user icon

Matsushita voor Sauber in actie bij test in Hongarije

  • Gepubliceerd op 24 jul 2017 11:33
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Sauber heeft de line-up voor de in-season test van volgende week op de Hungaroring rond. De Zwitserse renstal had eerder al Gustav Malja bekendgemaakt. De Zweed krijgt in Hongarije gezelschap van Formule 2-collega Nobuharu Matsushita. Het betreft de eerste Formule 1-test voor de Japanner, protegé van Honda.

Matsushita: "Toen ik vier jaar oud was, keek ik naar de Formule 1-races op tv en raakte ik gefascineerd door Michael Schumacher. Sindsdien droom ik ervan om zelf Formule 1-coureur te zijn. Ik ben opgewonden over mijn testdebuut en ik kijk ernaar uit om met de Sauber C36 te rijden in Hongarije. Ik hoop op een productieve dag voor het team en voor mij, zodat ik zoveel mogelijk kan leren. Ik ben Sauber in elk geval dankbaar voor deze kans."

Sauber-teambaas Frederic Vasseur: "Het doet me deugd dat we Nobuharu met Sauber in de gelegenheid kunnen stellen om zijn eerste Formule 1-test af te werken. Hij verdient het om te ervaren wat een Formule 1-auto allemaal kan. Sinds zijn debuut in de Formule 2/GP2 hou ik zijn ontwikkeling al scherp in de gaten en hij boekt elk jaar progressie. Met deze test in de Formule 1 komt hij een stap dichter bij het verwezenlijken van zijn droom."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Vreemd. Contract met Honda is verscheurd, maar toch mag een Honda protege in een Ferrari aangedreven F1 auto rijden.

    • + 0
    • 24 jul 2017 - 11:42
    • @dumdum: dat bericht stond nog altijd tussen aanhalingstekens. Zolang het niet bevestigd is...

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 11:43
    • Ik denk dat het contract nog niet helemaal verscheurd is. Honda (en McLaren) is er veel aan gelegen dat er een 2e Honda team komt. Ze hebben de kennis hard nodig... wat ik wel lachen zou vinden is dat een Sauber-Honda sneller blijkt te zijn dan een McLaren-Honda

      • + 2
      • 24 jul 2017 - 13:59
  • Matsushita krijgt bij Sauber eerste test in Formule 1????
    Toch verdere gesprekken met Honda en Sauber......

    • + 0
    • 24 jul 2017 - 11:45
    • Kan goed zijn dat deze afspraak nog door Marisha gemaakt is, waar Sauber niet, of moeilijk, onderuit kan en dat die Vasseur er nu een draai aan geeft.

      Dat Vasseur Matsushita sinds de F2 goed in de gaten houdt kan evengoed wel kloppen, heel veel forummers bijvoorbeeld houden ook de F2-coureurs goed in de gaten.

      Of dat Ferrari-verhaal met Leclerc is weer eens een broodje aap verhaal en wordt het mogelijke contract met Honda helemaal (nog) niet verscheurd.

      • + 2
      • 24 jul 2017 - 12:16
    • Uit verschillende berichten in de media geloof ik dat de gesprekken Honda/Sauber nog steeds aan de gang zijn. Ook lees ik hieruit dat Honda duidelijkheid wil van Sauber. Waarschijnlijk is dit de eerste keus van Sauber en zijn er voorzichtige gesprekken met Ferrari geweest.

      Zou natuurlijk zeer goed kunnen Larry dat Monisha afspraken heeft gemaakt waar ze niet onderuit kunnen, maar toch denk ik dat de voorkeur bij Honda ligt als er een goed blok zal komen.

      Wat een feit is, dat er toch wel redelijk wat talent aan de deur klopt in de F1. Het zal mij benieuwen wat het nieuwe seizoen zal brengen; )

      • + 1
      • 24 jul 2017 - 13:01
  • Is om een indruk te krijgen van de 2016 Ferrari motor zodat Honda een realistische benchmark heeft. :-)

    • + 0
    • 24 jul 2017 - 11:50
    • Ondanks dat het grappig bedoeld was heeft Honda hier niets aan. Tijdens een GP weekend krijgen ze meer en betere informatie. Denk hierbij aan GPS data t.o.v. tijd, audio onderzoek om prestaties van concurrenten te meten enz.

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 12:49
  • dat bedoel ik, geruchten dat Sauber zomaar even het Honda verhaal in de prullenbak ZOU hebben gegooid...

    • + 0
    • 24 jul 2017 - 12:16
  • Wel interessant, na de berichten van Leclerc.

    • + 1
    • 24 jul 2017 - 12:24
  • Hoog

    Posts: 91

    misschien rijden ze met 2 auto's.
    1 met ferrari motor en leclerc en 1 met honda motor met matsushita?

    of rijden ze beide met een dubbele motor (neem aan dat dit niet mag volgens de regels).

    • + 0
    • 24 jul 2017 - 12:32
    • Omdat het Sauber is mogen 2 motoren gebruiken net als een rubberboot met 2 motoren;)

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 12:50
  • Op zoek naar een paar Yen voor komend jaar kan geen kwaad.

    • + 1
    • 24 jul 2017 - 12:45
  • Kenju

    Posts: 2.629

    Veel onduidelijkheid in de berichtgeving. Hoe serieus is het verhaal dat een van beiden partijen ontevreden is? En welke van de twee partijen is nu precies ontevreden? En wat is de aanleiding van die ontevredenheid dan? Inzake Honda's ontevredenheid, waarom was Kaltenborn zo belangrijk voor ze?

    • + 1
    • 24 jul 2017 - 13:58
  • hmm Vasseur werkte die niet samen met Nobuharu in zen laatste jaar ART?

    • + 0
    • 24 jul 2017 - 14:21
  • Twee testrijders: één uit het land van de eigenaar en één uit het land waar mogelijk de motoren vandaan gaan komen. Of zoek ik er nou teveel achter?

    • + 0
    • 24 jul 2017 - 14:46

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Japan
  • Geb. datum 13 okt 1993 (27)
  • Geb. plaats Tokyo, Japan
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit