user icon

Sainz 'begint zich thuis te voelen' bij nieuwe werkgever Renault

  • Gepubliceerd op 19 nov 2017 14:17
  • comments 26
  • Door: Bjorn Smit

Carlos Sainz heeft na zijn eerste drie races bij Renault klaar om het team naar de zesde plek in het constructeurskampioenschap te helpen. De Spanjaard geeft aan zich 'thuis te voelen' bij zijn nieuwe werkgever, bij wie hij voor het eerst instapte tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten.

Tijdens de laatste race van het seizoen kan Renault nog een plaatsje klimmen in het kampioenschap. De Franse fabrikant staat slechts vier punten achter Toro Rosso, het vorige team van Sainz, maar aan de andere kant heeft Haas maar twee punten achterstand op Renault. Het gevecht om de zesde plek is dus spannend en gaat natuurlijk om veel geld. Sainz heeft in Mexico en Brazilië geen punten gescoord, maar reist met vertrouwen af naar Abu Dhabi. "Ik heb Brazilië verlaten met positieve gedachten, omdat ik me thuis begin te voelen in de auto. We reizen met vertrouwen af naar Abu Dhabi omdat ik denk dat we daar punten kunnen pakken," zo verklaart de Spanjaard bij Crash.net.

"Er was veel te leren, maar ik denk dat we de uitdagingen op een goede manier opgepakt hebben. Er was natuurlijk veel te doen omdat ik naar een fabrieksteam kwam, en dat ook nog eens midden in het seizoen. Ik zit nog steeds op een steile leercurve met de auto dus ik hoop op een nieuwe stap voorwaarts in Abu Dhabi. Natuurlijk wil ik me in de top tien kwalificeren en daar ook de race eindigen. We hebben van elke race tot nu toe positieve dingen mee kunnen nemen, en daar wil ik mee doorgaan zodat ik het jaar met een lach op mijn gezicht kan afsluiten."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Forzajost

    Posts: 71

    Mooi. Ben benieuwd wat sainz over een heel seizoen presteert. Oa tov zijn teammaat.

    • + 1
    • 19 nov 2017 - 15:29
    • Daar heeft forumlid Wibi vast een mening over
      Komt in 10 minuutjes :-)
      Geintje, Wibi

      Sainz is naar mening gelijkwaardig aan Hulkenberg

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 16:00
    • Wibi zal nu toch moeten opschieten , tis al 40 minuten later

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 16:40
    • Het is nu al een uur later.

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 17:41
    • Omg nu 5 uur later 🙈

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 20:36
    • Wibi?? Still alive and kicking ??

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 21:08
    • Misschien had Wibi een piano concert?

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 22:11
    • Pakjesavond natuurlijk .

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 22:56
    • Ja, pakjesavond, iemand had als surprise zijn hondjes ingepakt en nu kan hij ze niet terugvinden. ;)

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 11:42
  • Hulkenberg en Sainz zijn de perfecte coureurs voor Renault op dit moment: subtop coureurs bij een subtop team.

    • + 2
    • 19 nov 2017 - 16:07
    • Mee eens,

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 16:57
    • Mee eens. Beide sterke coureurs die in staat zijn om een team te laten groeien tot het punt dat er een echte topper kan komen die de laatste horde tot een kampioenschap weet te nemen. Sainz zou zomaar zelf kunnen doorgroeien tot zo een topper mits hij een leercurve laat zien. De Hulk mist dat in mijn ogen net.

      • + 2
      • 19 nov 2017 - 17:22
    • Toch zou m.i. Hulkenberg het bij Mercedes iets beter doen dan Bottas.
      Carlos is een beetje lastig in te schatten omdat hij sinds Max geen waardige tegenstander meer heeft gehad.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 11:45
  • Hij heeft klaar?

    • + 1
    • 19 nov 2017 - 17:07
  • F1watch

    Posts: 6

    Ben bang dat dat niet lang gaat duren.
    Volgend jaar gepiepeld door de Hulk.
    En dan begint de klaagzang weer.

    • + 1
    • 19 nov 2017 - 18:29
    • Hulkenberg is een sympathieke coureur die ik echt wel wat gun, maar dat hij Sainz gaat piepelen geloof ik niks van. Carlos heeft meteen al laten zien minstens net zo snel te kunnen zijn en ik denk dat dat volgend jaar als Sainz en de Hulk beide in een nieuwe wagen stappen wel eens in het nadeel van Hulkenberg kan uitvallen.

      • + 4
      • 19 nov 2017 - 20:41
    • F1watch

      Posts: 6

      De tijd zal het leren.
      Denk toch echt dat de Hulk hem gaat verslaan.
      Sainz is wel snel maar schat de Hulk iets hoger in.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 08:58
    • F1Watch: op basis van WAT concludeer jij dat?
      Ik schat HULK namelijk niet zo hoog in.
      Perez kon hij ook al niet bijhouden.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 14:22
    • F1watch

      Posts: 6

      Omdat hulkenberg over een heel seizoen constanter kan presteren.
      Sainz heeft al bewezen dat de prestaties minder worden als het hem een beetje te heet word onder de voeten.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 15:22
    • Nou wat constanter.
      Palmer was een maatje te klein voor HULK.
      Maar bij Perez heeft HUL toch echt het onderspit gedolven.
      Terwijl Wonderboy Kvyat volgens velen hier SAI wel even de snot voor de ogen zou rijden, heeft SAI toch bijna alle punten van TR bij elkaar gereden.
      Ik verwacht voor volgend jaar dat SAI voor HUL terecht komt.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 15:27
    • F1watch

      Posts: 6

      We gaan het zien volgend seizoen.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 20:02
  • Mcxxxxx

    Posts: 62

    Ik hoop dat ie 'um de muur injaagt, wat een kwakdoos, die man.

    • + 0
    • 19 nov 2017 - 20:15
    • Hoop jij dat echt? Vreemde vogel als je dat zou willen. Prima coureur die Sainz en volkomen terecht dat hij inmiddels ook zijn vierde jaar f1 gaat rijden tegen een zeer ervaren tegenstander binnen zijn team.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 08:03
    • @MCX. Dus jij hebt @Wibi wél gesproken...

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 11:51
  • “Sainz begint zich thuis te voelen bij Renault.”

    Carlos: “Alleen jammer dat ze dezelfde rukmotor hebben als bij Toro Rosso.”

    • + 0
    • 20 nov 2017 - 11:39

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar