user icon
user icon

Volg de Pirelli-test via onze Live Update

  • Gepubliceerd op 19 nov 2010 08:17
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Vandaag en morgen staan in het teken van de eerste serieuze test van de Formule 1-teams met de nieuwe bandenleverancier Pirelli. Op het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi komen alle twaalf renstallen in actie met het nieuwe rubber.

F1Today.nl doet via de Live Update weer verslag van deze testsessie. Ferrari-coureur Felipe Massa heeft voorlopig de snelste tijd in handen. De Braziliaan is nog maar zeven tienden langzamer dan in de kwalificatie voor de Grand Prix van Abu Dhabi van afgelopen zaterdag.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Nijhuis

    Posts: 653

    We kunnen de tijden beter vergelijken met de snelle tijden uit de tests van de rookies afgelopen dagen.

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 08:55
  • ja idd Bas, al zijn de omstandigheden elke dag anders, alleen al de simpele parameters als rubber niveau, temperatuur en wind... Ook weet je niet wat ze testen, wellicht earo packages, onderdelen voor next year? Ook zullen de rookies wel qual pace gereden hebben, terwijl sommige dat nu wellicht niet doen. Dus de tijden zeggen eigenlijk NIKS:)

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 09:04
    • Stri

      Posts: 2.269

      En aangezien deze tijden ook nog met andere banden worden gereden kun je er sowieso niets uit afleiden

      • + 0
      • 19 nov 2010 - 09:12
  • Toch kleef een flinke nasmaak aan deze banden ik vertrouw ze niet.

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 09:08
  • Big El

    Posts: 367

    Ga er maar vanuit dat de snelste tijden gereden worden in quali trim.
    En de teams willen op dit moment vooral weten hoe de Pirelli\'s zich verhouden tot de Bridgestones, om zo te weten hoe de auto\'s voor volgend jaar gebruik van de banden kunnen maken.
    Als Massa al zo snel zo dicht bij zij tijd van zaterdag kan komen in een auto die ontwikkeld is voor de Bridgestone banden, geeft dat aan dat het verschil dus niet zo heel groot is...

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 10:37
    • andere omstandigheden op het circuit he, het is daar nu warmer + meer rubber op de baan door race weekend en die rookie tests

      • + 0
      • 19 nov 2010 - 10:47
  • ik ben benieuwd naar foto\'s, hoe die gele kleuren op de banden lijken

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 10:47
  • Stitch

    Posts: 4.901

    Volgens Paffet zit er weinig verschil tussen de Bridgestonebanden en de Pirelli\'s... DÀÀÀG Schumacher!

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 11:52
    • Joram

      Posts: 216

      er is ook niet veel verschil nodig om een groot verschil te maken.

      • + 0
      • 19 nov 2010 - 12:14
    • Joram

      Posts: 216

      Heb je ook gezien dat de mclaren 1,25 sec langzamer is dan de ferrari............. hoe kan je dan een goed oordeel geven...............

      • + 0
      • 19 nov 2010 - 12:16
  • Kevin

    Posts: 4.652

    Een Italiaans team is het snelst met Italiaanse banden. Toeval?

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 13:17

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar