user icon

Mark Webber best verdienende Australische sporter

  • Gepubliceerd op 01 dec 2010 10:59
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Mark Webber eindigde het Formule 1-seizoen 2010 niet op de eerste plek, maar legde in een ander lijstje wel beslag op de eerste positie. De zesvoudig Grand Prix-winnaar mag zichzelf de best verdienende Australische sporter noemen.

Webber verdringt golfer Greg Norman van de eerste plaats in de lijst van magazine BRW. De inkomsten van de Red Bull Racing-coureur toucheren dit jaar de 13,4 miljoen dollar. Basketbalspeler Andrew Bogut staat met een geschat salaris van 12,6 miljoen dollar tweede.

Norman komt niet meer in de lijst voor. BRW legt uit: “Voormalig nummer 1 Norman is uit de lijst gehaald als reflectie voor zijn tanende activiteit in de sport. Hij verdient nog steeds miljoenen, maar hij haalt zijn geld nu voornamelijk uit onroerend goed en zaken.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Tifoso

    Posts: 2.862

    Not bad for a number two driver ;)

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 11:01
  • Stitch

    Posts: 5.175

    Vettel; \"Genau, und warum hab ich weniger?\" Misschien toch maar een manager nemen?

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 11:05
  • Stitch

    Posts: 5.175

    10% van (bijvoorbeeld)15 miljoen (moet voor een coureur van zijn kaliber mogelijk zijn. Ook al afgelopen jaar voordat hij WK werd) is beter dan 0 % van 3 à 4 Miljoen

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 12:23
    • 15 miljoen? Volgens mij zijn er in het hele veld maar 4 rijders die zoveel verdienen. Webber verdient ook niet zoveel. Ga er maar vanuit dat Vettel een serieuze bonus en nu dus ook loonsverhoging aan vast hangt.

      • + 0
      • 1 dec 2010 - 12:44
  • Stitch

    Posts: 5.175

    Vettel zat vorig jaar qua prestaties al in de Top 4 dus had een goede manager daar ook het betreffende financiele plaatje bij kunnen verzorgen. De inkomsten van Webber toucheren dit jaar de 13,4 miljoen. Goed daar zal een deel de bonus van dit jaar zijn maar hij gaat toch al zwaar in die richting. Inderdaad, not bad for a number two driver!

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 12:49
  • Maar goed ook dat hij meer krijgt als die overgewaardeerde puber. Ik vond over heel het seizoen gezien Webber het sterkste in mijn ogen. Dat ie zichzelf zo goed staande hield tegenover die Vettel vind ik echt enorm knap.

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 14:52
    • Moet jij Petrov niet lastig gaan vallen?

      • + 0
      • 1 dec 2010 - 15:56
    • Moet jij Petrov niet lastig gaan vallen?

      • + 0
      • 1 dec 2010 - 15:58
    • Student

      Posts: 64

      Om maar eens een cruijffiaanse opmerking te maken:
      Voor een slechte coureur heeft ie het heel goed gedaan, maar voor een topcoureur heeft ie het juist slecht gedaan.

      • + 0
      • 1 dec 2010 - 16:03
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Oeioeioei, nog steeds gefrustreerde Alonso fanboy´s.

      • + 0
      • 2 dec 2010 - 02:02
  • Np-F1

    Posts: 917

    Het is toch niet knap om je staande te houden tegen een overgewaardeerde puber? ;)

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 15:35
  • gabini

    Posts: 790

    Ik ben bang dat hier ook heelveel sponsorgeld bij zit!
    Tja wat een manager allemaal niet voor je kunt betekenen?
    Als die hard ervoor zijn best doet en werkt om jou meer te laten verdienen, waarom zou je hem niet een deel van je geluk gunnen.

    Tenslotte zorgt die wel ervoor dat je niet met bijzaken bezig hoeft te houden.

    En dan zijn er nog idioten die voor een stoel willen betalen.

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 17:45
  • ben

    Posts: 295

    Zeker als je manager Flavio Briatore is ben je verzekerd van een goed gevulde buidel.

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 18:12
    • supertank

      Posts: 116

      idd, dit is de verdienste van die italiaanse crimineel!!!

      • + 0
      • 2 dec 2010 - 10:12
  • winti

    Posts: 1.341

    Het gaat Vettel om het feit dat er een heel miljoenen team om hem heen wordt gebouwd wat hem titels kan opleveren en op de lange termijn ook miljoenen. Zodra geld het belangrijkst wordt ga je achteruit. Zie Villeneuve, Ralf Schumacher en Raikkonen.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 11:57

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar