user icon

Hamilton: "Silverstone een race die ik moet winnen"

  • Gepubliceerd op 14 jul 2017 14:56
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton voelt de druk van het moeten presteren in zijn thuisrace. De Brit was de afgelopen drie edities de winnaar van de Britse Grand Prix op Silverstone. De drievoudig wereldkampioen heeft het gevoel dat hij nu weer een zege nodig heeft om het seizoen een positieve wending te geven en de achterstand op Sebastian Vettel niet verder op te laten lopen.

Hamilton: "Het kampioenschap is het allerbelangrijkste, maar op een goede tweede plek komt mijn thuisrace. Ik wil zondag de Britse Grand Prix winnen. Ik heb de afgelopen twee races niet gewonnen. Het plezier dat een zege op Silverstone me zou geven is niet in cijfers uit te drukken. Het is bijna een race die ik moet winnen!"

Het panel van het online RTL GP-programma, bestaande uit Kees van de Grint en Allard Kalff, is een zelfde mening toebedeeld. Hamilton kan in hun ogen weinig steekjes meer laten vallen.

 

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Oké, wie begint 'm?

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 15:00
  • Lefkol

    Posts: 715

    Zonder pech gaat hij hem ook winnen. Gezien de vt1 en vt2 hebben ze een enorme stap gezet.

    • + 4
    • 14 jul 2017 - 15:11
    • Net zoals in Oostenrijk zeker?

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 15:17
    • kimi staat op 3 tienden, Max op 6 tienden achterstand.
      Doet Bottas niet mee? VT2 is nog niet afgelopen en Ferrari heeft het nieuwe blok denk ik nog niet volledig benut.

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 15:20
    • Lefkol

      Posts: 715

      @suppermuppet. Lees mijn bericht nog eens.

      • + 4
      • 14 jul 2017 - 15:22
    • Lefkol

      Posts: 715

      Vt bijna afgelopen en bezig met long Runs.
      Louis op compound harder.
      Je denkt toch niet dat Ferrari wacht tot 5 min voor de wedstrijd met opendraaien van de motor?

      • + 2
      • 14 jul 2017 - 15:28
    • @Lefkol. Let jij niet op de racepace dan? :)

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 15:34
    • Lees jij mijn reactie maar eens. In Oostenrijk waren ze ook vele malen sneller en gingen ze met hun vingers in de neus naar overwinning na VT 1 en 2 volgens velen. We weten het resultaat...

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 15:35
    • Lefkol

      Posts: 715

      Jongens jullie hebben allemaal gelijk.
      Spreek jullie zondag na de race

      • + 1
      • 14 jul 2017 - 15:41
    • Ik zeg niet dat het niet kan. Maar dit kun je nu gewoon niet zeggen, want zie Oostenrijk. Of is dat te ver terug voor je?

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 15:47
    • Reageerde meer op die enorme stap waar je het over had. Ik denk dat Lewis zeker de grootste kans heeft om te winnen a.s. Zondag. Er zit nog rek in voor Lewis zoals je al aangaf want hij reedt zijn snelste tijd op soft. Ferrari heeft ook nog tijd te winnen ivm de nieuwe motor. Hoop op een spannende race.

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 15:54
    • Jenssie

      Posts: 736

      Lefkol...wie is Louis?

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 15:55
    • Louis Quatorze

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 06:56
  • marcio

    Posts: 2.522

    Hamilton wint deze race met twee vingers in zijn neus. Vettel mag van geluk spreken wanneer hij als tweede over de streep komt. Zelf denk ik dat hij als derde zal eindigen en zo zijn voorsprong van 20 punten zal kwijtraken. Vettel en Silverstone zijn nooit goede combinatie geweest. Red Bull heeft gedurende 4 jaren gedomineerd en desondanks wist Vettel deze race slechts 1 keer te winnen. Zegt dus genoeg!! Ook nu heeft hij een achterstand ten opzichte van Raikkonen tijdens de vrije trainingen. Mijn voorspelling: Hamilon op 1, gevolgd door Bottas en Vettel.

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 15:29
    • Jenssie

      Posts: 736

      HAM 1 en VET 2. Lijkt me prima voor het kampioenschap.
      Ik heb een beetje het gevoel dat MER de bovenliggende hand begint te krijgen (kan ook toeval zijn). Willen we het een beetje spannend houden moet Vettel is deze fase nog wel een voorsprongetje hebben..

      Overigens ben ik erg benieuwd of BOT zich ook gaan bemoeien met de strijd voor de overwinning...

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 15:57
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Mercedes is al een tijd sneller dan Ferrari. Alleen hebben ze tot nog toe moeite gehad om het te benutten. Grid penalty in Oostenrijk, Headrest in Baku. Canada liet goed zien dat Mercedes sneller is.

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 20:19
  • Een uitvalbeurt voor Hammie zou ook wel aardig zijn. Pechduiveltje dat toeslaat omdat Lewis te beroerd was acte de presence te geven in Londen?

    • + 1
    • 14 jul 2017 - 16:05
    • Aha , je wilt plusjes .
      Zal je volop krijgen hier , zat Lewisbashers op het forum

      • + 2
      • 14 jul 2017 - 19:20
    • Dat is ieders goed recht toch? Of moet iedereen ja knikken?

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 20:49
    • Ik denk , nee , ik weet het zeker dat jij dat beter weet dan wie dan ook .

      • + 1
      • 14 jul 2017 - 21:27
    • De vraag was aan jou.

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 01:09
    • Max zal waarschijnlijk niet winnen.
      Dan hoop ik dat Hamilton wint, dat is het spannendste voor het WK.

      NB: Dus als Vettel 20 punten achter stond had ik gehoopt dat hij zou winnen. Alle anderen zie ik niet als titelkandidaten.

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 06:45
  • Klopt helemaal ie staat onder grote druk, hij lijkt wel een hogedrukreiniger.
    nog een foutje en het wordt moeilijk voor hem.

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 19:44
  • Avanti

    Posts: 395

    Dat moet hij van Hamilton ?

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 20:03
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Hopelijk regen op zondag dan gaan we wat meemaken met Max en ham.

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 20:27
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Ps Bottas 5 p straf ivm versnellingsbak

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 00:14
  • Het is bijna een obsessie

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 22:59
  • Hamilton: “In Engeland hopen we op de ommekeer.” ;)

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 06:40
  • F1-06

    Posts: 581

    Als 'ie maar geen domme dingen gaat doen.
    Of juist wel trouwens, het is altijd vermakelijk om naar zulke dingen te kijjen

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 11:03

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.361
  • Podiums 98
  • Grand Prix 121
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar