user icon

Kimi Raikkonen: "Toevallig dat ik Sebastian Vettel kon helpen"

  • Gepubliceerd op 27 aug 2017 09:21
  • comments 21
  • Door: Mathijs Carolus

Met de hulp van de 'toe' van teamgenoot Kimi Raikkonen snelde Sebastian Vettel naar de tweede tijd in de kwalificatie voor de Grand Prix van België. Raikkonen wil het echter niet groter maken dan het is, aangezien het toevallig gebeurde dat hij zijn Duitse teamgenoot kon helpen.

Dat Raikkonen en Vettel elkaar tegen kwamen had te maken met een fout van Raikkonen. De wereldkampioen van 2007 besloot vervolgens zijn ronde af te breken en toen hij Vettel in de spiegels zag besloot hij de viervoudig wereldkampioen te gaan helpen. Raikkonen wil het echter niet groter maken dan het is.

"Omdat ik een fout maakte besloot ik het rondje af te breken en naar binnen te gaan. Toen Sebastian Vettel er aan kwam ging ik weer op het gas om hem een slipstream te geven. Als ik het team kan helpen dan doe ik dat uiteraard. Mijn kwalificatie verliep verder niet geheel naar wens. Ik had vanaf het begin last van vibraties en in mijn laatste run maakte ik een fout", aldus Kimi Raikkonen.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Kimi is een echte teamplayer.

    • + 3
    • 27 aug 2017 - 10:03
  • Waarom doet RBR dat ook niet in de kwalificatie?

    • + 0
    • 27 aug 2017 - 10:09
    • NicoS

      Posts: 12.732

      Wie wil zich opofferen?
      Denk dat zowel Max als Daniël daar geen trek in hebben.

      • + 0
      • 27 aug 2017 - 10:47
    • Pieterzji

      Posts: 920

      In een wanhoopspoging kopieerde Ric de instellingen van Verstappen. Wat denk je zelf... plus RBR gaat voor de punten, niet dat een van hen voor het wk gaat

      • + 0
      • 27 aug 2017 - 11:02
    • Musky

      Posts: 2.187

      Dan zou je bij RBR moeten aankloppen en die geven je vast wel en antwoord:)

      • + 0
      • 27 aug 2017 - 12:54
  • De teen van Kimi?

    • + 1
    • 27 aug 2017 - 10:28
    • De teen van Kimi, daar zit het geheim dus. Vandaar dat Kimi dus een contractverlenging kreeg. Zonder de teen van Kimi is het maar behelpen blijkbaar. Maar wat dat bij Vettel doet? Wil t eigenlijk niet weten.

      • + 0
      • 27 aug 2017 - 12:58
  • Tuuuuuuurlijk , puur toeval...... Vandaar dat hij gelijk zo geïrriteerd reageerde.... Dat wordt nog minstens anderhalf jaar dit soort smoesjes aanhoren....

    • + 1
    • 27 aug 2017 - 11:03
    • Dat Kimi 2e rijder is weten we ja. Maar om nou te stellen dat Kimi zijn kwali zit te verprutsen om Vettel te helpen? Denk het niet job. Kimi is Spa meester en had hoger moeten staan maar hij had last van vibraties. Staat letterlijk in de tekst. Beetje rare reactie....

      • + 0
      • 27 aug 2017 - 12:56
    • Musky

      Posts: 2.187

      Bschuit vanmorgen met het verkeerde been uit bed gestapt??

      • + 0
      • 27 aug 2017 - 12:58
  • RedBull had twee runs moeten maken met teamwork alla McLaren.
    Een run in het voordeel van beide coureurs om een dijk van een eerste sector neer te kunnen zetten, tweede rij had erin gezeten voor RedBull.
    Aan de andere kant is het reëel dat ze dat niet doen, achter hun is het gat groot genoeg, vandaag is het gat naar voren te groot om de hele race een Ferrari of mercedes achter je te houden, ze vliegen er toch wel voorbij op Kemmel met DRS

    • + 0
    • 27 aug 2017 - 11:12
  • daarom

    Posts: 808

    Dit gaat nog eens een staartje krijgen let maar op. Niet alle teams doen dit en zullen dit ook als niet eerlijk gaan beschouwen, zeker in Q1 is dit lastig omdat dan alle auto's op de baan zijn. Misschien nog een jaar maar dan wordt het verbannen, iedereen gewoon zijn eigen rondje zonder sleepkabel.

    • + 0
    • 27 aug 2017 - 11:59
  • Kryztov

    Posts: 29

    Ik snap niks van de "teen" die vettel kreeg?

    • + 1
    • 27 aug 2017 - 12:09
    • Vettel zelf geeft zijn vinger. Kimi zijn geen. Ach ieder zijn ding.

      Deze site heet vanaf morgen waarschijnlijk Ft1Today.

      • + 0
      • 27 aug 2017 - 13:00
  • TDZ

    Posts: 1.296

    2e viool.in hart en nieren.....

    • + 0
    • 27 aug 2017 - 12:16
  • Dit soort acties maken hem de perfecte tweede rijder voor Vettel

    • + 0
    • 27 aug 2017 - 12:47
    • Musky

      Posts: 2.187

      Zo zie jij dat!! Kimi doet dit voor het team om een betere verhouding te krijgen.

      • + 0
      • 27 aug 2017 - 13:02
  • louc_

    Posts: 2.285

    Let op volgende keer is Bottas aan de beurt!

    • + 0
    • 27 aug 2017 - 12:55
  • ER wordt veel rechtuit gelogen.
    Met het plafond door hybride gedoe, moeten ze stilaan stuk voor stuk inventief worden.
    Mclaren begon met die tow en de rest zag dat het toch werkte.
    Die tow's gaan we nog meer zien.
    Het gridstrafsysteem begint zijn tol te eisen voor alle teams.

    • + 0
    • 27 aug 2017 - 13:14
  • Toe??? Tow toch zeker?

    • + 0
    • 27 aug 2017 - 14:25
  • Toeval bestaat niet ;)

    • + 0
    • 27 aug 2017 - 15:46

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar