user icon

Norris, Montoya en Newgarden naar Race of Champions

  • Gepubliceerd op 22 nov 2017 12:45
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

De organisatie van de Race of Champions heeft een deel van de line-up voor de komende editie bekendgemaakt. Tot de vrijgegeven namen behoren titelverdediger Juan Pablo Montoya, Europees Formule 3-kampioen Lando Norris en IndyCar-kampioen Josef Newgarden. De Race of Champions 2018 wordt op 2 en 3 februari gehouden in Riyad, Saoedi-Arabië.

Ook Tom Kristensen, David Coulthard, Petter Solberg, Helio Castroneves en Ryan Hunter-Reay zijn bevestigd voor de komende Race of Champions. Montoya: "Toen ik dit jaar voor het eerst deelnam aan de Race of Champions had ik meteen spijt dat ik het niet eerder had gedaan. Het was een geweldige ervaring en organisator Fredrik Johnsson en zijn team hebben een fantastisch evenement op poten gezet. Ik weet niet waardoor ik in Miami de titel won. Beginnersgeluk, denk ik…"

Kristensen voegt toe: "Ik doe altijd met veel plezier meer aan de Race of Champions. Door de jaren heen hebben veel rijders met snelheid, talent en vastberadenheid deelgenomen, dat heeft een motiverende uitwerking. Ik ben trots dat ik een paar keer de Nations Cup heb gewonnen en in het individuele toernooi heb ik een aantal maal de finale gehaald. Gewonnen heb ik nog niet. Maar ik ben nu 50 jaar en doe het wat rustiger aan. Althans, dat vertel ik mijn vrouw…"

Reacties (17)

Login om te reageren
  • De auto's waarin Montoya gaat rijden zullen duidelijk te herkennen zijn aan het prominent aanwezige roze bankstel ;)

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 13:03
  • Actief baasje, die Lando Norris. Gaat ook de 24 uur van Daytona rijden.

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 13:37
    • En dan ook nog zijn reguliere huiswerk...
      Potverdorie wat een energie zeg. ;)

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 17:49
  • lars75

    Posts: 8.908

    En voor team Nederland rijden mee Max Verstappen en Rinus Veekay

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 14:05
    • As montoya al meedoet, heeft max geen kans ;-)

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 17:28
    • @Lars. Om de één of andere reden vind ik “Rinus” meer een motorcrossnaam.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 17:52
    • lars75

      Posts: 8.908

      Dan moet je bij zijn ouders zijn en niet bij mij!

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 18:59
    • Bedankt voor de tip!
      Dat moet je maar net weten natuurlijk...

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 19:55
  • Was een gave editie vorig jaar. Montoya had een mooie winst en in de nations cup won Vettel alles. Ik vind het altijd een gaaf evenement.

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 14:42
    • In the good old 90's was er een paar jaar achter elkaar het jaarlijkse kartevent in Bercy...alle toppers deden daar aan mee o.a. legendarische beelden Senna vs Prost....eurosport zond dit altijd uit, wel jammer dat dit er niet meer is, vind ik veel leuker om naar te kijken dan die events van tegenwoordig.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 15:09
    • De RoC bestaat ook al heel lang, heeft me echter nooit zo geboeid.
      Master Karting in Bercy was voor het eerst in '93, dat was de editie met het allerlaatste duel Senna vs Prost ..
      Mooie beelden idd. Vele bekende F1 namen deden mee in jaren 90.
      Jaren later hebben ze nog wel eens geprobeerd dat event nieuw leven in te blazen met (hoe kan het ook anders) elektrische kartjes....

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 16:05
    • CTRA

      Posts: 3.640

      Dat was echt genieten inderdaad. Echte verbeten strijd tussen heel wat coureurs. Ging er soms heftig aan toe.
      Het stadion uit en dan door de gangen heen om vervolgens het stadion weer in te rijden.
      Publiek altijd super enthousiast.

      ROC vind ik meer een poppenkast waar totaal geen enthousiasme van het publiek te vinden is. rondjes zijn veel te klein en te smal voor de voertuigen die er op rijden.
      Maar ja, toch weer kijken als id de kans krijg

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 16:12
    • lars75

      Posts: 8.908

      Kan mij de editie met Jos nog herinneren, agressief als altijd en gewoon erg sterk onderweg tot (hoe kan het ook anders) zijn kart er met technische problemen mee ophield.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 19:01
  • Als Norris daar maar geen ‘Wehrleintje’ gaat doen en crasht met Montoya.

    Voordat je het weet stort die dikke Juan Pablo bovenop je neer...
    Einde carrière...

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 17:44
    • lars75

      Posts: 8.908

      Nou die dikke Montoya rijd 90% van de huidige F1 rijders nog steeds het snot voor de ogen!!!

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 19:01
    • 90%..... Das wel heul veul!!

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 19:38
    • De Montoya uit de f1 mocht ik graag zien rijden, een topracer.
      Maar dat is wel echt vergane glorie hoor en hij is tenslotte al 42 jaar.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 20:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 285
  • Podiums 10
  • Grand Prix 93
  • Land GB
  • Geb. datum 13 nov 1999 (21)
  • Geb. plaats Glastonbury, GB
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,7 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar