user icon

Felipe Nasr kijkt naar alternatieven buiten Formule 1

  • Gepubliceerd op 22 jul 2017 15:03
  • comments 23
  • Door: Mathijs Carolus

Felipe Nasr verloor afgelopen winter zijn stoeltje bij het team van Sauber wegens het terugtrekken van geldschieter Banco do Brasil. De Braziliaan was in Silverstone voor het eerst dit jaar weer in de paddock en beseft zich dat een terugkeer in de Formule 1 lastig gaat worden. Nasr kijkt ook buiten de Formule 1 en heeft zijn oog laten vallen op WEC,IndyCar of Formule E.

Nasr geeft toe dat een kans op een terugkeer in de Formule 1 op korte termijn er waarschijnlijk niet in zit: "Natuurlijk wil je de contacten warm houden, maar er zijn slechts tien teams. Bovendien werken veel teams met hun eigen opleidingsprogramma's en dat maakt een terugkeer nog lastiger. Ik kijk daarom ook buiten de Formule 1 naar mogelijkheden om te racen."

Om een competitief stoeltje in een andere klasse te veroveren heeft Nasr de afgelopen periode met verschillende auto's getest: "Om een goed beeld te krijgen van de juiste keuze hoop ik in de gelegenheid te komen om op korte termijn bolides te testen in het WEC, IndyCar en Formule E. Ik volg alle drie de klassen en weet dat het zeer competitieve klasses zijn. Ik ben fit en als een team zich meldt dan zou ik geen nee zeggen."

Nasr maakte in 2015 zijn debuut als racecoureur in de Formule 1. In de jaren daarvoor was de Braziliaan verbonden aan het team van Williams als test - en reservecoureur. Nas scoorde in twee jaar Formule 1 29 punten. 

Reacties (23)

Login om te reageren
  • "Nas scoorde in twee jaar Formule 1 29 punten"

    Nas??

    "Imagine that..."

    • + 1
    • 22 jul 2017 - 15:45
    • Adjo83

      Posts: 904

      His friends call him Nas....

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 20:01
    • If I ruled the world

      • + 1
      • 22 jul 2017 - 20:15
    • @Nulli: eindelijk iemand die hem snapt?. Ik begon me al oud te voelen

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 20:51
    • Ik hoop dat het wel meevalt Villeneuve, ik was eigenlijk al te oud toen dit uitkwam :) maar leeftijd is maar een getal :)

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 21:12
    • maar wat blijkt, maakt niet uit hoe oud je bent.
      Its all about the benjamins ;))

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 21:21
    • Mooie plaat Nulli :)

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 21:27
  • En prutsertje Ericsson blijft lekker plakken met z'n dikke sponsor, daar komen we nooit meer vanaf. Succes Nasr, de coureur die op de baan vele miljoenen heeft binnen geracet voor Sauber ;)

    • + 5
    • 22 jul 2017 - 15:50
  • Vond Nasr meer in zijn mars hebben dan Ericsson met zijn Zweedse Investeerders

    • + 1
    • 22 jul 2017 - 17:02
    • Nasr was inderdaad sterker maar niet uitzonderlijk en zeker geen aanwinst op de grid. Hij heeft genoeg tijd gehad om meer te laten zien, ook in een ruk auto.

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 17:29
    • Klopt helemaal. Daarom zouden Ericsson, Palmer en Magnussen ook moeten wieberen net als nasr

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 17:32
    • RodyF1

      Posts: 386

      @j. Villeneuve
      Magnussen?

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 17:36
    • Magnussen heeft soms een leuke uitschieter (had ie bij McLaren en Renault ook) maar rijdt de andere keren te vaak anoniem rond.

      Zijn instelling vind ik ook wat slapjes. Snap de opmerking van Villeneuve dus wel.

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 19:28
    • RodyF1

      Posts: 386

      @j. Villeneuve
      Ik zou Stroll daar neerzetten i.p.v. Magnussen?

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 19:54
    • Ja Stroll lijkt ook in dat rijtje te passen. Alleen vind ik het nog te vroeg om hem daar nu al in te plaatsen. Eerst begin 2018 maar eens afwachten

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 20:15
    • @Damon, vind Kmag wel een beetje opleven weer bij Haas. Hij zet iig Grosjean weer onder druk, die velen hier een plaatsje als tweede rijder bij Ferrari toedichten.

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 20:20
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Had hem graag nog in de F1 gezien. Ik vind hem erg goed.

    • + 1
    • 22 jul 2017 - 19:35
  • Waarschijnlijk is dit de enige coureur ooit die door zichzelf in de punten te rijden zijn eigen graf gegraven heeft en zichzelf buiten de formule 1 heeft gereden (brazillie)

    Ik vond het toch geen slechte coureur , en meer talent dan stroll en ericsson hebben , ik hoop dat hij toch door een nieuwkomend team toch word opgepikt

    • + 0
    • 22 jul 2017 - 19:39
    • Idd, kans was groot dat hij anders mocht instappen bij Manor.

      • + 0
      • 23 jul 2017 - 12:03
  • Als F1 niet meer te realiseren is denk ik dat Indycar voor hem een goed alternatief is. Goede snelle wagens en tegenwoordig zijn de ovalraces ook al verreweg in de minderheid.

    • + 0
    • 22 jul 2017 - 19:59
  • Arie54

    Posts: 4.016

    Tja, money rules....

    • + 0
    • 22 jul 2017 - 20:49
    • Reno

      Posts: 1.575

      Inderdaad, jammer.

      • + 0
      • 22 jul 2017 - 23:20
  • Ze zoeken bij Williams altijd naar pay drivers dus zeg nooit nooit.

    • + 0
    • 23 jul 2017 - 11:13

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 aug 1992 (29)
  • Geb. plaats Brasilia, Brazilië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar