user icon

Valtteri Bottas: "Heel blij met mijn tweede zege"

  • Gepubliceerd op 09 jul 2017 15:36
  • comments 12
  • Door: Mathijs Carolus

Voor Valtteri Bottas betekende de winst in de Grand Prix van Oostenrijk de tweede zege van het seizoen. De Fin kende een superstart, die zelfs nog werd onderzocht door de stewards. Gedurende de race controleerde Bottas, maar in de slotfase moest de Fin nog in zijn spiegels kijken om Ferrari-coureur Sebastian Vettel achter zich te houden. 

"Het leek een beetje zoals in Rusland, ik had last van blarenvorming op de banden. In de slotfase had ik het lastig met de achterblijvers en werd het nog spannend met Sebastian Vettel zo dichtbij. Ik ben heel blij met mijn tweede zege van het seizoen. Het seizoen duurt nog lang, er is nog genoeg om voor te vechten", aldus Bottas tijdens de interviews op het podium.
 

 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Verdiend en top gereden die bot.
    Op de us was hij heer en meester. Op de ss kwam vettel nog in de buurt.
    Ric verdiend 3e en goed gereden.
    Ham, met wat tegenslagen met de wegligging maximale eruit gehaald,.
    Gedurft van vet om te janken over een valse start bot, je durft wel na dat gemats in Baku en schaal je je echt nergens voor.
    Maar goed vet heeft zijn wk voorsprong uigebouwd. Is wel nodig denk ik, gezien hij moet openemen tegen 2 mb coureurs.

    • + 0
    • 9 jul 2017 - 15:52
  • Bonsai

    Posts: 1.717

    Zelden zo'n perfecte start gezien!

    • + 1
    • 9 jul 2017 - 16:17
  • mario

    Posts: 7.607

    Hij heeft het gewoon perfect gedaan, dus ook verdiend gewonnen die Bottas!!! Ik vond hem altijd al goed, maar bij Williams kon hij er niet meer uithalen.... EN tsja, dat hij een grijze muis is neem ik dan wel voor lief. Hij is gewoon geweldige coureur!!!

    • + 1
    • 9 jul 2017 - 16:26
    • Astfgl

      Posts: 202

      Ik denk eerlijk gezegd dat Bottas per ongeluk te vroeg de koppeling losliet, maar de mazzel had dat precies op dat moment de lichten uitgingen. Veel perfecter dan dat kun je het inderdaad niet doen. :)

      • + 0
      • 9 jul 2017 - 19:45
    • ggm

      Posts: 112

      Goeie snelle coureur, verder nooit memorabele taferelen bij hem gezien. Hoop wel van harte dat hij kan meedoen om het WK.

      • + 0
      • 9 jul 2017 - 19:46
  • Dat gaan ook nog leuke gevechten worden tussen hem en Hamilton nu hij zijn kans ziet dat hij misschien ook WK kan worden zal hij Hamilton toch niet meer voorbij laten als ze hem dat vragen hoop ik.

    • + 1
    • 9 jul 2017 - 16:35
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      Ja, Bottas doet het echt goed. Game on! Leuk voor het seizoen.

      • + 0
      • 9 jul 2017 - 20:25
  • Daisai

    Posts: 208

    Jammer dat hij eigenlijk gediskwalificeerd had moeten ivm een valse start.

    • + 0
    • 9 jul 2017 - 16:53
    • mario

      Posts: 7.607

      Daar heb je er weer zo een.... De data van tig sensoren hebben aangetoond dat hij net geen jumpstart maakte....
      Had jij toevallig je stopwatch in je hand???

      • + 0
      • 9 jul 2017 - 18:50
    • mario

      Posts: 7.607

      Vettel had deze race niet eens mee mogen doen.... Dat is meer realistische uitspraak dan die van jou!

      • + 0
      • 9 jul 2017 - 18:51
  • Hij is wellicht geen Hamilton maar zoals ik eerder al meerdere keren zei - Bottas doet het zeker niet slechter dan Rosberg, er mee rekening houdend dat dit pas zijn 1e jaar bij Mercedes is en als hij de stijgende lijn zo weet te houden dan is hij op korte termijn al op Rosberg-niveau. Ik zou het allen maar leuk vinden en nog meer respect voor hem hebben als hij nog meer van zijn achterstaand goedmaakt en serious mee voor de titel strijd. Voor ons, F1-fans is dat alleen maar goed.

    Trouwens, ook Grosjean heeft erg mooi gedaan, eindelijk zat het een beetje mee voor hem - en gelijk met punten beloond.

    • + 0
    • 10 jul 2017 - 08:23

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 123
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar