user icon
user icon

Scuderia Toro Rosso stelt Buemi en Alguersuari gerust

  • Gepubliceerd op 02 dec 2010 12:58
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Op de voorlopige deelnemerslijst voor 2011 van de internationale autosportbond FIA ontbraken de namen van Sebastian Buemi en Jaime Alguersuari. Opvallend, aangezien Scuderia Toro Rosso het tweetal niet zo lang geleden nog bevestigde voor volgend seizoen.

De Italiaanse renstal stelt de coureurs echter gerust, de leegte op de FIA-lijst is geen voorbode van een andere line-up. Een woordvoerster van Scuderia Toro Rosso verklaarde tegenover F1Today.nl: “Sebastien en Jaime liggen gewoon vast voor 2011. In deze tijd van het jaar bevat de lijst van de FIA vaak nog veel lege plekken die eigenlijk al opgevuld zijn en ze zullen de lijst spoedig updaten.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    Yeah right!

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 13:01
  • rchorus

    Posts: 880

    Wel opvallend dat Trulli al op die lijst stond, terwijl Lotus hem zelf nog niet eens bevestigd had. Toro Rosso bevestigde van de zomer al dat het doorging met Buemi en Alguersuari.

    Maar ik denk niet dat er een wijziging zal komen. Ricciardo gaat racen in de WSbR en wordt testcoureur. Vergne moet nog een vol seizoen in de WSbR rijden en wordt wat mij betreft niet zomaar in die Toro Rosso gegooid. Buiten dat presteren deze twee jongens naar behoren, zolang ze komend jaar maar een stijgende lijn laten zien.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 13:04
  • cyriel

    Posts: 265

    Ik hoop toch wel dat er daar minimaal 1 nieuwe coureur komt

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 13:11
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Volgens mij hadden ze allebei contracten voor een half seizoen. En dus kunnen ze halverwege het jaar vervangen worden door Ricciardo als de resultaten tegenvallen, waarom zou je anders een hele vrije training opgeven om iemand te laten testen. Dat wordt puur gedaan om de huidige coureurs onder druk te zetten.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 13:28
  • of het wordt gedaan omdat STR een opleidingsteam is...............

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 14:04
  • AirJan

    Posts: 1.155

    Ik denk dat ze de namen nog niet doorgegeven hebben omdat STR nog altijd te koop staat. Komt er een koper dan vervallen de contracten met de rijders en staan er 2 andere (pay)drivers op de grid volgend jaar.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 14:14
    • Red Bull heeft gedurende het seizoen aangegeven niet van plan te zijn STR nog te verkopen.

      • + 0
      • 2 dec 2010 - 19:18
  • gabini

    Posts: 783

    Buemi mag wat mij betreft vertrekken.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 17:11
  • Np-F1

    Posts: 917

    Ja, het is natuurlijk de schuld van de FIA. ;) Het is ook helemaaaaal niet mogelijk om na de 1e inschrijvingslijst nog iets te veranderen. ;)

    Ik heb een tijdje terug nog meerdere deelnemerslijsten van 1994, 1995 en 1996 bekeken en daarop stonden ook een hoop TBA\'s, maar ook wel wat namen die later nog veranderden en rijders die plots weg waren. Dat is allemaal in de handen van de communicatie ván de teams, náár de FIA.

    Daarbij staat STR niet bekend als een team wat erg veel vastigheid geeft aan zijn rijders. Vraag maar aan Bourdais of Speed. ;)

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 20:24

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar