user icon
user icon

Ricciardo: "Vettel, Hamilton en ik hebben samen acht titels"

  • Gepubliceerd op 23 nov 2017 14:13
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra

Het eerste deel van de FIA-persconferentie in Abu Dhabi vandaag bestond uit drie zwaargewichten, in figuurlijke zin. Met Lewis Hamilton, Sebastian Vettel en Daniel Ricciardo had de internationale autosportbond drie topcoureurs uitgenodigd. Of zoals Ricciardo scherp observeerde: "Vettel, Hamilton en ik staan samen al op acht wereldtitels."

Zoals vaker bij de Australiër zat daar een dikke knipoog bij. Ricciardo is van dit drietal namelijk de enige die nog nooit het kampioenschap op zijn naam wist te schrijven. Vettel en Hamilton zijn beiden viervoudig kampioen. "Acht titels met zijn drieën, dat is niet verkeerd toch?", lachte de vijfvoudig Grand Prix-winnaar.

Op een iets serieuzere toon vervolgde Ricciardo: "Ik zou de teller in 2018 graag op negen brengen. Ik heb een goed seizoen achter de rug en ik heb een aantal goede races gehad. Het liefst heb ik twintig goede races per jaar, daarom moet ik meer uit mezelf zien te halen. Ik geloof dat we in staat zijn om het gat naar Mercedes en Ferrari te dichten voor volgend jaar, al kun je op dit moment nog weinig voorspellen."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • ap

    Posts: 910

    Geweldig en nog waar ook! Hij verdient het om de 9de te worden! Tja maar met Max naast je weet je het nooit!

    • + 1
    • 23 nov 2017 - 14:21
    • denk dat als de pechduivel bij beide weg blijft, het gelijk op zal gaan en als Max blijft rijden zoals hij doet Ricciardo er nog wel eens mee van door kan gaan.

      Wat bedoel ik daar mee voor ik afschoten word:
      Max is beter maar neemt soms te veel risico in de eerste bocht wat hem weleens een voorvleugel of achterband teveel kan kosten tov van Ricciardo.
      Ricciardo is wat rustiger en wacht wat meer af waardoor hij vooral dit jaar een aantal x de race naar zich toe heeft getrokken, en dat naar je toe trekken is iets wat Max nog wat meer moet doen.

      weet hij te leren de zeldzame foutjes bij de start niet in de eerste bocht op te willen lossen dan denk ik dat hij boven Ricciardo eindigt in de eindklassering.

      nu maar hopen dat het pakket goed genoeg is volgend jaar aan #3 & #33 zal het iig niet liggen ;-)

      • + 2
      • 23 nov 2017 - 14:27
    • Met Max naast je weet je dat de kans vrij klein is om hem te verslaan in dezelfde auto en bij dezelfde betrouwbaarheid. Zonder oranje bril: Ik denk dat zelfs Hamilton het zwaar zou hebben met Verstappen naast zich in dezelfde auto.

      De huidige stand in het kampioenschap zegt niks over de prestaties van Max vs Ricciardo. Eigenlijk reed Max bij al zijn uitvalbeurten (ver) voor Ricciardo in de races dus je kan wel raden hoe punten de onbetrouwbare auto Max heeft gekost. Zonder al die uitvalbeurten had Max dit jaar nog voor Bottas kunnen eindigen denk ik.

      • + 3
      • 23 nov 2017 - 14:30
    • @Kiekisnl. Ricciardo in Brazilië? Verplichte inhaalrace doordat?

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 14:33
    • @KiekisNL
      door die afwachtende houding heeft Ricciardo idd meer derde plekken verzameld, maar met derde plekken wordt je geen wereldkampioen

      • + 2
      • 23 nov 2017 - 14:34
    • wel als ze gelijk op gaan, dan kunnen die 3e plekken net genoeg zijn.
      als er genoeg verschillende winnaars zijn kun je kampioen worden met 2e en 3e plekken en maar 4 winst.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 16:30
    • Afwachtende houding bij Ricciardo heb ik nooit kunnen ontdekken. Sterker nog, de beste man neemt nog meer risico's dan Verstappen met zijn inhaalpogingen.

      Dat hele verhaal dat Ricciardo afwachtend is en Verstappen onstuimig is volgens mij op werkelijk niks gebaseerd. Ze ontlopen elkaar namelijk nauwelijks als het daar om gaat.

      Als je iedere keer dat Verstappen er door iemand anders uit gereden wordt gaat concluderen dat Verstappen wat voorzichtiger had moeten zijn dan ontstaat al snel een heel verkeerd beeld.

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 18:13
    • Lexx

      Posts: 752

      Volgens mij is het papa Rosberg met 1 overwinning gelukt.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 18:15
    • maxioos

      Posts: 1.664

      @Kiekisnl,

      Als pechduivel weg blijft dan moet Ric echt 2 stappen zetten. Als hij in de Q zoveel blijft verliezen dan heeft hij weinig kans Max te verslaan.

      Eerst zal hij de Q moeten verbeteren, dan zijn start/1e ronden om op gelijke hoogte te komen met Max als Max op zelfde niveau blijft. Als Max echter ook weer een stap zet dan wordt het een moeilijk verhaal voor Ric.. En, nee, Ric is geen slechte coureur, maar bij gelijke pech is Max sneller en beter.

      Als Max zijn pech niet had gehad was dat "rustige en afwachtende" het gene dat hem meer had gekost dan opgeleverd. Het is dus niet het rust en afwachten wat hem de resultaten heeft gebracht maar pech voor hem rijdende rijders, dat is iets geheel anders.

      Men lijkt te vergeten in welke goede posities Max reed toen pech toesloeg begin dit jaar. Als Max toen niet pech had gehad was aanzien Ric heel anders geweest. Hij heeft Q dik verloren en zonder pech had Max veel meer en betere resultaten gehad.

      Ric heeft 1 winst ivm wegvallen 5+ snellere wagens voor hem, Max heeft 2x winst op eigen snelheid en kunde behaald.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 07:40
  • Vettel Hamilton en ik hebben samen ook acht titels!

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 14:26
    • Of zijn het er dan 15 ;)

      • + 3
      • 23 nov 2017 - 14:27
  • Altijd maar weer dat slap geouwehoer op die persco’s...
    Bah, dat is niet zo mijn dingetje. ;)

    • + 1
    • 23 nov 2017 - 14:29
    • Als altijd is er wel weer een Nederlandse journalist die meent Max in de vraagstelling te moeten sleuren.
      Dekker van NOS -> geen bal verstand van de sport.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 16:51
    • Fernandi

      Posts: 69

      Nee dagelijks dit forum onderspammen met slap geouwehoer ligt je beter.

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 18:59
    • LOL. Die is niet top @RJHV, maar denk dat we al blij mogen zijn dat de NOS er een vaste man op heeft gezet, in het verleden was het echt nog een stuk erger. Dus, we gaan erop vooruit. ;)

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 21:00
  • Ric is meervoudig wereldkampioen scheten laten, dat is ook niet misselijk natuurlijk.

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 14:32
    • Daar heeft ie ook zijn stinkende best voor gedaan.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 14:38
    • Alleen Max kan beoordelen of het al dan niet misselijk is...

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 14:46
    • Nou @Schwantz34: als je misselijk bent lijkt de kans op scheten me anders significant hoger.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 14:51
    • Volgens Hamilton laat Ric zelfs "The best farts in the world"

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 14:55
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Scheten laten is wel erg lastig als je op pole zit. ;)

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 00:00
  • Towel986

    Posts: 367

    Held! haha

    • + 1
    • 23 nov 2017 - 14:36
  • Heerlijk! Wat een humor heeft die gast! :-)

    • + 2
    • 23 nov 2017 - 14:49
  • Hij doet de uitspraak op 6:18 in deze video: www.youtube.com/watch?v=5PkBnb6fczc

    • + 1
    • 23 nov 2017 - 15:05
  • Patr

    Posts: 316

    Ik mag 'm wel. Ric heeft best humor xD

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 19:53
  • delange

    Posts: 1.131

    een artikel over Ricciardo en in de eerste 3 posts word Max alweer 8x geschreven. tis om schijtziek te worden soms. :-)

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 21:21
  • Weet je de gun factor is bij hem ZO hoog! Ik wil graag dat max zo jong mogelijk kampioen word zodat hij een record lang in de handen heeft! maar! ik gun het Daniel echt dat hij hem ook krijgt!!

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 21:30
    • Wat een slap gehouwehoer, Max is gewoon veel beter en gunnen bestaat niet in de F1.
      Als je dat niet wil zien is jouw gemis.
      Niks geen fanboy of oranje bril , bij mij is dat gewoon een feit!

      • + 1
      • 24 nov 2017 - 00:18
  • Uitgaan

    Posts: 262

    Met zo veel pech dit jaar zijn 80 punten achterstand nu op Bottas niet slecht. In 2018 dus iets minder pech en een betere auto.

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 08:29

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 772
  • Podiums 21
  • Grand Prix 102
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (30)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar