user icon

Scuderia Toro Rosso stelt Buemi en Alguersuari gerust

  • Gepubliceerd op 02 dec 2010 12:58
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Op de voorlopige deelnemerslijst voor 2011 van de internationale autosportbond FIA ontbraken de namen van Sebastian Buemi en Jaime Alguersuari. Opvallend, aangezien Scuderia Toro Rosso het tweetal niet zo lang geleden nog bevestigde voor volgend seizoen.

De Italiaanse renstal stelt de coureurs echter gerust, de leegte op de FIA-lijst is geen voorbode van een andere line-up. Een woordvoerster van Scuderia Toro Rosso verklaarde tegenover F1Today.nl: “Sebastien en Jaime liggen gewoon vast voor 2011. In deze tijd van het jaar bevat de lijst van de FIA vaak nog veel lege plekken die eigenlijk al opgevuld zijn en ze zullen de lijst spoedig updaten.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    Yeah right!

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 13:01
  • rchorus

    Posts: 880

    Wel opvallend dat Trulli al op die lijst stond, terwijl Lotus hem zelf nog niet eens bevestigd had. Toro Rosso bevestigde van de zomer al dat het doorging met Buemi en Alguersuari.

    Maar ik denk niet dat er een wijziging zal komen. Ricciardo gaat racen in de WSbR en wordt testcoureur. Vergne moet nog een vol seizoen in de WSbR rijden en wordt wat mij betreft niet zomaar in die Toro Rosso gegooid. Buiten dat presteren deze twee jongens naar behoren, zolang ze komend jaar maar een stijgende lijn laten zien.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 13:04
  • cyriel

    Posts: 265

    Ik hoop toch wel dat er daar minimaal 1 nieuwe coureur komt

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 13:11
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Volgens mij hadden ze allebei contracten voor een half seizoen. En dus kunnen ze halverwege het jaar vervangen worden door Ricciardo als de resultaten tegenvallen, waarom zou je anders een hele vrije training opgeven om iemand te laten testen. Dat wordt puur gedaan om de huidige coureurs onder druk te zetten.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 13:28
  • of het wordt gedaan omdat STR een opleidingsteam is...............

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 14:04
  • AirJan

    Posts: 1.188

    Ik denk dat ze de namen nog niet doorgegeven hebben omdat STR nog altijd te koop staat. Komt er een koper dan vervallen de contracten met de rijders en staan er 2 andere (pay)drivers op de grid volgend jaar.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 14:14
    • Red Bull heeft gedurende het seizoen aangegeven niet van plan te zijn STR nog te verkopen.

      • + 0
      • 2 dec 2010 - 19:18
  • gabini

    Posts: 790

    Buemi mag wat mij betreft vertrekken.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 17:11
  • Np-F1

    Posts: 917

    Ja, het is natuurlijk de schuld van de FIA. ;) Het is ook helemaaaaal niet mogelijk om na de 1e inschrijvingslijst nog iets te veranderen. ;)

    Ik heb een tijdje terug nog meerdere deelnemerslijsten van 1994, 1995 en 1996 bekeken en daarop stonden ook een hoop TBA\'s, maar ook wel wat namen die later nog veranderden en rijders die plots weg waren. Dat is allemaal in de handen van de communicatie ván de teams, náár de FIA.

    Daarbij staat STR niet bekend als een team wat erg veel vastigheid geeft aan zijn rijders. Vraag maar aan Bourdais of Speed. ;)

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 20:24

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar