user icon
user icon

Hamilton blijft gewoon met startnummer 44 rijden

  • Gepubliceerd op 17 nov 2017 14:56
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton schakelt volgend jaar niet over op startnummer 1. Door zijn wereldtitel heeft de Brit voor 2018 recht op dat startnummer, maar 44 is zijn startnummer en dat nummer blijft hij ook komend seizoen gebruiken.

Hamilton: "Ik ben niet van plan om van startnummer te veranderen, nummer 44 voelt als familie. Het is misschien gek, maar iedereen heeft een geluksgetal. Mijn vader en ik hebben het nummer 44 gekozen toen ik nog heel jong was."

"Ik blijf dan ook gewoon met startnummer 44 rijden. Iedereen weet dat ik startnummer 1 op de auto mag plakken, maar dat vind ik verder geen mooi nummer. In het verleden hebben meerdere coureurs ermee gereden, maar niemand anders wordt geïdentificeerd met 44."

"Dat startnummer is me altijd gunstig gezind geweest. Mijn fans herkennen me aan dat nummer en kunnen zich ermee identificeren. Startnummer 1 is leuk en aardig, maar je kunt er niet altijd mee racen. Startnummer 44 blijft daarentegen voor altijd aan mij verbonden."

De Brit gaf in gesprek met Sportweek aan dat hij veel beter in zijn vel steekt dan pak hem beet tien jaar geleden. "Als ik terugdenk aan hoe ik me jaren geleden voelde, dan schiet me het beeld van vastgebonden en geen kant op kunnen te binnen."

"Ik vond het genoeg om in de Formule 1 te racen en ik maakte mezelf wijs dat het de mooiste baan ter wereld was. Maar buiten de auto voelde ik me niet lekker, ik voelde me incompleet. Ik gebruikte maar 10 procent van mijn potentieel", aldus Hamilton.

De viervoudig wereldkampioen begeeft zich daarom nu in allerlei verschillende disciplines, van muziek tot mode. Hamilton: "We vergeten vaak dat we niet het eeuwige leven hebben. Ik wil geen minuut verspillen. Ik ben bang om iets te missen, dus maak ik vaak lange dagen."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Tjah, deed hij in 2015 ook al niet, dus wel te verwachten dan...

    • + 4
    • 17 nov 2017 - 15:11
  • Aviflex

    Posts: 1.027

    in 2009?

    • + 1
    • 17 nov 2017 - 15:20
    • Pas sinds 2014 is er vrije keuze voor de coureurs om hun eigen startnummer te kiezen. Daarvoor was het op basis van de toegewezen nummers van de teams kregen toegewezen en de nummer 1 automatisch voor de regerend kampioen was. Als deze niet meer mee deed werd het nummer 0 zoals in 1993 en 1994 toen respectievelijk Mansell en Prost niet meededen als regerend wereldkampioen In 2009 'moest' Hamilton dus met nummer 1 rijden.

      • + 2
      • 17 nov 2017 - 15:33
  • Aiii

    Posts: 594

    Financieel gezien eigenlijk best dom. De enige manier om het oude petje of shirt overbodig te maken is door er oude informatie op te laten staan.

    Vroeger was je petje na een jaar gewoon niet meer relevant, omdat het verkeerde nummer erop stond, dus moest je wel een nieuwe kopen.

    • + 1
    • 17 nov 2017 - 16:12
    • Ik zie nog zat mensen met een Torro Rosso shirt met Exact reclame langs de baan. De die-hards zullen wel een nieuwe kopen maar het grote publiek niet.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 17:09
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.219

      Heeft Hamilton allang een oplossing voor door zowat elke GP een nieuw design te hebben. Hoef je ook niet 20 GP's te wachten tot je nummer misschien wijzigt 😉

      • + 2
      • 17 nov 2017 - 17:47
    • Men wilde gewoon de herkenbaarheid van de coureur verbeteren. Zoals iedereen 46 met Valentino Rossi associeert...

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 18:03
    • Ik kan me voorstellen dat Hamilton dat een grote worst zal wezen.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 19:28
    • Heb nog een rood Exact-petje van pa Jos en daar heeft jammer genoeg geen nummer 1 opgestaan...

      Er staat wel de handtekening van Jos op overigens, die hij destijds in ’94 og ’95 heeft gezet op de auto sport beurs “Speed...” en nog wat.

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 12:58
  • "Startnummer 44 blijft daarentegen voor altijd aan mij verbonden."

    Totdat je 2 jaar gestopt bent en iemand anders dan dat nummer kiest en er dik overheen gaat qua presentaties.

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 18:19
    • Goh, wat bijdehand. :-( In de klasse open deuren intrappen.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 19:28
    • Dank je

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 22:32
  • TurboSlak

    Posts: 163

    Oh tuurlijk, Het nummer van Cruijff uit het voetbal wordt natuurlijk ook vergeten.. lariekoek dus, er gaat niet iemand zo snel over de prestaties van Hamilton heen, zeker niet met ‘zijn’ nummer. Dan is de eigenheid weg.

    • + 2
    • 17 nov 2017 - 18:23
    • 14 Alonso, moest ik aan denken.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 19:29
  • Nummer 33 gaat een beetje meer winnen vriend. :).

    • + 1
    • 17 nov 2017 - 18:26
  • ''"We vergeten vaak dat we niet het eeuwige leven hebben. Ik wil geen minuut verspillen. Ik ben bang om iets te missen,''

    Zegt de man die in een god gelooft........... Of toch een beetje bang dat het helemaal klaar is als je klaar bent?

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 18:55
    • BVieber komt niet in de hemel, dus moeten ze toch hier samen muziek maken, daarna is het te laat.

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 13:06
    • Bieber

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 13:12
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ach mijn enig belang als kijker is dat die nummers de herkenbaarheid dienen. En dat betekent voldoende omvang en contrast en op dezelfde plek. De rest zal me aan mijn kont roesten. Is dat te veel gevraagd?

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 19:44
  • KennyF1

    Posts: 100

    Marketing technisch veel meer waard dan een nummer 1. 99 Wayne Gretsky, 23 Michael Jordan, 44 Rossi,93 Marquez. Zulke nummer vergeet men nooit meer.

    • + 0
    • 18 nov 2017 - 11:05

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.945
  • Podiums 81
  • Grand Prix 102
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender