user icon
user icon

Video: Een levensgrote Renault RS17 van lego

  • Gepubliceerd op 08 dec 2017 10:15
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Renault en Lego hebben de handen ineen geslagen voor een mooi filmpje. Te zien is hoe allerlei legopoppetjes de armen uit de mouwen steken om in een showroom van de Franse autofabrikant iets te bouwen. Het blijkt een levensgrote Formule 1-auto van legosteentjes te zijn, de Renault RS17 van afgelopen seizoen namelijk. Hieronder de beelden:

 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • CTRA

    Posts: 3.515

    Kijk Renault is er vroeg bij met de presentatie van hun 2018 wagen ;-)

    • + 0
    • 8 dec 2017 - 10:21
  • Gooi er een motor in en het is een betere wagen dan die ze nu hebben.

    • + 0
    • 8 dec 2017 - 10:30
  • Geniaal. Voor een echte AFOL als ik is dit natuurlijk kermis voor mijn Lego hormonen. Het bouwen van dergelijke grote projecten is een mega klus, eentje die tijdrovend is en vooral bijzonder ontspannend maar tevens ook frustrerend kan zijn. Lego is met afstand het mooiste speelgoed wat er is. Ik verzamel al vanaf toen ik Tom Jr. was dingen van Lego, ga regelmatig Lego beurzen af en heb bijvoorbeeld zelf bijna alles wat met Lego en Formule 1 te maken heeft.

    Vroeger was alleen Scuderia Ferrari en Lego aan elkaar verbonden, mede door Shell, maar sinds enkele jaren heeft Lego een wat bredere lijn. Ik heb ooit een pit-straat gepost op ideas.lego kreeg bijna 7,500 stemmen, maar kwam uiteindelijk te kort om voor de commissie te verschijnen. Lego, een product waar je werkelijk alles mee kan doen. Credits voor de bijzonder leuke video.

    • + 0
    • 8 dec 2017 - 10:35
    • CTRA

      Posts: 3.515

      AFOL moest ik even Googlen ;-)

      • + 0
      • 8 dec 2017 - 12:08
  • Wat is net nummer van de doos? Kan hem niet vinden in de lego store.
    Krijg je er ook genoeg grijze blokjes bij om de rook wolken na te bouwen?

    • + 1
    • 8 dec 2017 - 12:48
    • Die grijze blokjes kun je natuurlijk altijd nabestellen op BrickOwl !

      • + 0
      • 8 dec 2017 - 14:10
    • Thanks. Zo'n site zocht ik altijd al. Heb een hoop lego die net niet compleet is.

      • + 0
      • 8 dec 2017 - 15:04
  • 919

    Posts: 1.813

    Als iemand zich nog afvroeg waar de Renault engineers in Enstone nou druk mee bezig waren nadat de geldkraan voor 2017 werd dichtgedraaid, dan kan je hier het resultaat zien.
    =oP

    • + 0
    • 8 dec 2017 - 14:28
    • Sterke actie, dat voorkomt hangjongeren en hangvolwassenen...

      • + 0
      • 8 dec 2017 - 20:11
  • Schijnt dat er in een paar transportboxen van Toro Rosso in Abu Dhabi ook alleen maar lego-onderdelen van de Renault-motor zaten. ;)

    • + 0
    • 8 dec 2017 - 20:12

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar