Lewis Hamilton tevreden met startplaats op eerste rij
- Gepubliceerd op 13 nov 2010 16:53
-
22
- Door: Robin Smeets
"We hebben een erg goede start van het weekend gehad", vertelde Hamilton op de persconferentie. "De jongens hebben goed werk verricht waardoor we eindelijk met de nieuwe voorvleugel kunnen rijden. Onze topsnelheid is dik in orde en ook de andere verbeteringen aan de auto lijken te werken."
"Het is een geweldig gevoel om mee te rijden als je niks te verliezen hebt maar alles te winnen. Ik ben blij dat ik zo ver naar voren mag starten, want het is alweer een tijdje geleden dat ik zo'n goede kwalificatie heb gehad. We zijn blij en ontspannen. Jenson heeft ook goed werk verricht en hopelijk kunnen we morgen meer punten scoren dan Ferrari. Op dit moment heb ik niks te klagen."
Hamilton gaat de seizoensfinale in zonder druk ondanks dat hij de race móet winnen om nog enige kans te maken op de titel. "In 2007 en 2008 was er veel druk, maar dat is dit weekend compleet anders voor me. Ik ben hier om plezier te hebben en ik kijk erg uit naar morgen."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.713 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 312
Beide McLaren\'s moeten opzouten van de eerste en de tweede startrij. Het hele seizoen hebben zij achter de feiten aangelopen en nu zij geen kans meer maken op de titel zijn ze er als de kippen bij om het gevecht om de titel te beïnvloeden. Lewis kan alleen nog wereldkampioen worden wanneer Vettel, Webber en Alonso zouden uitvallen. Nou, dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Posts: 11.414
Hamilton heeft toch een paar races gewoon aan de leiding van het kampioenschap gestaan. Zo achter de feiten liep hij dus niet aan.
Posts: 3.145
Doe gewoon even normaal kerel, dan moet Vettel daarvoor ook \'opzouten\' of niet? Die maakt net zoveel kans op het WDC alss Lewis ... Weet je wat Maestrocan, waarom geven we Webber of Alonso niet meteen het WDC?! Zonder dat ze \'n meter gereden hebben, hoeven ze niet te starten, niet te racen ...
Het winnen van het WDC gaat om winnen, niet om giften zoals in Duitsland.
Posts: 10.089
@mika
Vettel heeft wel meer kans hoor,
Posts: 3.145
Raikkonen-FAN, het gaat mij om het rare contrast wat die kerel probeert tge schetsen dat McLaren er tussenuit moet, bijzonder rare gedachten en een gedachten die niet past bij iemand die fan is van F1, we willen toch allemaal racen zien? Maar die kerel hierboven wil dus schijnbaar dat WDC gratis en voor niets uitgedeeld worden.
Posts: 619
Slaat nergens op wat je zegt. Hamilton heeft 1 overwinning minder dan Vettel en Webber, dus dat valt hartstikke mee. Hamilton kan best goed meekomen met de Ferrari van Alonso en de RedBulls. Daarbij kom je ook nog met je ondoordachte beredenering dat Alonso, Vettel en Webber uit moeten vallen wil Hamilton kampioen worden. Ik zal het je even uitleggen. Hamilton wordt kampioen als:
Vettel 3e wordt
Webber 6e wordt
Alonso 11e wordt
Denk voortaan eens na voordat je zoiets roept, staat een beetje dom.
Posts: 546
Wat een onzin, doe je huiswerk voor dat je iets schrijft
Posts: 312
Beide McLaren\'s moeten opzouten van de eerste en de tweede startrij. Het hele seizoen hebben zij achter de feiten aangelopen en nu zij geen kans meer maken op de titel zijn ze er als de kippen bij om het gevecht om de titel te beïnvloeden. Lewis kan alleen nog wereldkampioen worden wanneer Vettel, Webber en Alonso zouden uitvallen. Nou, dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Posts: 5.792
Rare opmerking van jou . ze zijn toch bijna de snelste en die horen vooraan te staan. Wat ze in het hele seizoen hebben gedaan heeft hier niks mee te maken.Hij was bijna de snelste en of hij nu kans heeft of niet doet niet terzake.
Posts: 358
Wat ben jij een druiloor zeg. Dan kunnen we net zo goed alleen met Alonso, Webber en Vettel gaan rijden als je het zo bekijkt.
Ik hoop dat Hamilton wint en dat Webber een fantastische race rijd en wat spannende dingen laat zien en het op die manier uitvecht met Alonso.
Posts: 3.145
Geen idee wat maestrocan aan het roken is, maar volgens mij is crack nog altijd illegaal.
Posts: 619
Ik vraag me dan af wat je van Hülkenberg vond vorige week?
Posts: 5.792
Netjes van hem dat hij er niet even op terug komt dat hij fout zat en niet Massa.Wat een sportieve jongen is het toch. Wel goed gereden ,had het niet verwacht dat hij zo snel zou zijn.Ik denk dat vettel liever alonso naast hem heeft staan dan Ham.Ham is veel agressiever dan alonso.Het word een spannende start en ik kan bijna niet wachten op morgen.
Posts: 11.414
Lol. Wat ben je toch een lekkere brompot.
Posts: 3.145
Waaruit blijkt dat Lewis agressiever is dan Alonso?
Posts: 11.414
Me dunkt zeg. Hij heeft dit weekend bijna twee keer een aanrijding gehad :)
Hamilton heeft al gezegd dat hij er vanuit gaat dat de andere titelkandidaten voorzichtig zullen zijn en dat hij zelf niets te verliezen heeft. Nou MOET Vettel deze race ook winnen, dus dat kan nog een klap gaan geven.
Posts: 5.792
patrickl Ja he.Mika dat zeg ik toch niet man .Ik zeg alleen dat Ham altijd agressief rijd wat helemaal geen nadeel is.Alonso heeft rekening te houden met de stand dus die zal nooit (op dit moment )zo agressief als ham kunnen rijden als hij zou willen. Dat is toch niet moeilijk te begrijpen omdat hij zich geen crash kan veroorloven.Misschien ben ik onduidelijk dat kan .
Posts: 5.792
I have nothing to lose, I want to win the race,\" Hamilton said. \"I\'m going to go out there and give it absolutely everything. The others have a lot more to worry about that I do Moet ik nog meer zeggen Mika .Ik begrijp ham ook wel ,ik zou dat ook doen .Maar dat is wel de reden dat vettel hier niet blij om is.
Posts: 11.414
Nou zegt Hamilton dat natuurlijk ook om te zorgen dat de andere coureurs rekening met hem houden, angstig worden en hem erlangs laten. Dat vergroot zijn kans om de race te winnen en zo dus ook zijn minimale kans om nog het kampioenschap te pakken.
Posts: 21
geweldige uitslag mensen ik ga zo uit me stekker als hamilton het alsnog weet binnen te halen...maar dat is erg klein maar je weet het noiit nee in dit geval hoop ik dat alonso hem binnen sleept red bull de constructor titel.alonso wereld kampioen zo zal het wel worden.
maar de laatse tyden durf ik er weinig meer van te zeggen belangrijk voor alonso dat hij voor webber ligt dit wordt waanzinnig morgen is het al zover!!!!! kan niet wachten
Posts: 435
Voorspelling voor morgen Vettel 1 Hamilton 2 en Alonso 3 Webber 4
Dan wordt gewoon een optocht rijden, inhalen is bij deze race echt niet het geval, en Alonso zal gewoon op de derde stek blijven rijden en zo het kampioenschap na zich toehalen, er kan maar 1 ding gebeuren de wagen gaat kapot,
Posts: 603
Zolang de posities op de baan het toelaten voor Alonso zie ik hem ook niet echt gekke dingen gaan doen.
Maar dat weten de anderen ook, dus als iemand (Webber?) hem naast Alonso zet dan denk ik dat het niet de meest aggresieve inhaalaktie van het jaar zal zijn.
Alonso wil hem in ieder geval heel houden en dan kijken wat er gebeurt.
Datzelfde weet Hamilton ook, die zal hem er overal inprikken als er een gaatje is, dan is het (zeker in de eerste ronde) aan Vettel om daar niet koste-wat-kost wat aan te proberen te doen.