VT3: Red Bull Racing zet de toon in laatste training
- Gepubliceerd op 13 nov 2010 12:14
-
28
- Door: Dennis Roke
De eerste tijd wordt neergezet door Lucas di Grassi. De Virgin Racing-coureur gaat naar een 1:48.532, om daarna snel harder te gaan. Met nog 24 minuten op de klok is het Mercedes GP die er goed bij zit op de tweede en vierde tijd voor Rosberg en Schumacher. Ferrari-president Luca di Montezemolo komt Red Bull-teambaas Christian Horner een hand geven om hem succes te wensen.
Met nog acht minuten te gaan rijdt Alonso zich naar de tweede plek op twee tienden van Vettel. Michael Schumacher heeft moeite om zijn bolide op de baan te houden. Vervolgens is het Vettel die zijn snelste tijd nog iets scherper stelt: 1:41.142. Met nog vier minuten op de klok komt Webber heel dichtbij, tot op elf duizendsten. Ook Hamilton doet zichzelf een plezier door de derde tijd te klokken.
In de slotseconden klokt Vettel de absoluut snelste tijd (1:40.696), luttele seconden later gevolgd door teamgenoot Webber op de tweede plek. Hamilton en Alonso kunnen niet meer antwoorden, maar eindigen wel in de top vier.
De kwalificatie start vanmiddag om 14.00 uur.
Trending nieuws
-
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.173 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 12.432
Spannend!!!! Ben zeer benieuwd vanmiddag.
Posts: 265
Tadaa, meteen weer meer vertrouwen er in dat Webber kampioen wordt!:D
Posts: 962
Op deze manier wordt ie op eigen kracht nog altijd geen kampioen, heeft ie hulp van z\'n teammaat voor nodig. Daarbij, Button was sneller in de laatste ronde maar vloog van de baan bij het hotel, dus zó dominant zijn ze niet. Wel is duidelijk dat de Red Bulls en de McClarens dicht bij elkaar zitten hier en dat Alonso hele mooie dingen zal moeten doen om zich daar tussen te wurmen. Dat ie dat kan is wel duidelijk, maar het wordt een zware taak!
Posts: 265
In welk formule 1 jaar is er een kampioen geweest die geen hulp heeft gehad van zijn teamgenoot?
En als er IEMAND is die bar weinig hulp krijgt van zijn team dan is het wel Webber.
Schumacher kreeg het hele jaar hulpt van Massa en Barrichello.
Hakkinen kreeg halverwege het seizoen ook alle hulpe van Coulthard.
Alonse heeft ook altijd duidelijk de hulp gekregen van zijn teamgenoten. Het ergste was nog wel singapore 2008:P
Maargoed, wat ik probeer te zeggen is dat de f1 altijd nog een teamsport is. Anders zouden teams ook maar 1 auto in mogen zetten lijkt mij
Posts: 51
Ham en Alo zijn trager dan in VT1 terwijl Red Bull duidelijk verbeterd heeft???
Posts: 1.315
Goed bezig Massa!
Alonso en Hamilton lijken hier aan elkaar gewaagd. De RedBulls gaan uiteraard gewoon voor P1 en P2 dus de vraag van de kwalificatie wordt: kan Hamilton voor Alonso kwalificeren of niet.
Posts: 8.004
Yep, het laatste weekend voor dit seizoen is aangebroken, aangezien ik aan het werk ben en de video ingesteld heb ga ik het vanacht kijken. dus wens ik iedereen een mooie ontknopping toe en dat de beste mag winnen, wie het ook is want een top seizoen is het zowieso al! Oja dit mag van mij wel de startopstelling worden. Toch heeft Red Bull weer een halve seconden gevonden. Iniedergeval een fijn race weekend gewenst.
Posts: 962
Jij ook een fijn raceweekend en werk ze ;)
Posts: 1.745
Verschillen bovenaan zijn niet zo groot als dat ze lijken. McLaren oogt erg sterk en ik zou er niet van opkijken als die goede prestatie van Hamilton - waar waar Alonso het over had - zou betekenen dat hij direct achter de Red Bull rijders komt te staan en als Alonso ff pech heeft zet Button zijn wagen weer direct achter die van Hamilton.
Mooi om te zien dat Schumacher steeds meer zijn draai begint te vinden. Ben heel erg benieuwd naar volgend jaar, als de wagen wat meer naar zijn rijstijl is afgestemd.
Posts: 169
M schumacher volgend jaar titelkandidaat daar durf ik me geld wel op te zetten hij komt steeds beter in zijn ritme de laaste wedstrijden
Posts: 1.315
Inderdaad, de laatste 3 races was hij sneller dan Rosberg, door pech en hem 1x voor te laten eindigde hij er wel achter maar ik denk dat ze nu ongeveer even snel zijn. Maar een titelkandidaat hangt volledig van die Mercedes af.
Posts: 11.414
Blijf dromen jongens.
Posts: 265
Ik ben echt een die-hard schumacher fan, maar hij doet volgend jaar echt niet mee voor het kampioenschap
Posts: 1.745
@DRF,
Ligt inderdaad aan de Mercedes van volgend jaar. Maar mochten ze een wagen neerzetten die voldoet aan zijn wensen, dan zie ik nog wel mooie dingen gebeuren volgend jaar.
Posts: 866
Pat we weten hoe een hekel je aan hem hebt.....maar jij als onpartijdig fenomeen/orakel moet toch ook toegeven dat het wel beter gaat?en ik bedoel echt niet in de vrije trainingen.
Posts: 11.414
Als mensen zeggen dat Schumacher zijn draai gevonden heeft dan zou ik dat af willen zien aan dat Schumacher het relatief beter is gaan doen tov van Rosberg dan daarvoor. Dat zie ik gewoon niet. Ik denk dus dat mensen het verbeteren van de auto (en uitvallen van anderen) niet kunnen relativeren.
Ik zie bijvoorbeeld wel dat de Mercedes inderdaad beter gaat. Je ziet daarmee zowel Rosberg als Schumacher wat naar voren komen. Bovendien ook dat er in Korea en Japan heel veel uitvallers waren aan de kop (waaronder ook Rosberg). Daardoor wint Schumacher dan uiteraard ook flink wat plekken en zelfs punten. Zonder dat hij nou echt daadwerkelijk beter \"draait\".
In Brazilie zat Schumacher in de kwalificatie dan inderdaad voor Rosberg, maar de twee races ervoor kreeg hij nog bijna een halve seconde aan de broek. Beetje vroeg om met 1 zwaluw al meteen de zomer uit te roepen.
Als we kijken naar de races dan gaat Schumacher het hele jaar al helemaal niet zo slecht. Afgezien van uitzonderingen als China, Valencia en Canada dan. Ik zie daar ook niet veel vooruitgang in. Sterker nog, in Brazilie vond ik hem zeker niet sterk.
Ik denk dat mensen gewoon even verder door moeten kijken dan alleen het scorebord.
Posts: 1.745
Huppa, weer een aantal verzinsels erbij. Goed bezig patrickl, zo ken ik je weer ;)
Posts: 1.315
@ patrickl
Dan moet je toch echt naar de feiten kijken. Hij staat regelmatig voor Rosberg in de kwalificatie en de laatste tijd ook in de race. Vorige race heeft Schumacher Rosberg voorbij gelaten zodat Rosberg om een plek in het kampioenschap kon vechten met Kubica. Anders zat hij er gewoon voor. Nu dus weer in de kwali. Hij doet het gewoon net zo goed als Rosberg momenteel.
Posts: 866
Nou Pat, Ik hoef je toch zeker niet te melden dat vandaag de 41 jarige MSC voor de 25 jarige ROS staat....met een door hetzelfde team geconstrueerde wagen.dus ben benieuwd wat jou reactie is op dit volgens jou onmogelijke verschijnsel......Kom jongen overtuig me. Het zal me een worst wezen maar een prestatie is het wel hoor! Als je al zo oud bent en dan nog zo\'n prestatie kunt neerzetten dan moet je toch best goed zijn?
Posts: 562
@Patrickl, de laatste wedstrijden laat hij meer dan genoeg zien. Bewijs jij maar eens aan ons dat JIJ gelijk hebt, want cijfers liegen niet.
Posts: 1.315
3 opvallende dingen:
Hamilton had earlier been complaining of overheating his rear tyres during a longer run in the 43-degree heat.
The Ferraris both set their times earlier on and returned to the pits for the final minutes of the session, only popping back out at the end to take part in the practice starts after the end - though Felip Massa was just 12th.
Vitaly Petrov finished sixth fastest, with Michael Schumacher seventh despite sustaining damage to his front wing during the session.\'\'
autosport.com
Posts: 11.414
Hamilton zette zijn snelste tijd op de primes.
Posts: 333
Zegt helemaal niets, kwalificatie straks, race morgen, we zullen zien! Die Red Bulls hadden het wel weer erg makkelijk vanmorgen. De Red Bulls bepalen, das wel duidelijk.
Posts: 1.016
Als je naar de kale cijfertjes kijkt wel, maar lees het nieuws van autosport.com (citaat 2 opmerkingen naar boven) en je ziet dat Ferrari niet heeft geprobeerd een tijd neer te zetten op het moment dat de baan op z\'n snelst was (laatste paar minuten). Die 7 tienden achterstand van Alonso zouden dan echt wat minder zijn geworden.
Maar zoals we bijna het hele jaar al hebben gezien ligt de racepace van Ferrari en McLaren een stuk dichter bij die van RedBull (hoewel de Mac de laatste tijd toch geregeld geplaagd worden door \'opbrandende\' banden).
Posts: 333
Ik zag het ja, misschien banden sparen, durf het bijna niet te zeggen maar wacht de Kwalificatie, gerust af.(nou nee, ik lieg;-). Ik ben rondjes aan het rjden hier in Abu Dhabi;-) om de tjd zo snel mogelijk te doden.Het snelste uur van de waarheid begint zometeen al.
Posts: 1.092
Voor degenen die niet live hebben gekeken. McLaren deed laatste 5 min kwali laps op zacht. Button reed snelste tijd 2e sector maar maakte daarna dikke fout. De RBs en Ferrari reden op hard, waarbij Ferrari ook in de laatste 5 min zich niet mengde in gevecht om snelste tijd. Massa en Alonso stonden als enige binnen.
Posts: 1.753
Sterker nog zonder hulp van een teamgenoot geen kampioenschap tenzij het verschil tussen teamgenoten te groot was (Piquet begin jaren \'80) of dat het kampioenschap alleen tussen twee teamgenoten ging (Andretti/Petterson, Prost/Lauda of Senna/Prost). Daarom is Irvine in \'99 geen kampioen geworden (zonder hulp van Schumacher die dat jaar zijn been gebroken had) en Hamilton en Alonso ook niet in 2007. Als Webber nu geen hulp krijgt gaat het ook niet lukken. Alonso kan het vanaf nu alleen.
Posts: 10.089
huh op 12:11 had ik reactie gezet, waar is die