Daniel Ricciardo: "Ik moet Red Bull bedanken voor deze kans"

Daniel Ricciardo is erg blij met de kans die hij van Red Bull krijgt om volgend jaar voor Toro Rosso te rijden. De Australiër mag tijdens elke vrijdag van de Grand Prix-weekenden in actie komen voor het zusterteam van Red Bull Racing.

Vorige week gaf Ricciardo nog aan volgend jaar graag in de GP2 Series te willen rijden, maar omdat deze ook op vrijdag rijden zal de Australiër in 2011 nog een seizoen in de World Series by Renault rijden. "Mijn hoofddoel voor 2011 is om het World Series-kampioenschap op m'n naam te schrijven, maar natuurlijk is mijn uiteindelijke doel om Formule 1-coureur te worden en dit contract is een eerste stap daar naartoe."

"Ik ben erg blij dat ik voor Scuderia Toro Rosso tijdens alle eerste vrije trainingen van het weekend in actie mag komen. Ik wil Red Bull graag bedanken voor deze geweldige kans", aldus de 21-jarige Ricciardo.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ja, bedankt voor het luchtkasteel..

    • + 0
    • 27 nov 2010 - 10:34
    • luchtkasteel en alle 1e VT\'s rijden noem jij hetzelfde??

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 10:35
    • Joh, hij gaat zeer weinig tot helemaal niets rijden. Kijk naar al die andere rijders die een vergelijkbare aanbieding hebben gehad...zelden of nooit meer wat van gehoord omdat de race coureurs zelf genoeg meters moeten maken. Luchtkasteel, jazeker, gewoon de realiteit.

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 10:56
    • hij heeft natuurlijk in zen contract staan dat die elke VT1 rijd, en Toro Rosso is een team die de jeugd een kans geeft, ricciardo zal echt elke VT1 gaan rijden.. staat in zen contract, geen luchtkasteel dus

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 16:02
    • VT1, hoor jezelf nou eens...werkelijk niemand geeft een moer om wat er in VT1 gedaan wordt, dat gaat alleen maar om te wennen aan het circuit. En heb jij zijn contract ingezien? We hebben net nog een Nederlander gehad die wat van zijn centen heeft terug gezien omdat hij uiteindelijk geen meter heeft gereden, terwijl hij dat ook in zijn contract had staan. Nee, met het bijna niet mogen testen moeten de race coureurs zoveel mogelijk rijden, dus ook VT1. Dus blijft het wat mij betreft een luchtkasteel.

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 18:21
    • je kan hele nuttige ervaringen opdoen in VT1
      en hij zegt dit

      \"Ik ben erg blij dat ik voor Scuderia Toro Rosso tijdens alle eerste vrije trainingen van het weekend in actie mag komen.\'\'

      dus dat staat in zijn contract, dat is 100% zeker

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 18:50
    • Ach weet je, tussen wat hij zegt en wat in een contract zou kunnen staan zit een wereld van verschil, en dan heb ik het nog niets eens over de interpretatie vanuit het team. Hij gaat uiteindelijk 1 van de velen in dit wereldje worden, ze hebben namelijk altijd wel een dringende reden om een tester niet te laten rijden.

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 20:25
  • ik ben benieuwd naar zijn tijden, hij heeft deze kans ook meer dan verdiend :D

    • + 0
    • 27 nov 2010 - 10:34
    • Op basis van dat hij het goed deed in de RB zeker, nou dat hadden andere coureurs ook gekund. Die RB is gewoon een extreem goede wagen.

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 10:58
    • andere rijders waren waarschijnlijk net iets slomer geweest dan ricciardo

      Redbull heeft niet niet alleen naar zen tijden gekeken, maar naar veel meer, ze zijn zeer onder de indruk van hem dus heeft hij deze kans verdiend

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 16:03
    • Dus jij vindt het dus een kans dat hij in VT1 mag rijden en zich dan ook nog moet gaan bewijzen? Nee als RB het echt zo goed met hem voor had dan hadden ze hem daar een contract moeten bieden en niet bij STR.

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 18:24
    • helemaal logisch dat Redbull dit doet, anders hadden ze webber er ook allang moeten uitgooien voor Jaime of Buemi, en dat zou achteraf niet al te slim zijn geweest

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 18:50

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Visa Cash App RB
  • Punten 1.061
  • Podiums 24
  • Grand Prix 188
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (36)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar