Timo Glock nog niet zeker over Virgin-stoeltje voor 2011

Timo Glock is nog altijd niet zeker van een stoeltje bij Virgin voor volgend seizoen, zo blijkt uit zijn bewoordingen tijdens een persconferentie in Brazilië. Echter, begin 2010 tekende de Duitser een meerjarig contract bij de nieuwe Britse renstal.

Tijdens de persconferentie op het circuit van Interlagos was vrijdagmiddag ook Timo Glock verplicht aanwezig. Er werd gevraagd of hij ook volgend seizoen zeker weer voor Virgin zal rijden. Hierop antwoordde de Duitser: "Op dit moment lijk het er wel op ja."

Uit het antwoord van Glock blijkt weinig zekerheid wat erop kan duiden dat hij nog altijd met andere teams in gesprek is voor 2011, ondanks zijn doorlopende contract bij Virgin. Eerder dit jaar werd Glock nog gelinkt aan het tweede stoeltje bij Renault, die momenteel nog altijd onbezet is voor 2011. Ook bij Virgin is nog geen enkele coureur officieel bevestigd, al lijken Giedo van der Garde en de Belg Jerome D'Ambrosio uit te gaan maken wie het tweede zitje bij Virgin zal krijgen.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Waarom coureurs uberhaupt nog meerjarige contracten tekenen is mij ook nog steeds een raadsel ......
    - Wil het team je kwijt, lig je er toch uit.
    - Wil je zelf weg, kan het ook altijd.

    Natuurlijk zijn er clausules en kosten, maar dat nemen beide partijen voor lief als het echt moet.
    Dus langlopende contracten zeggen niets binnen de F1, voorbeelden genoeg gezien de laatste jaren.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 07:33
  • Np-F1

    Posts: 917

    Ik vind het ook altijd maar raar dat er 10 jaar geleden nog open werd gesproken over een \'2 jarig contract\' of een \'3 jarig contract\', terwijl het aantal jaar nu altijd lekker in het midden wordt gehouden.

    Ik denk dat ze bij Virgin er goed aan doen om of Glock te houden, of om een andere coureur te halen met redelijk wat ervaring. Jat desnoods Heikki bij Lotus weg. Als ze de fout maken om 2 paydrivers te nemen, denk ik dat ome Branson de knip volgend jaar dicht houdt.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 10:57
  • cyriel

    Posts: 265

    Volgens mij moeten ze je salaris wel gewoon doorbetalen als je aan de kant word geschoven?
    Dat was wel bij Kimi in iedergeval

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 12:06
  • Dus er bestaat een kans dat Guido en Jerome beiden bij Virgin gaan racen en dat ze het geld dat die 2 mee brengen in de auto van 2012 gaan stoppen om zo een grotere sprong te maken.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 12:12
  • WH

    Posts: 206

    Ah, Giedo en Jerome allebei naar Virgin. Doen ze hun naam wel eer aan :P

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 12:13
  • Giedo en Jerome bij elkaar dan maar, ook leuk

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 12:14
    • Ten koste van Glock zou ik niet leuk vinden, de man heeft toch leuke dingen laten zien dit seizoen met name in Singapore.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 13:02
  • rchorus

    Posts: 880

    Tsja, ik ken de financiële situatie van Virgin natuurlijk niet. Maar als ik vrij kon kiezen tussen coureurs zou ik Glock en Di Grassi gewoon behouden en concentreren op het bouwen van een goede auto.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 13:15
    • en daar is geld voor nodig...

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 13:17
    • rchorus

      Posts: 880

      Als Richard Branson een F1-team wil dat presteert, moet hij er ook maar voor betalen. Twee rookies die de goede auto steeds \'Piquetten\' is ook nutteloos.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 14:03
  • EvilEd

    Posts: 53

    glock gaat naar renault. petrov gaat met de motoren mee naar lotus en trulli moet opzouten. dan is er bij virgin plek voor guido

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 16:19

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar