user icon

Raikkonen ouderwets stoïcijns: "Start was eigenlijk niet slecht"

  • Gepubliceerd op 29 okt 2017 22:18
  • comments 34
  • Door: Rutger Lauvenberg

Kimi Raikkonen was niet helemaal tevreden met zijn derde plaats tijdens de Grand Prix van Mexico. De Fin zakte bij de start terug naar de zesde plek en moest zich daarna langs Hulkenberg, Perez en Ocon wurmen op weg naar zijn negentigste podium in de Formule 1.

"De start was eigenlijk niet zo heel slecht, maar in bocht drie ging het voor me mis, terwijl ik naast Valtteri en toen konden die gasten achter mij profiteren van de slipstream en mij met behulp van de slipstream voorbij. Maar we hebben het geduld bewaard en we hadden de snelheid om ons naar voren te werken, maar het leverde ons niet meer op dan P3," zei Raikkonen tijdens de podiuminterviews.

Reacties (34)

Login om te reageren
  • dizzy

    Posts: 1.435

    En de prijs voor de meest anonieme podiumplek 2017 gaat naar......

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 22:43
    • Kold3r

      Posts: 3

      Mijn eerste reactie hier. Maar werkelijk maakt Ferrari hier niet een enorm slechte keuze? Kimi is geen schim meer van wat hij was. Hoe wil je ooit de competitie voorbij als je deze man hebt. Je bent zo afhankelijk van 1 goede rijder. Bij voorbaat heeft Ferrari volgend jaar al geen kans op de constructeurs titel.

      • + 1
      • 29 okt 2017 - 23:13
    • Audio

      Posts: 172

      Welkom. En inderdaad een goed punt. En dat zeg ik als Kimi fan. In de Lotus was hij ongekend van een hoog Rock&roll gehalte.

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 23:35
    • Welkom @Kold3r!

      Ferrari had niet genoeg vertrouwen in mogelijke vervangers zoals Perez en Vettel is zeer gecharmeerd van zijn huidige teammaatje.
      Bovendien, na nog een jaartje Raikkonen breekt de markt een beetje open met bijvoorbeeld Ricciardo.

      • + 0
      • 30 okt 2017 - 09:19
    • vectraf1

      Posts: 292

      Welkom Kold3r, ik denk ook dat ze een voor 2018 een overbrugging nodig waren en dan was dit een veilige keuze, zeker voor Vettel.
      Stoeltje word vast vrij gehouden voor Ricciardo nu Verstappen vast ligt.
      Maar ja, wanneer blijkt dat Red Bull echt zo snel blijkt zoals het nu lijkt zal het voor Ricciardo geen eenvoudige keuze worden of het moet een financiële keuze worden.
      Ik zou nog even bij Red Bull wachten, hij is nog maar 28 en kan nog een paar langer mee dan Hamilton en Vettel.
      die stoeltjes gaan ook een keer vrijkomen de komende jaren.

      • + 0
      • 30 okt 2017 - 11:23
  • meister

    Posts: 2.564

    Je zou toch bijna denken exit voor 2018.

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 22:47
    • Montfort

      Posts: 890

      Nou, ik denk eerst exit Arie van Bene.
      Ik vraag mij af of die het einde van het seizoen nog haalt, zag er ook niet relaxed uit op TV vandaag. Misschien is het Mexico, vorig jaar liep hij ook al zo gespannen rond na de race... :)

      Maar Kimi, mwoah, mag hem wel.
      Laat hem nog maar een paar jaartjes doorrijden. Zie ook geen goede andere kandidaat. HIj is duidelijk 2e rijder, en vindt dat geen probleem. Hoeveel goede rijders willen dat doen? Zie RIC nog niet zich erbij neerleggen dat hij 2e rijder moet spelen.

      • + 0
      • 30 okt 2017 - 00:00
    • vitesse

      Posts: 1.524

      1 ste of 2 de rijder gaat altijd bepaald worden bij de wk stand na een x aantal races, stel Riccardo zou nog mee kunnen doen voor de titel (192 punten tegenover Max 144 punten), dan is Riccardo uiteraard de nr.1 en zal Max in zijn dienst moeten rijden, zo is het altijd bij alle topteams gegaan.

      • + 0
      • 30 okt 2017 - 00:30
    • Vitesse, na je voorspellingen van afgelopen race neemt niemand jouw getroll nog serieus.

      • + 1
      • 30 okt 2017 - 06:36
    • Inderdaad zo sneu weer @VITESSE-hooligan om heel opzichtig de Red Bull-coureurs als voorbeeld te nemen zodat je Max als tweede rijder kunt neerzetten. Walgelijk.

      • + 0
      • 30 okt 2017 - 09:26
    • vectraf1

      Posts: 292

      Blijven lachen jongens!!
      Niet op reageren!

      • + 0
      • 30 okt 2017 - 11:27
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Kan deze man niet stoppen... Wat een verschrikkelijk figuur...

    • + 1
    • 29 okt 2017 - 23:01
    • Heb je verder nog wat over jezelf te vertekenen of hou je het hierbij?

      • + 1
      • 29 okt 2017 - 23:08
    • Audio

      Posts: 172

      Beetje meer respect voor Kimi mag wel. Heeft de F1 kleur gegeven. In de Sauber, mc Laren, lotus en Ferrari

      • + 3
      • 29 okt 2017 - 23:37
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Negentig podiums is niet niks, dus alle respect voor Raikkonen. Maar het is overduidelijk dat ie de Button van 2018 gaat worden.
      Dat kun je vooral Ferrari aanrekenen. Hun policy is er doorgaans een van: Wij zijn Ferrari, Wij willen grote namen. Ze zullen volhouden dat er op het moment van tekenen niks beters te krijgen was, maar soms moet je een stap achteruit doen om het jaar daarop des te harder toe te slaan. Hoe dan ook, ze zijn blind voor het feit dat 37 jaar toch eigenlijk wel de cliff is. En daar hebben meer teams last van.

      • + 1
      • 30 okt 2017 - 09:30
    • Cypher

      Posts: 2.146

      Kan deze man niet stoppen met reageren ... wat een verschrikkelijk figuur ...

      • + 1
      • 30 okt 2017 - 11:07
  • Altijd als Rai op het podium staat lijkt het wel een begrafenis.... En dan die andere dooie er nog naast.

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 23:03
    • Farsteps

      Posts: 474

      Wie? Max?

      • + 1
      • 29 okt 2017 - 23:06
    • Nee bot, Ook zo'n saai figuur, Niks mis mee hoor. Maar er gebeurd nooit veel met die 2 op het podium. Mag. Maar ik zie liever een beetje gedol.

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 23:08
    • Ach.....als RB zo sterk blijft staan ze nooit weer op het podium!

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 23:29
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Finnen, ze zeggen het zelf al: "An introverted Finn looks at his shoes when talking to you; an extroverted Finn looks at your shoes”.

      • + 5
      • 29 okt 2017 - 23:51
    • Mika Häkkinen wordt ook jaarlijks uitgeroepen tot grappigste man van Finland.

      De Finse vrouwen daarentegen worden juist geprezen omdat ze zo weinig praten. ;)

      • + 0
      • 30 okt 2017 - 09:33
    • wel eens in Finland geweest Larry?
      de vrouwen worden daar om andere dingen geprezen dan omdat ze zo weinig praten....

      • + 0
      • 30 okt 2017 - 16:23
    • Kantklossen?

      • + 0
      • 30 okt 2017 - 23:28
  • Lekker met Massa van die gepensioneerde cruises maken ... allemachtig wat een geestdodend figuur zeg ...je wordt bijna suicidal van die interviews.

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 23:03
  • Kikmi heeft zoveel mooie dingen laten zien dat hij wel een potje bij me kan breken. Ferrari heeft hem teveel weggezet als 2e rijder en daarvan raakt Kimi gedemotiveerd.

    • + 0
    • 30 okt 2017 - 06:40
    • Hij heeft het gewoon niet meer als rijder. Is veel minder scherp dan vroeger.

      Kijk maar naar z'n qualifying laps; hij zegt het zelf al, er zat geen enkele ronde bij die foutloos was, terwijl z'n teamgenoot de ene foutloze ronde na de ander rijdt in de Ferrari. Als Kimi wel een foutloze ronde rijdt dan staat hij er ook bij, maar dat is tegenwoordig nog zelden het geval.

      • + 0
      • 30 okt 2017 - 06:54
  • sailor

    Posts: 10.470

    Dat hij zelf niet het inzicht heeft dat hij eigenlijk helemaal niet meer mee kan komen

    • + 0
    • 30 okt 2017 - 07:54
  • Wat is er stoicijns aan Kimi’s verhaal, hij vertelt gewoon wat er gebeurt is.

    • + 0
    • 30 okt 2017 - 09:13
  • terazino

    Posts: 609

    Grappig baasje hoor (leuke act ook dat onverschillige), maar waarom spreekt niemand hem er op aan dat hij op het podium zijn brilletje opheeft. Beetje fatsoen hoort er wel in te zitten, deze gasten zijn toch een soort uithangbord voor de sponsor.

    • + 0
    • 30 okt 2017 - 11:36
    • brilletje is juist een soort uithangbord van de sponsor ..

      • + 0
      • 30 okt 2017 - 16:25
  • Molkfabryk

    Posts: 64

    Verder nergens om, maar als je in Monaco pole kan rijden heb je echt nog wel talent. Hij had met zijn podium plek geluk dat vettel en hamilton klappen kregen in het begin van de race. Maar Kimi = Kimi en vele zullen hem niet kwijt willen.

    Vind het wel wat hebben dat er een paar veteranen nog rijden.

    • + 0
    • 30 okt 2017 - 11:56

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 840
  • Podiums 26
  • Grand Prix 126
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit