user icon

Carey: "Liberty bezorgt de Formule 1 fris momentum"

  • Gepubliceerd op 29 nov 2017 15:44
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Liberty Media heeft in 2017 stappen gezet om een stabiele fundering te leggen voor de Formule 1. Dat stelt Formule 1-baas Chase Carey in een terugblik op het eerste jaar dat Liberty het voor het zeggen had in de koningsklasse van de autosport. Hoewel er in de paddock gefluisterd wordt dat sommige teams ontevreden zijn over de agressieve investeringsstrategie van Liberty gelooft Carey dat dit broodnodig was.

"We zijn altijd duidelijk geweest dat we op de korte termijn zouden investeren in een betere sport voor de toekomst", steekt Carey van wal. "Ik heb het vaker gezegd, de Formule 1 heeft zich te lang blindgestaard op de korte termijn. Wij hebben de sport een fris momentum bezorgd. Veel dingen gingen de afgelopen jaren niet de goede kant op, maar dit jaar zijn de bezoekersaantallen en kijkcijfers omhoog gegaan."

"We hebben een positieve sfeer te pakken. De sport had frisse energie en investeringen nodig. Om te groeien is dat noodzakelijk. Voor niets gaat de zon op. We hadden geen organisatie om de Formule 1 echt te ontwikkelen en uit te bouwen. We hadden geen onderzoek, we hadden geen marketing, we hadden geen afdeling digitale media. Als je dergelijke aspecten verwaarloost, dan raak je achterop bij andere sporten. Dat is de realiteit."

Over de dreiging dat Ferrari de Formule 1 gaat verlaten, zegt Carey tegen persbureau EFE: "Het merk Ferrari is een ongelooflijk belangrijke en waardevolle partner voor de Formule 1 en het is absoluut onze intentie om hen te behouden voor deze sport."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Wij van WC snor....

    • + 2
    • 29 nov 2017 - 15:48
  • Mcxxxxx

    Posts: 62

    Weg met die Liberty Media Circus. Gewoon weer racen.

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 16:56
  • BMW E30

    Posts: 761

    Fris momentum ala, maar het nieuwe logo is me wat te fris...

    • + 2
    • 29 nov 2017 - 18:56
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik ben geneigd Liberty het voordeel van de twijfel te geven, en dan met name in de persoon van Ross Brawn, maar het moet ook niet meer te lang duren.
    Je kunt wel vele blabla ertegen aan gooien, en interne herstructurering is ook zeker belangrijk, maar als kijker het gaat mij erom wat ik werkelijk aan verandering waarneem. En dat is voorlopig niet veel:

    -meer circus en toestanden voor de bezoekers: +/-
    -vettere achterbanden ++
    -afname inhaalpogingen --
    -halo: --
    -geen strafpunten meer bij motorwissel, wel achteraan starten: +

    Op mijn Sinterklaaslijstje staat
    - minder voorspelbaarheid
    - spannender races
    - groter startveld
    - beter geluid
    Maar dat zit er waarschijnlijk voorlopig niet in. Ik snap best dat Rome niet op een dag is gebouwd, maar wachten tot 2021 duurt me te lang; dan ben ik waarschijnlijk al afgehaakt, zoals ik nu al regelmatig afhaak.

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 21:17
    • De Moto GP voldoet exact aan jouw Sinterklaaslijstje ;)

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 22:26
    • Als je er maar geen Sinterklaasgedicht van gaat maken @Caramba...

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 00:39
    • ap

      Posts: 953

      Ik denk dat het begint naar te luisteren naar wat teams willen! Al die ingrediënten bij elkaar gooien dan er wat moois en aantrekkelijks van maken! Zo trek je ook meerdere merken naar de F1.

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 08:18
    • Ap je bedoelt naar wat fans willen neem ik aan? De teams zijn het nooit eens en hebben juist te veel inspraak. Behalve in het geval Halo dan...

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 09:08
  • Weer een boel poeha en blabla van Snorremans. Hij kan beter aangeven wanneer zijn “fris momentum” zich echt uit gaat betalen.

    En waarom zijn de bezoekersaantallen en kijkcijfers omhoog gegaan? Vermoed vooral door het duel Mercedes versus Ferrari en Hamilton versus Vettel tot even na de zomerrust. Dat hadden we al ff niet meer meegemakkt.

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 00:35
    • En de halo wordt in 2018 ook nog een fraai “fris momentum” voor de kijkcijfers...

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 00:36
    • eens Larry, ik denk dat onze snorremans een beetje voorbarig is vwb de kijkcijfers, lijkt mij verstandig om loop volgend seizoen de balans nogmaals op te maken, vooralsnog gaat het niet de goede kant op met f1, de Halo, motoren verder aan banden, geluid is nog steeds bagger, zie eigenlijk het lijstje van Caramba...
      Onbelangrijke nevenzaken zoals social media en wat onzin festival dingen

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 08:07
    • ap

      Posts: 953

      Denk dat wij kijkers de Halo en geluid het minst erg vinden! Als er meer spanning komt vergeet je dat snel!

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 08:21
  • Er komt een punt waar Liberty Media recht tegenover de FIA komt te staan - ben benieuwd wie wint... Het oude vriendenkliekje wie elkaar dekt zal afbrokkelen :)

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 00:51

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar