user icon
user icon

Max Verstappen: "We zijn niet zo snel als gehoopt"

  • Gepubliceerd op 11 nov 2017 18:26
  • comments 41
  • Door: Rutger Lauvenberg

Max Verstappen was niet heel ontevreden met het binnenslepen van de vierde plek tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Brazilië. De Nederlander erkende dat de Red Bull niet zo snel was als gehoopt op Interlagos en wist dat P4 het maximaal haalbare was.

"De balans in de auto is gewoon niet top," zei Max aan Ziggo Sport. "Daardoor is het rijden moeilijk en dat is eigenlijk het hele weekend al zo. We zijn aan het vechten en niet snel genoeg in de kwalificatie. We zijn pakken te weinig tijd in de snelle bochten en dat zijn net de punten waar je tijd kunt winnen hier, dus dan houdt het op."

"We hebben het maximale eruit gehaald en daarmee ben ik blij. Maar ik had natuurlijk, na van de laatste vier races er twee gewonnen te hebben, gehoopt er hier dichterbij te zitten."

"De motor klinkt redelijk ruw al het hele weekend, dus ik weet niet of dat nog problemen op zal leveren, maar mij kan niks meer overvallen dit jaar."

Er was ook nog een dubieus moment in Q2 waarin verwarring heerste of Fernando Alonso of Max naar de weging van de FIA moest en Max wist nog steeds niet wie nou naar de weging had gemoeten: "De rode lamp ging de hele tijd aan en uit en ik weet niet wie ze bedoelden, maar de official gebaarde dat ik door mocht, maar dat was inderdaad apart. Voor morgen verwacht ik dat we niet snel genoeg zijn om aan te vallen, dus er zou al iets bij de de start moeten gebeuren, anders wordt het een eenzame middag."

Reacties (41)

Login om te reageren
  • Cicero

    Posts: 694

    Vorige keer was ook al eenzaam voor max, toen had hij er alleen minder moeite mee

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 18:40
    • rickf1

      Posts: 1.615

      Motor is veel conservatiever afgesteld dit keer. Jammer dat dat nodig blijkt.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 21:50
  • Beetle

    Posts: 954

    Hey Royalere, Max is wel realistisch...

    • + 5
    • 11 nov 2017 - 18:42
    • Max is negatief. Als Max geen 1e wordt is hij pissig. Begrijpelijk. Maar Max moet leren dat een race meer is als de quali. De race zelf is veel belangrijker. En daar is de RB het sterkst.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 18:56
    • aesop

      Posts: 651

      Wat een merkwaardie reactie Royalere. Max was niet negatief of pissig. Wel realistisch, zoals hij meestal goed zijn kansen imschat voor de zondag.

      • + 17
      • 11 nov 2017 - 19:02
    • Ik maak me niet zo'n zorgen. P1 zal waarschijnlijk wel voor Vettel zijn. Maar Max laat de laatste tijd tijdens de race een veel hogere pace zien dan Bottas of Raikonen. Als dat blok geen roet in het eten gooit dan is mijn voorspelling dat hij morgen op p2 eindigd.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 19:10
    • Ach, iedereen denkt na Mexico dat ie alles wel ‘even’ aan elkaar rijgt. Mexico is nivellerend voor de motoren vanwege de ijle lucht; daar hebben de meest efficiënte motoren relatief gezien veel meer last van als die troep die Renault levert. In Brazilië zijn de verhoudingen wat betreft de pk pakhuizen van Mercedes en Ferrari weer volledig hersteld. RBR moet teveel concessies doen op aero om niet het hele rechte stuk een sitting duck te worden zondag. Dan verlies je het dus in de snelle bochten..., vrij logisch allemaal hoor.

      • + 6
      • 11 nov 2017 - 19:19
    • Gewoon p3 morgen, nadat hij Raikkonen in de laatste bocht inhaalt. :-)

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 19:29
    • Reutel

      Posts: 694

      Eerst maar eens hopen dat hij bij de start Alonso voor kan blijven heren..

      • + 1
      • 11 nov 2017 - 19:52
    • Ja dat is inderdaad wel een verstappen kwaal ryoal. Maar om.nou te zeggen hij moet leren. Haha ik denk dat die dat wel weet

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 19:57
    • Eerst maar eens heelhuids de eerste bocht doorkomen, dan zie we wel verder.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:06
  • Komt goed, ik heb er veel vertrouwen in dat Bottas en Vettel elkaar gaan raken bij de start. Morgen p3 als dat kreng heel blijft tenminste.

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 18:42
    • Sjors1991

      Posts: 207

      P3 zou een prima resultaat zijn denk ik. Beetje geluk hebben dat de racepace van RAI tegenvalt.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 18:44
    • Als Max een goede start maakt geef ik Raikkonen en Bottas de meeste kans, Vettel verdedigt meestal nogal hard op verstappen.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 19:33
    • Die Bottas blokkeert natuurlijk met zijn dikke reet wel de héle eerste bocht. ;)

      • + 1
      • 11 nov 2017 - 20:17
    • Sjors1991

      Posts: 207

      Zou wel lachen zijn als hij gewoon in bocht 1 zijn MB horizontaal parkeert zodat er helemaal niemand langs komt.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 20:30
  • Hij is nog sceptischer als mij. Hij klaagt altijd over zijn bandjes en over zijn motor(daar heeft hij gelijk in). Maar komop. Morgen met een goede start kan hij zomaar 1e liggen. En nu klinkt de motor ineens ruw? Hij einigd maar 0.4 Vanaf pole. Kom op Maxie. Een klein beetje opti kan geen kwaad.

    Hij draaft wel erg vaak door.

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 18:46
    • Edit: Op mexico en Suzuka zat hij er hetzelfde bij. Ook op een halve sec bij de Quali. Dus (ja dit is lastig) Max lult hier.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 18:47
    • Edit: In Mex en Suzuka zat hij ook een halve sec achter pole. Dus Max lult hier. Hij is kritisch en dat snap ik. Maar hij draaft wel snel naar het absolute negatiefe altijd.... Ik zeg: p3.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 18:49
    • Beetle

      Posts: 954

      Gast, zijn er 6 tienden...

      • + 5
      • 11 nov 2017 - 18:49
    • Sjors1991

      Posts: 207

      Correctie: 0,602 achter pole.

      • + 5
      • 11 nov 2017 - 18:50
    • Gemiddeld dus een halve sec. De races die hij won. Max is goed/snel/geniaal. Maar hij slaat mij teveel door naar het negatieve. Met een goede start rijd hij binnen 4 rondjes op plaats 3. Als hij dat nou een keer uitspreekt.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 18:54
    • In Mexico en Suzuka zijn de ronden ook wat langer... Als je dat doortelt zit hij er als je de snelheid weegt tegenover deze races procentueel verder af.

      • + 1
      • 11 nov 2017 - 19:12
    • Dan moet de balans in de auto wel goed zijn, en als hij als coureur aangeeft dat dat niet zo is... wie zijn wij/ben jij dan om daar aan te twijfelen ?

      • + 7
      • 11 nov 2017 - 19:19
    • "Op mexico en Suzuka zat hij er hetzelfde bij. Ook op een halve sec bij de Quali. Dus (ja dit is lastig) Max lult hier."

      In Mexico was het verschil 0.086 op pole
      In Japan was het verschil 1.013 op pole

      Je gelooft Verstappen misschien niet, maar wat jij zegt is aantoonbaar in ieder geval niet juist :p

      • + 2
      • 11 nov 2017 - 19:22
    • Japan (Suzuka) heeft Verstappen ook niet gewonnen. Daar werd hij 2e achter Hamilton.

      In Maleisie (Sepang) was het verschil 0.465 op pole.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 19:26
    • Halve seconden dus..... We lezen. Gemiddeld.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 19:33
    • hey ROYALERE, Tippie, denk eerst eens goed na over wat je wil gaan schrijven!

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 07:55
  • louc_

    Posts: 2.219

    Dus weeral veel bla bla!

    • + 1
    • 11 nov 2017 - 18:49
    • Idd, In Mexico en maleisia waren ze ook halve sec langzamer. We zien het wel.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 18:50
    • Mojito

      Posts: 4.843

      @royal

      Wat is er mis gegaan in je leven dat je zo´n azijnzeiker geworden bent?

      • + 5
      • 11 nov 2017 - 19:54
  • elflitso

    Posts: 355

    Even naar voren schuiven morgen bij de start. De beide Ferrari's en Bottas zijn nogal brokken piloten in de eerste bocht mocht het droog zijn. Een kegelspel in de eerste bocht zou mij niet vreemd zijn nu met deze top 3.

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 19:00
  • tydhd2

    Posts: 3

    Wordt morgen een stuk warmer. Volgens mij een voordeel voor de bulls. We gaan het zien

    • + 1
    • 11 nov 2017 - 19:09
  • Morgen 29 a 30gr, dat icm zijn racepace op SS en S kan het nog wel eens een uitstekend resultaat worden.

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 19:39
  • Zou het te maken kunnen hebben met het FRIC systeem waar nu ineens zwaardere eisen aan zijn gesteld? Auto zag er aardig anders uit qua wegligging tov vorige races...

    • + 1
    • 11 nov 2017 - 20:29
    • Beetle

      Posts: 954

      Nee joh, hoe kan je dat nou suggereren...

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 20:45
    • erwin93

      Posts: 893

      Klopt maar of dat direct daardoor kwam.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 00:26
  • Een eventuele optie...

    Max en Red Bull willen vooral nog een race winnen dit jaar.

    Misschien dat Max, zodra hij merkt in Brazilië toch niet te kunnen winnen, hij voortijdig de pits inkomt met een denkbeeldig probleem en uitstapt om zo de motor voor Abu Dhabi te sparen in de hoop daar alsnog te kunnen toeslaan.

    Het zal wel niet, maar je weet het maar nooit.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 09:43
    • Ziet er naar uit dat hij helemaal niets te sparen heeft en nieuwe onderdelen zijn er niet meer.
      De vraag is wanneer deze er mee ophoudt vandaag.
      Adam Cooper op Twitter gisteren:
      '@Max33Verstappen is on the edge in reliability terms - RBR found a cracked MGU-H last night so went backto an older one that's done a lot of miles and had in effect been 'retired'... His laps were restricted in FP3
      16:55 - 11 nov. 2017 vanuit São Paulo, Brasil

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:48
    • Max mag nog zonder straf een nieuwe 4e MGU-H inzetten.
      Belachelijk dat Renault die niet meer kan leveren.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:57
    • Schandalig dat Renault niet voldoende heeft geproduceerd. Zo te lezen begaat Renault momenteel één grote blunder dan @Pietje. Nog erger dan ik al dacht dus. En twee weken geleden lachte de wereld Max nog toe...

      Lastige is dat Red Bull in 2018 de Fransen weer hard nodig heeft en daar in hun kritiek rekening mee moet houden. Moeilijk verhaaltje dit...

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 10:12

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar