Patrick Head: "Dit was wat Williams nodig had"

  • Gepubliceerd op 06 nov 2010 18:30
  • 21
  • Door: Dennis Roke
Patrick Head is in de wolken met de eerste pole voor Williams in vijf jaar. "Dit is precies wat we nodig hadden in ons streven weer een topper op de startgrid te worden."

Nico Hulkenberg maakte tijdens de Braziliaanse kwalificatie definitief indruk door een verrassende pole position te trainen, meer dan een seconde sneller dan beide Red Bulls. Het resultaat is Williams' eerste pole position sinds die van Nick Heidfeld op de Nurburgring 2005.

Head tegen de BBC: "Helaas is er geen champagne op zaterdag, maar dit is geweldig voor het team. We willen allemaal terug naar de voorkant van de startgrid en dit is net wat we allemaal nodig hadden. Nico was niet helemaal gerust op een goede afloop op droogweerbanden, maar toen Rubens de wissel maakte durfde hij het aan. Vervolgens verbaasde hij iedereen, waaronder zichzelf."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Rosberg zal zich ook kut voelen, had hij beter bij Williams kunnen blijven..

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 18:34
    • 1 poleposition maakt nog geen zomer. Waar zou jij liever rijden? Williams met 70mil budget, of MB met 150-200mil budget? Lijkt mij dat je op langere termijn meer kans hebt bij de laatst genoemde. Nu hopen dat Williams die vibe kan meenemen naar Abu Dhabi.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 19:02
  • rafael

    Posts: 2.567

    Als Nico Hulkenberg wint morgen de race..dan FC Twente wint ook de champions league!!!

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 18:39
    • Jij kom zeker uit sneek niet, wel?
      Jij nederlands goet praat.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 18:45
    • Kenney

      Posts: 2.250

      dumdumdum, laat hem toch eens? Hij doet tenminste zijn best om Nederlands te praten, hij wil zijn mening geven...

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 18:48
    • Dat zal de star wars generatie wel zijn die allemaal op Yoda willen lijken. Proud am I.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 18:50
    • Nee, als je reactie geef wil. dan nederlands is goed. Schrijf en typ foutjes best mogen.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 19:04
    • Of misschien iemand uit het buitenland die tenminste nog de moeite neemt om Nederlands te leren?

      Ik snap dan echt niet dat mensen dan zo gaan zitten zeiken over zijn taalgebruik. Hij doet het toh niet expres of uit luiheid?

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:18
  • yorkstar

    Posts: 336

    Waar kom jij vandaan ?

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 18:41
    • Wat boeit het nou, het is leesbaar. Niet zeuren.
      Hülkenberg heeft net iets abnormaals gedaan: \"Maar dat is niet goed Nederlands.\"

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 18:50
  • mario

    Posts: 15.285

    Het zal de monteurs en het hele team zeker een goed gevoel geven en ze zullen er nu waarschijnlijk nog harder aan trekken nu het duidelijk is dat het wel mogelijk is. Maar ze zijn er nog lang niet, d\'r moet nog heel wat gebeuren voor ze weer regelmatig aan de kop van het veld starten danwel op het podium eindigen.
    Neemt niet weg dat ik heel blij ben voor Williams en ik gun het zo ook echt!

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 18:49
  • rafael

    Posts: 2.567

    @dumdumdum.
    Zeker Williams fan.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 18:50
    • Meer een fan van de sport. Maar Williams vind ik wel een sypathiek team. Hoezo?

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 18:52
    • Kenney

      Posts: 2.250

      sorry om nog eens een opmerking te geven dumdumdum, maar we zijn allemaal fan van de sport, je kan niet fan van een rijder of team zijn zonder fan van de sport te zijn in mijn ogen ;)

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 19:16
  • gabini

    Posts: 830

    philips op Pole!!!!!

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 19:00
    • Maar Nico zijn radio deed het niet meer op het eind lol

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 19:07
    • Z\'n radio deed het wel, alleen er werd behoorlijk veel gescholden volgens mij ;)

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:03
    • Ja die Philips reclame op de rug van Hulkenberg kwam even heel mooi in beeld :)

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:18
  • Robbert89

    Posts: 305

    Zou Phillips dan toch blijven??

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 20:03
  • Fiat1899

    Posts: 42

    Go Williams. Geweldig. Blijf bij Williams Hulk. Hoop het zo.
    Patrick Head: Ik ben het helemaal eens.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 20:07

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar