

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 12:28
    • Stri

      Posts: 2.269

      Nurburgring \'99 zal ik inderdaad nooit meer vergeten, wat een medelijden had ik toen met de man

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 13:49
    • kiekeboe

      Posts: 210

      Ach ja, we leven nu en niet vroeger...
      Nu bakt ie er niets van omdat ie geen wedstrijdritme heeft....
      maar wat een mooi beroep heeft die man gehad! Testcoureur van Ferrari, beetje shows geven in mooie auto\'s netjes hoor.

      Bye Bye Luca, i don\'t mis you

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 17:05
  • Opgeruimd staat netjes.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 11:39
  • gabini

    Posts: 783

    look How bad u are!!! :)

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 17:58

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar