Voor Renault-coureur Jolyon Palmer was de Grand Prix van Singapore een weekend met twee gezichten. Op vrijdag moest de GP2-kampioen van 2014 op internet lezen dat hij zijn stoeltje voor volgend jaar bij het team kwijt is, op zondag scoorde de 26-jarige Brit zijn beste resultaat in de Formule 1 met een zesde plaats. Palmer geeft toe dat de puntenfinish ervoor zorgt dat hij de rest van het seizoen vrijuit kan rijden.
"Natuurlijk is het niet fijn om zo lang op de eerste punten van het jaar te moeten wachten. Mijn positie heeft het hele seizoen onder druk gestaan en dan had ik ook nog eens een enorme hoeveelheid pech. Door deze punten kan ik vooruit kijken, Maleisië zou ons ook goed moeten liggen. Ik hoop nog een paar goede punten te kunnen scoren in de resterende races van het seizoen", aldus Palmer in een terugblik op de Singaporese Grand Prix.
Jolyon Palmer: "Er is een last van mijn schouders gevallen"
- Gepubliceerd op 24 sep 2017 09:50
-
24
- Door: Mathijs Carolus
Trending nieuws
-
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Reacties (24)
Login om te reageren-
Hij reed opvallend goed onder lastige omstandigheden, bij de vorige natte GP's was hij één van de eersten die crashten. Ericsson is al helemaal een drama, een paar druppels en hij hangt in de muur.
- + 2
- 24 sep 2017 - 10:06
-
Om maar niet over Grosjean te beginnen.
- + 2
- 24 sep 2017 - 10:32
-
Zo inderdaad, die Grosjean rijd helemaal vaak naast de baan.
- + 0
- 24 sep 2017 - 10:47
-
Ach , ondanks hij veel pech heeft gehad , geen topcoureur is , heeft hij mijn sympathie en hoop ik hem toch weer terug te zien .
- + 2
- 24 sep 2017 - 10:32
-
ik ook, maar niet in de F1 want hij hoort niet bij de beste 20 coureurs ter wereld thuis heeft hij zelf bewezen.
- + 1
- 24 sep 2017 - 12:44
-
""Natuurlijk is het niet fijn om zo lang op de eerste punten van het jaar te moeten wachten""
Wachten??? Je zit in de F1 jongen, hier vecht je voor je punten en toekomst! Natuurlijk heeft hij veel materiaal pech gehad, maar ook de races die hij kon uitrijden stond hij er niet. Palmer is compleet door de mand gevallen imo, en afgedroogd door zijn teammaat. Als die qoute echt is zoals hij het gezegd zou hebben, vind ik het heel typerend en blijkt met welke instelling hij zijn rondjes heeft gereden.- + 1
- 24 sep 2017 - 10:39
-
Bedankt Dre, ik zal het aan Palmer doorgeven.
- + 1
- 24 sep 2017 - 11:18
-
@The Dre: helemaal mee eens. Sowieso verbaas ik me vaak over de 'ambitie' van sommige coureurs. Natuurlijk moet je soms ook realistisch zijn en je kunt niet met een Sauber om het podium strijden. Maar uitspraken als 'we hopen de race uit te rijden' of 'als we dichtbij de top 10 finishen kunnen we tevreden zijn' of 'een puntje pakken zou mooi zijn' daar snap ik helemaal niks van. Je moet toch minimaal (voor welk team je ook rijd) de drive hebben om punten te gaan pakken? Een top10 finish is voor elk team en elke coureur toch mogelijk en een gezonde ambitie?
- + 1
- 24 sep 2017 - 11:53
-
The dre: van f2 naar f1 heeft te maken met rijststijl. Stoffel heeft ook het advies gekregen van Mc Laren dat hij zijn rijstijl aan moet passen in de f1. Het blijkt dat een f2 bolide anders aanvoelt als een f1 bolide qua rijstijl wat ook logisch is natuurlijk, maar die logica heb jij natuurlijk geen kaas van gegeten '' jongen. ''
- + 0
- 24 sep 2017 - 16:22
-
@DRE: Zegt meer over jou als dit 'wachten' echt letterlijk opneemt en niet in z'n context ziet.
- + 1
- 24 sep 2017 - 18:23
-
Euhhhh..... waar precies had ik het over F2?
En donshere, hoe weet jij de juiste context? En als je een beetje moeite doet om goed te lezen ( ipv alles bij voorbaat af te zeiken) dan kun je zien dat ik ALS schrijf. Je weet wat ALS betekent?- + 0
- 24 sep 2017 - 20:34
-
Anti Lag System?
- + 1
- 25 sep 2017 - 08:18
-
Is van alle tijden dat zelfs een mindere rijder wel is een goed resultaat scoort.... Team wat een coureur zoekt zal toch naar het hele plaatje kijken,, en niet naar één redelijk resultaat...
- + 2
- 24 sep 2017 - 11:24
-
Ik ben geen taalpurist en maak zelf ook vaak genoeg typefouten, maar wat me de laatste tijd vaak opvalt is het onterecht gebruik van het woord 'is'. Wat is er toch zo moeilijk aan het woordje 'eens' ?
- + 1
- 25 sep 2017 - 10:34
-
Nu dat er een last van zijn schouders is gevallen kan het zomaar zo zijn dat hij gaat racen zoals hij dat nog nooit gedaan heeft en alsnog veel punten pakt, mits hij toch weer veel pech krijgt met moter
- + 1
- 24 sep 2017 - 11:40
-
zou kunnen maar deze eigenschap toont des te meer aan dat hij ongeschikt is voor dit niveau. Als F1 coureur moet je er ELK weekend staan, niets steeds pas vanaf 2/3 seizoen.
- + 0
- 24 sep 2017 - 12:46
-
Gaat die vlieger ook op voor teams, pas na 2/3 seizoen een beetje mee doen?
- + 2
- 24 sep 2017 - 12:49
-
Nee @DUTCHF1 dat is niet relevant, als je altijd alles geeft en direct achter je collega staat of nog beter voor hem, dan mag je zeggen, hij heeft er alles aan gedaan maar de wagen is simpelweg niet sneller.
- + 0
- 24 sep 2017 - 13:58
-
Als t zo is moet ie gelijk een andere p.t. zoeken. Een die m ook psychisch kan klaarstomen.
- + 0
- 24 sep 2017 - 17:47
-
Ook al eindigt Palmer de laatste races in de punten door p6/p7 t/m p10 finishes, dan nog kan hij alleen maar in de F1 overleven dankzij de centen van pa Palmer, als er dan nog stoeltjes vrij zijn.
Hij lijkt me eerder geschikt om tijdens GP-weekends prominenten en notabelen rond te leiden en dan bij Le Mans (etc.) als brave gentleman-driver weer achter het stuur te stappen.- + 0
- 24 sep 2017 - 14:08
-
Hoeveel is p6 waard als er 3 toppers voor je zijn uitgevallen. Alonso zou zonder die vlucht ook voor m hebben gestaan
- + 0
- 24 sep 2017 - 17:54
-
De F1 heeft Palmer niet nodig. Hij is een aardig ogende kerel maar liever geeft men een LeClerc of Norris de kans. Helaas Palmer, je bent gewogen en te licht bevonden. Al een paar seizoenen nu. Het ga je goed in de Formule E of de (vernieuwde) WEC. Nu mogen van mij Ericcson, Magnusson, Stroll, Kvyat en Massa ook nog volgen.
- + 0
- 24 sep 2017 - 17:41
-
Jammer dat een zwaluw nog geen zomer maakt..
- + 0
- 24 sep 2017 - 19:37
-
Van mijn schouders ook nu ik weet dat je ons gaat verlaten..
- + 0
- 24 sep 2017 - 22:50
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land GB
- Geb. datum 20 jan 1991 (35)
- Geb. plaats Horsham, GB
- Gewicht 78 kg
- Lengte 1,79 m
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jolyon Palmer
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Posts: 42.203
Hij reed opvallend goed onder lastige omstandigheden, bij de vorige natte GP's was hij één van de eersten die crashten. Ericsson is al helemaal een drama, een paar druppels en hij hangt in de muur.