user icon

Domenico Schiattarella viert zijn 50ste verjaardag

  • Gepubliceerd op 17 nov 2017 07:03
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Oud Formule 1-coureur Domenico Schiattarella is vandaag jarig. De Italiaan blaast 50 kaarsjes uit op zijn verjaardagstaart. Schiattarella reed eind 1994 en begin 1995 voor het team van Simtek, onder meer als teamgenoot van Jos Verstappen. Hij verscheen zes maal aan de start van een Grand Prix. Toen het doek viel voor Simtek betekende dat ook het einde van zijn Formule 1-aspiraties. De felicitaties gaan uit naar de jarige Schiattarella.

 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Was niet echt een topper, maar wel een mooie naam. Snap niet dat Italie al jaren geen fatsoenlijke F1 coureur weet op te leiden. Laatste 2 Trulli en Fisi en die debuteerden 20 jaar geleden

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 07:30
    • @FP. Heb je Giovinazzi nu al afgeschreven?

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 07:53
    • masf1

      Posts: 7.049

      Giovenassi is een Chinees.

      • + 2
      • 17 nov 2017 - 07:56
    • Nee dat eet ie vaak, bij Frans Bauer in de caravan.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 08:05
    • @LP, nee niet afgeschreven. Mij nog niet overtuigd, maar ben hoopvol ?

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 09:20
  • Een heuze paydriver. Op de foto is de Simtek uit 1994 te zien. De Simtek uit 1995 was qua lijnen een van de mooiste auto's van de midden jaren 90. Vooral het vooraanzicht zag er goed uit. Jos deed er wonderen mee...alleen jammer van die continue versnellingsbak problemen.

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 07:48
    • Geloof het nog steeds niet dat Jos met dat ding tijdens een test een jaar later het ronderecord op Silverstone scherper kon stellen. En dat nog wel met een Mugen Honda-motor.
      David Coulthard onder andere stond erbij en keek er naar hoe Jos die Herbert te kijk zette.

      Het was als in een droom. ;)

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 08:01
    • Het was een prachtig verzonnen verhaal door Bartus op het Verstappen forum. Jaren na dato onthulde hij dat hij het verzonnen had en dat dit nooit heeft plaatsgevonden.

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 09:11
    • JGA

      Posts: 132

      BartusG :) Mooie tijden! Mooie verhalen, met leuke tekeningen erbij van Chip! Dat verhaal van die test was legendarisch.

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 10:50
    • joh... ;)

      @Brr. Vandaar een ‘droom’ misschien? LOL.

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 10:51
    • Lol, BartusG. Ik kan het me ook nog goed herinneren. Er liepen daar wat fantasten rond die iedereen in hun greep hielden. Think east, altijd maar geruchten. Ik ken de naam Runningupthathill (die hier ook actief is) ook nog van dat forum.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 12:31
  • Schiattarella gold als één van de beste F1-coureurs van zijn generatie, maar Jos was toch nog een flink stuk beter. Kun je nagaan. ;)

    Congratulazioni Domenico!

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 07:51
  • De naam klinkt als Italiaans ijs ;)

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 08:05
  • van harte Domenico!
    Wat een fraaie bolide was die MTV Simtek toch, vooral de 94er versie.
    Naast Pacific wat werkelijk op alle fronten tekort kwam vond ik Simtek een leuk jong team, helaas duurde dat avontuur maar 1,5 jaar

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 08:15
  • Moguy

    Posts: 6

    Blijven toch schitterende auto's om te zien :kleurstelling is toch zeer belangrijk

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 08:26
  • Die Schiattarella die werd gewoon door Jos vermorzeld. Dat was elk weekend huillie huillie voor hem. Nu doet Max precies hetzelfde bij Ricciardo. Die is ook in de huillie huillie modus beland. Ik vertel jullie, Jos en Max zijn een team. Niet Mercedes of Ferrari is het grootste team wat er is, het is de familie Verstappen. Zij zullen de komende 15 jaar de Formule 1 domineren!

    • + 1
    • 17 nov 2017 - 16:04
    • Jos werd door Schumacher, Salo en Barrichello vermorzeld...
      Enkel Opa Frans werd door Jos vermorzeld een poos geleden :-)

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 16:13
    • Wat praat jij nou Jean Alesi. Schumacher reed met een illegale auto. Alleen Verstappen reed met een echte auto bij Benetton. Jij denkt dat ik dat niet weet. Wat denk jij van Lehto die Jos gewoon als figurant liet meerijden in die 2 GP's dat Schumacher er niet was? ;)

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 16:26
    • Jos is toch die vent die met z'n ogen dicht aan het grind kon horen om welk circuit het ging, Benettons aan barrels rijden daar was ie goed in, waardeloze rijder, geen wonder dat Flavio Briatore het team opdracht gaf om hem in de fik te zetten op Hockenheim, hij had er niet op gerekend dat er overal monteurs vandaan kwamen om te helpen en dat daardoor de boel veel te snel geblust was, zat ie nog met hem opgescheept...;)

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 16:42

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar