user icon
user icon

Carlos Sainz 'zeer tevreden' over 2017

  • Gepubliceerd op 10 dec 2017 09:50
  • comments 26
  • Door: Mathijs Carolus

Met een negende plaats in de eindstand van het kampioenschap kende Carlos Sainz een sterk seizoen. De Spanjaard reed in 2017 voor twee teams: Toro Rosso en Renault. In 2018 blijft Sainz Renault trouw en hoopt hij een volgende stap te kunnen zetten.

Sainz scoorde in tien van de twintig races in de punten en qua punten is 2017 het beste jaar tot nu toe in de koningsklasse van de autosport: "Ik kijk met een zeer tevreden gevoel terug op 2017. Wanneer je me had vertelt dat ik zoveel punten zou scoren en al vier races voor mijn nieuwe werkgever mocht rijden, dan had ik je waarschijnlijk voor gek verklaard. 

In Japan werd bekend dat Jolyon Palmer zijn spullen kon pakken en dat Sainz vanaf de Grand Prix van Amerika de RS17 zou besturen. In Austin scoorde Sainz meteen punten dankzij een zevende plaats, maar de laatste drie races van het jaar verliepen moeizaam voor de Spanjaard. Wat waren de hoogtepunten van het seizoen volgens Sainz? "Er zijn drie races die er voor mij uit springen. In Monaco was ik heel erg blij met de auto, in China kende ik een sterke race waar ik ver voor de andere teams uit het middenveld eindigde. Singapore was qua prestatie het absolute hoogtepunt: in een moeilijke race wist ik uit de problemen te blijven en scoorde ik twaalf punten voor Toro Rosso. Ik wist toen al dat ik Renault-coureur zou gaan worden", aldus Sainz in gesprek met Auto, Motor und sport.de

Voor 2018 heeft Sainz ook al een strategie om nog beter te kunnen presteren: "In 2017 heb ik soms te behouden gereden, waardoor ik geen punten wist te scoren. In 2018 zal ik meer risico's moeten nemen, het middenveld zit namelijk erg dicht bij elkaar."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Taures

    Posts: 1.009

    Achter Hulk aansluiten en volgen dan komen de punten vanzelf wel.
    Geen gekke risico's nemen gwn behouden rijden dan rijdt je gek genoeg.

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 10:33
    • Zo te lezen heeft Sainz andere plannen,@Taures. En daarin heeft hij ook gelijk. Een beetje meerijden met Hulkenberg hoort niet in de F1. We willen strijd zien.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 10:41
    • Hij zegt toch dat hij precies wat jij zegt @Taures NIET gaat doen, Carlos gaat meer risico nemen en dat bevalt mij wel.. Tot op zekere hoogte..

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 10:42
    • Taures

      Posts: 1.009

      Wij zullen zien

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 10:48
    • Achter Hulk aansluiten is niet wat Carlos voor ogen heeft. En dat moet ook niet, want dan ziet hij het podium nooit. Dat steeds weer de grond inschrijven van een prima coureur wordt wel eentonig hier. Sainz doet het eigenlijk best wel goed en is intussen wel mooi fabrieksrijder.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 12:38
    • Laat Carlos dan maar achter de top zes auto’s gek gaan doen, want wat verder naar achteren zal ie niet de enige zijn. Maken ze er voor ons een dolle boel van.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 23:21
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Hoeveel recepten met komkommers ken jij eigenlijk?

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 10:41
    • Tegen wie heb je het eigenlijk?

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 10:44
    • ik vind dit geen komkommerbericht. Wacht maar tot alles en iedereen uitgemolken is, dan gaan we al die vragenberichten krijgen..Zal die dit gaan doen? heeft zus en zo het voor elkaar?

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 11:06
    • @Maxiaans. Waarschijnlijk onbewust tegen @Bill...

      @Caramba. Dat weet @Billgates je zo te vertellen maar ik weet niet of hij vandaag nog uit de keuken komt.
      Het is eerder tijd voor Unox rookworst maar eigenlijk zal het me werkelijk worst wezen.

      • + 1
      • 10 dec 2017 - 14:51
  • Het is altijd prettig om te lezen dat Carlos zichzelf niet kan teleurstellen. Het is alleen zo'n wereld van verschil met Max. Die is niet zo gauw tevreden..

    • + 3
    • 10 dec 2017 - 11:08
    • Gaat niet over Max.

      • + 4
      • 10 dec 2017 - 11:30
    • Nee, het gaat over een mannetje dat zichzelf continu met Max vergelijkt.

      • + 3
      • 10 dec 2017 - 12:03
    • Benny: en dat zegt iemand die zichzelf met NBTT vergelijkt.
      Taalpurist pur sang.
      Neppatsrev: Wat AF zegt!

      • + 5
      • 10 dec 2017 - 12:07
    • @flipje: wat BD zegt.

      • + 1
      • 10 dec 2017 - 12:32
    • @ Benny Donker - waar vergelijkt hij zich continu met Max? Ik lees dat hier wel continu ja, maar Sainz zegt er zelf niets over.

      • + 3
      • 10 dec 2017 - 12:34
    • @Cherokee. Dat vraag jij je terecht af want het is inmiddels een aardig ouwe koe. Sinds Carlos met Horner en Marko gebarbecued heeft, heb ik hem geen opmerkingen in die richting meer horen maken.

      Misschien nog wel wat andere opmerkelijke comments maar daar gaat het nu niet over.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 14:16
    • "Nee, het gaat over een mannetje dat zichzelf continu met Max vergelijkt."

      Waar vergelijkt hij zich hier met Verstappen?

      • + 1
      • 10 dec 2017 - 14:48
    • Hij, die niet weet waar hij mee vergeleken moet worden als Max met Senna vergeleken wordt...

      • + 1
      • 10 dec 2017 - 15:14
    • Wat een gezeur heren. Feit is dat alle jonge coureurs zich met Max vergelijken. Hij is de maatstaf voor hen de laatste 2 jaren. Geen probleem toch? Laat ze hem maar (af en toe) verslaan, des te leuker wordt het toch?

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 18:58
    • Maar het gaat helemaal niet over Max. Toch? ;)

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 19:00
    • Je zwetst weer een eind in de ruimte @Flipje. Maar aangezien jij nu aantoonbaar opnieuw de confrontatie aangaat, ben jij - en jij alleen - aansprakelijk voor de gevolgen van het opnieuw verpesten van de sfeer.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 19:50
    • is hier sprake van een kittyfight..

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 21:04
  • Rammel de bammel...

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 12:02
  • Hij heeft nog nooit wat anders gedaan dan 'behouden rijden' sinds hij in de F1 zit... teambazen in de middenmoot, of lager, zullen blij met hem zijn... Betwijfel of hij met zijn rijstijl ooit iets te zoeken heeft bij een topteam als het echt ergens om gaat... Volgens mij wordt hij nog steeds zenuwachtig als hij echt moet racen en pushen...

    • + 2
    • 10 dec 2017 - 14:40
    • met een beetje pech zit hij in een RB in 2019. krijgt hij nog een kans.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 16:50

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 20 jan 1991 (29)
  • Geb. plaats Horsham, Groot Brittannië
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar