user icon
user icon

Wat was de beste inhaalactie van het Formule 1-seizoen 2017?

  • Gepubliceerd op 23 nov 2017 09:12
  • comments 63
  • Door: Rob Veenstra

Het Formule 1-seizoen 2017 nadert zijn einde en dus is het tijd om het voorbije jaar de revue te laten passeren. De Telegraaf sprak met een panel experts af om de beste inhaalactie van dit seizoen te bepalen. Jos Verstappen, Giedo van der Garde en Robert Doornbos kozen alle drie voor een actie van Red Bull Racing-coureur Max Verstappen

Jos Verstappen: "Dat was de inhaalactie van Max in Mexico. Eerste ronde, eerste bocht. Met Hamilton links naast hem en Sebastian Vettel rechts naast hem. Met drie man naar de eerste bocht, dat is racen. Dat willen mensen zien. En zijn actie was bepalend voor de rest van de race. Wanneer je als eerste door de eerste bocht komt, heb je de halve race al gewonnen."

Van der Garde: "Max' inhaalactie in de Verenigde Staten in de slotronde bij Kimi Räikkönen. Dat was met afstand de vetste actie van 2017. Op dat punt, op dat moment en op die manier, binnendoor in de laatste bocht, was geniaal. Dat had niemand anders kunnen bedenken. Bedenk wel: je beslist in een split second. Max had zoiets van: Fuck it, ik ga binnendoor. En dan word je derde… legendarisch! De tijdstraf van de stewards vind ik nog steeds belachelijk. Als je straffen oplegt, doe het dan consequent. Bij iedereen of bij niemand. Hopelijk heeft men er bij de FIA van geleerd."

Doornbos: "Ik kan me een inhaalactie van Daniel Ricciardo herinneren in Bakoe, bij de herstart na een safety car-situatie. Op koude bandjes drie man voorbij, dat was een mooie. Maar ik ga toch voor de actie van Max in de eerste bocht in Mexico. Het was een beetje karten wat Max deed, zo zag het eruit althans. Als derde moffelt hij zich door die bocht, hij duwt en hij trekt en hij komt als eerste de hoek om. Puur instinctief. Dat vind ik mooi. En hij had nu eindelijk een keer wel het geluk dat hij er geen lekke band of schade aan overhield."

Reacties (63)

Login om te reageren
  • RodyF1

    Posts: 376

    Magnussen in Baku

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 09:23
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Nou als ik die contractbesprekingen van Hamilton lees, vind ik die ook wel een goeie.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 12:59
  • masf1

    Posts: 6.071

    In Hongarije die inhaal actie van Max op Riccardo.

    • + 3
    • 23 nov 2017 - 09:23
    • haha +1 Max deelde daar letterlijk en figuurlijk een tik uit aan Ricciardo. Eigenlijk kun je zeggen dat na die tik Max Ric makkelijk de baas was

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 09:48
    • Eens, die was retestrak en je tegenstander gelijk uitgeschakeld, met als extra bijzonderheid de klasse om zelf geen schade te rijden.

      • + 3
      • 23 nov 2017 - 11:58
  • De inhaalactie van Daniel Ricciardo in Bakoe vond ik de beste tot nu toe.

    • + 3
    • 23 nov 2017 - 09:24
  • Voor mij Daniel in Baku. Een bestrafte actie (Max, USA) telt helaas niet mee in de competitie.

    • + 4
    • 23 nov 2017 - 09:24
  • stekkie

    Posts: 13

    Max binnendoor bij Kimi in de laatste ronde bij de grandprix van Amerika ;)

    • + 6
    • 23 nov 2017 - 09:25
    • Goud waard!!!

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 09:28
    • ap

      Posts: 910

      Vind ik ook! Alleen jammer dat die daarvoor gestraft werd door de FIA maffia!

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 10:04
    • jcompagner

      Posts: 64

      +1

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 12:09
    • Inderdaad dé inhaalactie van het jaar. In sommige kringen wordt binnendoor inhalen nu al 'de mongolen move' genoemd. ;-)

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 13:23
  • Ricciardo in Baku en Vettel in China zijn er zo een paar die me te binnen schieten.
    Max op Kimi was ook mooi natuurlijk, maar werd uiteindelijk afgekeurd.

    • + 2
    • 23 nov 2017 - 09:28
    • Hamilton vs Alonso in Mexico was natuurlijk ook epic, was meer een gevechtje ipv 1 cleane actie..

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 09:29
  • Vettel, china, buitenom wheelbangend langs Ricciardo. Legendarisch.

    • + 3
    • 23 nov 2017 - 09:33
    • Was een hele mooie actie, mooier dan de genoemde acties van Max...

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 13:09
    • Dat ga jij niet bepalen.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 17:49
  • ThumbsUp

    Posts: 732

    Ik ben geen fan van Vettel, maar ik vind wel dat hij de beste inhaalactie deed op Bottas in de COTA, dat was echt de panna van de racerij, ging er zo tussendoor en vandoor

    • + 2
    • 23 nov 2017 - 09:41
    • Was zeker een hele mooie actie, maar ergens ook schandalig verdedigend werk van Bottas.

      • + 2
      • 23 nov 2017 - 09:42
    • Q3FI

      Posts: 440

      Vettel had bij die actie een penalty voir track-limits moeten krijgen.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 10:40
    • ThumbsUp

      Posts: 732

      @Jean, dat zeg ik ook.. Een panna van de racerij.. hop lullig tussen de beentje door en scoren..

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 12:12
    • Hoe kom je daarbij Q3FI?

      • + 2
      • 23 nov 2017 - 12:19
    • marcio

      Posts: 2.269

      Niet interessant. Het gaat om Vettel, dus bij alles wat hij doet volgt er automatisch een straf!

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 12:56
    • Q3FI

      Posts: 440

      @ Speedpuppet: kijk maar terug. Hij haalt de bocht net niet en gaat met alle 4 de wielen over de lijn. Dat was een rechtstreeks gevolg van het inhalen van Bottas en de enige manier om z'n exit zo snel te kunnen hebben dat hij weg kon rijden. Dus letterlijk 'leaving the track and gaining an advance'. Maar uiteraard hoeft men het niet met me eens te zijn.

      Zelf vond ik de Bakoe actie van Ricciardo het mooist, voor zover iemand daar belang bij heeft ;)

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 14:08
    • www.youtube.com/watch?v=iUNrcLj5L3o

      Op welk magische moment gaat Vettel met vier wielen buiten de baan dan?

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 16:45
    • Q3FI

      Posts: 440

      Gelijk uitkomen bocht 1. 4 wielen op de kerbs en buiten de lijn.

      Net als Max in de laatste ronde toen hij Kimi binnendoor pakte.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 18:36
    • Nou kijken we terug en blijf je nog volhouden dat hij met 4 wielen over de lijn ging? Kijk nog maar eens zou ik zeggen.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 19:54
    • Q3FI

      Posts: 440

      De lijn ligt vóór de kerbs. Het is niet die dikke lijn achter de kerbs! Nou is die 1e lijn wel deels weggesleten omdat iedereen daar het hele weekend buiten de baan ging, maar daar is hij echt overheen.

      Zoals ik al zei, je hoeft het niet met me eens te zijn :)
      Maar ik vind dat als VET hier NIET buiten de baan was, dan was VER dat ook niet in de laatste ronde.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 20:03
    • marcio

      Posts: 2.269

      Speedpuppet heeft gewoon gelijk Vettel neemt bij het inhalen van Bottas die bocht wijd en komt met 2 wielen buiten de baan. Dus niet met 4 wielen. Trouwens, er is een wezenlijk verschil tussen doelbewust een bocht afsnijden om iemand in te halen en met 2 wielen over de witte lijn gaan. Waarom sommigen dat niet willen inzien is mij een raadsel.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 20:45
    • Q3FI

      Posts: 440

      Hij gaat er met 4 overheen, te zien zodra de camera na de bocht van voren filmt.
      Nou ben ik zelf Ferrarist (...) dus daar zit het niet in. Het is gewoon wat het is. Jammer dat we hier geen plaatjes kunnen posten.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 21:23
    • Gut man, de beelden staan voor je neus en nog houd je vol. Hij komt nergens met vier wielen buiten de baan, niet langs voor noch langs achter bekeken. Hij komt nooit met vier wielen op de kerb zelfs.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 22:31
    • Q3FI

      Posts: 440

      Ach verrek. Ik heb het de hele tijd over de start. En daar gaat ie echt buiten de baan. Het moment dat jij aanhaalt is veel later, en inderdaad gaat ie daar niet buiten de baan. My bad.

      Sorry!

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 22:50
  • Rem

    Posts: 122

    Max op Ricciardo toen hij z'n nieuwe contract tekende.

    • + 4
    • 23 nov 2017 - 09:44
    • goed punt! dat was ook een knappe 'inhaalactie' :)

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 09:49
  • Ricciardo in Baku. Weergaloos!

    • + 1
    • 23 nov 2017 - 09:51
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Dat is een hele goeie die je bijna zou vergeten +1

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 10:30
  • Wehrlein die de safty car inhaalt

    • + 1
    • 23 nov 2017 - 10:07
  • Ome Theo

    Posts: 239

    Button op Hamilton in Monaco

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 10:08
    • je bedoeld Button op Wehrlein in Monaco?
      Dat was idd een beste actie van Jenson.
      Een beetje a la Maldonado vs Guti :-)

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 10:09
    • qua dat vond ik Max zijn inhaal actie op Maldonado in Monaco 2015 een hele mooie.

      • + 2
      • 23 nov 2017 - 10:27
  • Matn

    Posts: 938

    Beste inhaal actie is zonder meer de eerste ronde van Max in China, te groots om als één actie aan te merken, maar HET moment van dit seizoen.

    • + 2
    • 23 nov 2017 - 10:16
    • Eens, dat kijk ik nog regelmatig met veel plezier terug. Werelds!

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 11:53
  • vectraf1

    Posts: 292

    Ricciardo in Baku

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 10:17
  • c4ndiru

    Posts: 332

    Ik wil het nog wel even hebben over de mate van objectiviteit van de heren experts. :)

    • + 4
    • 23 nov 2017 - 10:21
  • Red Bull op Mercedes en Ferrari

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 10:23
  • kortvdl

    Posts: 915

    ik zeg Sainz Bahrain op Stroll de pitlane uit;)

    • + 1
    • 23 nov 2017 - 10:49
  • Knap om dat allemaal te onthouden hoor... Zou eerst alle races is terug moeten zien... ;)

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 11:30
  • Luckyardo

    Posts: 13

    By far mijn held Ricciardo in Bakoe na de restart. Wat is hij goeoeoeoed!!!

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 11:40
  • Niels G60

    Posts: 163

    100% Vettel op Riccardo of Vettel op Bottas in (Spanje?) met 2 wielen door het gras!

    • + 1
    • 23 nov 2017 - 11:41
  • Vettel op Bottas in Spanje. Heen en weer bewegend over het rechte stuk, kleinst mogelijke gaatje pakken en daardoor deels over het gras gaan. Zag er erg spectaculair uit.

    • + 2
    • 23 nov 2017 - 11:44
  • Bedoelen ze een inhaalactie met of zonder DRS?

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 12:01
  • Kan me wel in de zienswijze van Jos vinden en het was grote klasse van Max, maar zou bijvoorbeeld de FIA een actie in de eerste bocht meteen na de start toelaten tot de nominaties?

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 12:05
  • marcio

    Posts: 2.269

    De actie van Max was alleen mogelijk door een handeling te verrichten die niet toegestaan is. Doelpunten die gemaakt zijn in een buitenspel positie worden toch ook niet genomineerd voor doelpunt van het jaar!? Laat dus wederom zijn hoezeer die gasten die met enige regelmaat bij Ziggo aan tafel schuiven bevoordeeld en dus niet objectief zijn. Zelf vind ik de actie van Vettel op Bottas de mooiste inhaalactie. Doet mij een beetje aan de inhaalactie van Hakkinen op Schumacher in Spa 2000. Wat een legendarische move was dat zeg!!

    • + 2
    • 23 nov 2017 - 12:08
  • Van der Garde selecteert een onreglementaire actie als actie van het jaar... Wanne koekwous

    • + 3
    • 23 nov 2017 - 12:19
    • Het was wel een geweldige actie die ik in elk geval nooit meer zal vergeten, inclusief de straf en Kimi die als een verlegen schooljochie zijn 3e plaats komt claimen bij de green room.

      • + 4
      • 23 nov 2017 - 13:01
    • Oh zeker, prachtige actie. Maar niet volgens de regels en kan dus niet als actie van het jaar gekozen worden.

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 15:46
  • voldemort

    Posts: 207

    Austin.
    Buiten om bij Raikonen.
    By far de mooiste actie

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 12:41
    • Schwantz/Voldemort:
      Vandaag zegt Briatore dat de stewards Max steeds weer opnieuw proberen te "killen"door hem keer op keer te straffen voor de mooiste acties die het publiek zien wil.
      Hij is een hele grote fan van Max net als Lauda gisteren al aangaf in de duitse pers.
      Zelf vond ik ook deze actie op Kimi de mooiste maar helaas dus niet genomineerd.

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 14:19
  • Aah duidelijk, fap fap fap fap fap fap fapperdefap..... doen....

    • + 1
    • 23 nov 2017 - 13:07
    • Wat ben jij een zielig ventje zeg. Of je bent 12 jaar of je bent :zie eerste zin.

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 17:52
  • Lekker partijdig panel ook ...

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 19:39
  • Willem82

    Posts: 59

    VER in Suzuka op VET. Technisch heel moeilijk, perfect uitgevoerd.

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 21:13

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar