user icon

Jolyon Palmer 'opgewonden' over zijn toekomst in F1

  • Gepubliceerd op 15 sep 2017 08:37
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

Jolyon Palmer is er zeker van dat hij over twee weken in Maleisië nog steeds voor Renault rijdt. Er doken de afgelopen weken geruchten op dat hij voor het weekend op Sepang zijn plekje af zou moeten staan aan Carlos Sainz, maar daar is de Brit niet gevoelig voor. Hij gaat ervan uit gewoon het seizoen af te maken voor Renault en is opgewonden over zijn toekomst in de Formule 1.

Palmer vertelde aan Ted Kravitz van Sky Sports F1: "Ik heb een contract voor de rest van het jaar, dus mijn reactie op alle verhalen is dat ik de komende zeven races ga laten zien waartoe ik in staat ben. Al 35 races wordt de suggestie gewekt dat ik er de volgende Grand Prix niet bij zou zijn. Dit is dus niks nieuws. Ik laat het maar van me afglijden. Dit jaar is niet anders dan vorig jaar, er is niks veranderd."

"Ik ben in Maleisië gewoon nog van de partij, ik race tot en met Abu Dhabi. Ik weet wat er gaat gebeuren, binnen afzienbare tijd zal er een aankondiging volgen. Ik ben opgewonden over de toekomst. Ik focus me op mijn best doen in de auto. Ik ben enthousiast over de toekomst. Het wordt hoe dan ook anders, het is even afwachten en we zien wel hoe het zich ontvouwt."

"Ik heb een aardige portie pech gehad dit seizoen. Mijn teamgenoot Nico Hülkenberg heeft soms ook beter materiaal ontvangen. Over het algemeen vormde de betrouwbaarheid het grootste probleem. Ik had graag bij Renault gebleven. Het team bevalt me, ik ben hier al drie jaar en het is dus een aardig hoofdstuk in mijn leven, maar ze hebben het recht om zelf te bepalen wat ze doen."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Roy

    Posts: 2.172

    "Mijn teamgenoot Nico Hülkenberg heeft soms ook beter materiaal ontvangen." .... Hij weet in ieder geval zeker dat hij volgend jaar niet voor Renault rijdt.

    • + 0
    • 15 sep 2017 - 08:40
  • Whaahaaah! Opgewonden...

    • + 0
    • 15 sep 2017 - 08:48
    • Sjees

      Posts: 1.149

      Hij zat met de avatar van BillGates in zn hoofd.

      • + 0
      • 15 sep 2017 - 09:29
    • wut?

      • + 0
      • 15 sep 2017 - 10:08
    • Als ze hem nou ver genoeg opwinden.. zou 'ie best welleens harder kunnen gaan?

      • + 0
      • 15 sep 2017 - 11:20
    • Sjees

      Posts: 1.149

      butt?

      • + 0
      • 15 sep 2017 - 11:33
    • Wat heeft Jenson hier mee te maken?

      • + 0
      • 15 sep 2017 - 11:53
    • Button zit ook altijd met @Billgates in zijn hoofd. ;)

      • + 0
      • 15 sep 2017 - 12:07
  • z0mer

    Posts: 2.087

    Aardige gast, maar niet goed genoeg voor F1. Tenminste niet voor een fabrieksteam.

    • + 0
    • 15 sep 2017 - 08:49
  • Lemmens

    Posts: 273

    Zou hij elders in de F1 aan de slag gaan? Die indruk wekt ie wel.
    Laten we hopen dat ie lekker de Renault Clio Cup gaat doen of iets dergelijks.

    • + 0
    • 15 sep 2017 - 08:50
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Nou die zal wel naar Williams gaan. Papa Stroll zal hem de ideale teamgenoot vinden voor zoontje Lance. En daarnaast is hij natuurlijk een Brit en ouder dan 25 dus helemaal een match voor Williams. Helaas

      • + 0
      • 15 sep 2017 - 09:28
    • @Szixxx
      Dat zou wel een blamage zijn als Palmer bij Williams gaat rijden. Dan zie ik liever Kubica daar instappen. Ookal zou hij het wat minder doen dan vroeger.

      • + 1
      • 15 sep 2017 - 10:13
    • Palmer heeft wel een beetje een Martini-hoofd en uitstraling.

      • + 0
      • 15 sep 2017 - 11:35
    • Kijk , ik heb het vaker gezegd dat ik gecharmeerd ben van Jolyon. Ik vind wel dat hij veel pech heeft gehad bij Renault .
      Dat hij niet de beste rijder is van het veld is ook bekend , toch hoop ik tegen beter weten in dat hij ook volgend jaar weer mee doet . Ik zal wel uitgelachen worden , maar het zij zo .

      • + 2
      • 15 sep 2017 - 13:18
  • JaapB

    Posts: 1.192

    Ik denk dat het niveau langzamerhand omhoog gaat in de F1, je krijgt steeds minder teams die echt een 'manor' of 'marussia' team zijn en dus altijd achteraan blijven bungelen.
    Als je dan ook nog ervan uit gaat dat er een betere deal komt voor verdeling van de inkomsten is de kans groot dat je straks teams krijgt met meer geld voor rijders en dus minder afhankelijk zijn van rijders die het geld moeten meenemen.

    Als je kijkt dat dit jaar zelfs Sauber al op 5 punten staat terwijl die gewoon 0,0 investeren, tuurlijk ook wel door de pech van anderen maar dat hoort erbij toch?

    • + 0
    • 15 sep 2017 - 08:54
    • szixxx

      Posts: 4.754

      0,0 investeren? Volgens mij moet je je eens wat meer gaan verdiepen in de sport Jaap ;-)

      • + 0
      • 18 sep 2017 - 14:42
  • DBGates

    Posts: 2.607

    Hij doelt toch niet op een voorzetting bij Williams hoop ik

    • + 0
    • 15 sep 2017 - 08:57
    • Dat hoop ik ook niet...

      Laat hij lekker in de FE ofzo gaan racen?

      • + 0
      • 15 sep 2017 - 10:48
  • "Al 35 races wordt de suggestie gewekt dat ik er de volgende Grand Prix niet bij zou zijn" best wel een trieste constatering lijkt me zo ! Ik ga er van uit dat hij ook gewoon zijn best doet maar blijkbaar komt het er al 35 races niet uit ! Mijnsinziens te lang en is in mijn ogen dan ook veeeeeeel te ligt bevonden !

    • + 0
    • 15 sep 2017 - 09:02
  • Mick34

    Posts: 716

    Volgens de laatste geruchten gaat Jolyon een verrassende move maken naar Ferrari en krijgt hij daar een mooi stoeltje aangeboden in één van de vrachtwagens van het team! :-)

    • + 1
    • 15 sep 2017 - 09:24
    • De enig echte Berend Boudewijn kleurentelevisiestoel?

      • + 0
      • 15 sep 2017 - 11:42
  • Zou wat zijn als Sainz straks bij zowel Toro Rosso als Renault buiten de pot piest als blijkt dat Palmer gewoon bij Renault blijft

    • + 0
    • 15 sep 2017 - 09:29
    • Lemmens

      Posts: 273

      Sainz gaat niet naast de pot pissen want hij heeft gewoon een contract voor volgend jaar.

      • + 0
      • 15 sep 2017 - 09:34
    • nou dat 'gewoon' is anders nog niet officieel bevestigd zover ik weet.

      • + 0
      • 15 sep 2017 - 11:08
  • xcite

    Posts: 180

    Opgewonden dat hij eindelijk weer op de bank thuis kan gaan zitten. kijken naar de races.

    • + 0
    • 15 sep 2017 - 09:51
  • Esdamion

    Posts: 887

    Hij noemt de F1 helemaal niet in zijn toekomstplannen... De titel klopt niet. Hij is gewoon opgewonden over zijn toekomst.

    • + 0
    • 15 sep 2017 - 10:29
  • Stoffel en Kimi reden ook voor l.l met dat ding

    • + 0
    • 15 sep 2017 - 10:35
  • Nou volgens mij duidelijk zo. Die heeft getekend bij Williams.

    • + 0
    • 15 sep 2017 - 11:30
  • Zou wat zijn als Jolyon verhuist naar STR

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 02:22

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 20 jan 1991 (30)
  • Geb. plaats Horsham, Groot Brittannië
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar