Valtteri Bottas: "Ik ging voor pole position"

Mercedes leek lang op weg een volgende één-twee in een kwalificatie aan hun palmares toe te kunnen voegen, ware het niet dat Sebastian Vettel met een puike laatste ronde de tweede startplek van Valtteri Bottas af wist te pakken. De Fin die een indrukwekkend debuutjaar beleeft bij het team van Mercedes, moet daarom morgen vanaf de derde plek starten en was niet geheel tevreden met zijn kwalificatie: "Een één-twee was mooi geweest voor morgen, maar het is nog steeds geen slechte plek om vanaf te starten."

"Het team en Lewis hebben geweldig werk geleverd, maar om de een of andere reden heb ik al het hele weekend problemen, dus we zullen moeten onderzoeken hoe dat komt. Ik ging voor pole position, dus om dan derde te worden is niet geweldig. Maar tot nu toe beleef ik een goed jaar en ik heb mijn eerste zeges al te pakken, dus ik zal morgen ook weer daarvoor vechten," klonk Bottas strijdlustig. De Fin zal het echter niet makkelijk krijgen aangezien de Ferrari's qua race snelheid minstens even snel zijn als de Mercedessen. 

AyrtonS

Posts: 3.984

Had gekunt, echter ham heeft niet altijd een off day

  • 1
  • 26 aug 2017 - 17:12

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Quovadis

    Posts: 292

    hahaha, volgens mij gaat iedereen voor pole....

    • + 0
    • 26 aug 2017 - 15:46
  • De pole is voor carlos dat is zo'n racer die heeft er recht op bottas niet

    • + 0
    • 26 aug 2017 - 15:51
  • Het tocht hier een beetje ;)

    • + 0
    • 26 aug 2017 - 16:40
    • Dat hebben je wel vaker bij een teveel aan eigen roem. ;-)

      • + 0
      • 26 aug 2017 - 20:23
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Had gekunt, echter ham heeft niet altijd een off day

    • + 1
    • 26 aug 2017 - 17:12
  • ray1975

    Posts: 2.400

    ja dat lijkt me logisch ! in zo een auto.

    • + 0
    • 26 aug 2017 - 17:13
  • waylon

    Posts: 2.285

    Kan hij er 2 Ferrari's afrossen en zelf ook eruit en Max op 2

    • + 0
    • 26 aug 2017 - 18:05
  • Bottas laat zich wel een beetje kennen tov Hamilton, dat is het verschil tussen een prima coureur en een coureur van de buitencategorie.

    • + 1
    • 26 aug 2017 - 19:39
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Nou laten we bottas ook weer niet als een kluns omschrijven, want een pasr races geleden was hij de man de ham wel even een lesje zou leren en een gooi naar het wk gaat doen.

      En nu is hij opeens een b coureur.
      Ik denk dat hij nog nog minimaal tweede kan worden in het wk

      • + 0
      • 27 aug 2017 - 00:41
  • daarom

    Posts: 987

    Ja hoor Bottas.. hoorde dat Hamilton tweede wilde worden en nu baalt dat hij eerste staat.

    • + 0
    • 26 aug 2017 - 19:52
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Laten we hopen dat Renault voor pole gaat.

    Kubica

    • + 1
    • 26 aug 2017 - 22:19
  • ZlatanF1

    Posts: 457

    Hoe hij er dit weekend bij zit, is het een mogelijk rijdende chicane en dus factor bij de start. Labiel all the way. Wat hij in die merc doet momenteel en wellicht volgend seizoen kan palmer ook.

    • + 1
    • 26 aug 2017 - 23:09
  • Ik snap maar niet dat mensen roepen dat het indrukwekkend is wat Bottas laat zien...Ik vind juist dat hij erg tegenvalt met zo'n auto onder zijn kant...Hooguit heeft hij af en toe een uitschieter naar boven gehad, maar gemiddeld genomen vind ik dat hij te weinig uit deze auto haalt...

    • + 0
    • 27 aug 2017 - 09:15
  • Hij raakt hij al een beetje gefrustreerd met Lewis weer zo ver voor hem. Je ziet hem zichzelf afvragen waar het toch aan ligt. Zelf kan ik ook moeilijk geloven dat Lewis zo veel beter is dan hij. Bottas is ook nog veel gedrevener, zo lijkt het wel. Maar schijn bedriegt

    • + 0
    • 27 aug 2017 - 09:59

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Cadillac F1
  • Punten 1.608
  • Podiums 61
  • Grand Prix 216
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (36)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar