user icon

Mercedes-coureurs zien Red Bull dichterbij komen op Hungaroring

  • Gepubliceerd op 28 jul 2017 17:39
  • comments 29
  • Door: Mathijs Carolus

De coureurs van Mercedes zullen dit weekend ongetwijfeld mee dingen voor de overwinning, maar in plaats van een strijd met alleen Ferrari verwachten Lewis Hamilton en Valtteri Bottas dat ook Red Bull Racing zich nadrukkelijk kan mengen in de strijd. Beide coureurs zijn onder de indruk van de snelheid van de verbeterde bolide van Max Verstappen en Daniel Ricciardo.

Bottas,winnaar van twee races dit jaar, laat weten dat Mercedes aan de bak moet: "We moeten aan de slag, onze snelheid is nog niet goed genoeg. Ik had het vandaag al lastig met de balans aan de achterzijde van de auto en ze verwachten voor morgen nog hogere temperaturen. We moeten de problemen oplossen, Red Bull ziet er hier verrassend sterk uit."

Lewis Hamilton kan zo langzamerhand de koning van de Hungaroring worden genoemd met vijf zeges, maar de drievoudig wereldkampioen verwacht een flinke strijd dit weekend: "We kunnen nog sneller, maar het gat tussen ons, Ferrari en Red Bull Racing is niet groot. Het lijkt een spannend weekend te gaan worden, we moeten werken aan de balans van de auto. Het is zaak om de auto zo goed mogelijk af te stellen voor de kwalificatie, aangezien een goede startpositie hier cruciaal is."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    En morgen met een schaterlach de power(olie)knop omzetten....

    • + 4
    • 28 jul 2017 - 17:57
    • Ik hoop het .

      • + 1
      • 28 jul 2017 - 18:06
    • haha +3 ... Hammie en Bottie geven morgen een slinger aan de knop en RB staat weer op 2 seconden achterstand. Ferrari zet de olie kraan open, en vliegt de RB's niet alleen op rechte stukken maar zelfs in de bochten voorbij.

      Maar we blijven dromen heh ...ons zelf goed gek maken en wijs maken dat RB dat gat wel even dicht haha ... sure, een paar flappies en vleugels erbij, en dan gaan we vanzelf een seconde per rondje harder.

      Ik zal het vast voorspellen .. morgen staat RB op dik een seconde van de pole .... geloof me nou maar :)

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 18:16
    • meister

      Posts: 2.528

      En dan nog blij zijn omdat de 1,5 seconden op Silverstone nu een kleine halve seconde is.
      Feitelijk is het verschil er dan nog steeds.

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 19:41
    • WC MAX

      Posts: 2.652

      Precies dit. Elke keer dezelfde praat om vervolgens in Q3 een straatlengte voorsprong te hebben en de race met 2 vingers in de neus te domineren.

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 20:55
  • keesie

    Posts: 340

    IK zou Bottas graag wereld kampioen zien worden, wat een pret zou dat zijn zeg. Hamilton is een klasbak, maar als Bottas het flikt om bij zijn debuut bij Mercedes kampioen te worden hoe mooi zou dat zijn voor de sport zeg!

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 18:03
    • Eigenlijk bijzonder weinig, Alleen maar dat je iedereen in de beste wagen kan zetten om een kans op het DWC te maken :)

      • + 3
      • 28 jul 2017 - 18:16
    • erm sorry WDC

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 18:16
    • Oh ja? Omdat hij dan bewijst dat je gewoon in de beste auto moet rijden om kampioen te worden? Tjonge. Leuk zo'n kampioenschap.

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 18:18
    • Inderdaad kingarthur.

      • + 1
      • 28 jul 2017 - 18:18
    • kortvdl

      Posts: 1.052

      Ben ik deels met je eens KINGARTHUR, maar je moet ook met de immense druk om kunnen gaan die het racen bij Mercedes met zich mee brengt. Zie jij al een sainz naast hamilton en de gebroeders ferrari strijden om het kampioenschap? ik persoonlijk niet(is ook wel een makkelijk slachtoffer calimero hoor).

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 18:42
    • @KORTVDL

      Das ook wel weer waar, bottas heeft het bijzonder goed gedaan, en kan er blijkbaar wel in mee gaan :)

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 19:34
    • meister

      Posts: 2.528

      WDC?

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 19:42
    • Ja WDC is net niet WEC...

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 20:23
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Onzin,
      Een Palmer zou nooit wk worden in een fer, mb, rbr met teamgnoten als ham, vet, ric/max.
      En bottas ook niet naast ham of ham moet pech krijgen dan kan een topper als ros hem een keertje verslaan.en ros schat ik net iets hoger in dan bot.

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 20:34
  • Camber

    Posts: 334

    Volgens mij komt het alleen maar doordat Merc zo'n lange wielbasis heeft dat wil niet lekker op dit kart circuit.

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 19:23
  • Het gaat dit weekend gebeuren Red Bull eindelijk weer op het hoogste schavot oude tijden herleven max p1 zondag daniel p2!!!!

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 19:33
    • A.I.F1

      Posts: 1.080

      Je naam doet vermoeden dat de RammelBak13 het weer begeeft... :-)

      Maar even serieus , er valt niet in te halen.
      Kwali is door de olieverbranding van Mercedes en Ferrari onbegonnen zaak.

      • + 1
      • 28 jul 2017 - 19:48
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Dat zou ik wel fijn vinden en dan Max voorop, gun ik hem wel en verdient hij ook na al die pech

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 20:36
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      Op de hungaroring hoef je niet perse in te halen om te winnen. Dit is altijd een gekke race waarin veel dingen gebeuren.

      • + 0
      • 29 jul 2017 - 01:04
  • Het is maar de vraag of ze dichterbij komen. Dit is gewoon een circuit wat de Red Bull altijd erg goed ligt.

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 19:44
  • Schreven ze vooral vorig-jaar veel over ferrari... Jaaaaaa Ferrari komt nu toch echt dichtbij ,echt waar....

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 20:06
  • Bij Mercedes liggen ze niet wakker van RBR, bij Ferrari doen ze geen oog dicht.

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 20:38
    • WC MAX

      Posts: 2.652

      Dat betwijfel ik. Lees net dat het bij Fer allemaal niet naar wens verliep, terwijl Ricc lovend over de update(s) is en zelfs spreekt van een B-spec.
      Waar RB tevreden is, heeft Fer het nog niet voor elkaar en staat Vettel maar op minder dan 2 tiende van Ricc.
      Maar ik hoop dat je gelijk hebt en de RB's meestrijden voor de top 3 plekken.

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 21:16
    • @WCMAx, daarom liggen ze bij Ferrari wel wakker van RBR, zoals Schwantz34 al aangaf ;)

      • + 0
      • 29 jul 2017 - 09:46
    • WC MAX

      Posts: 2.652

      Ja zo kun je het ook lezen :)

      • + 0
      • 29 jul 2017 - 11:01
  • Epol611

    Posts: 408

    Hoezo, reden ze met de handrem op?

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 21:04
  • Box1986

    Posts: 1.662

    Was Hamilton zijn snelste tijd niet met de softshell? Aangezien de supersofts 1 sec sneller zijn staat hij er dan toch gewoon 7 tienden voor...

    • + 0
    • 29 jul 2017 - 09:43
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Softshell moet softs zijn. ***** Autocorrectie

      • + 0
      • 29 jul 2017 - 09:44

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit