user icon

'Lamborghini en AVL ook bij vergadering over motoren'

  • Gepubliceerd op 06 jul 2017 15:57
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

De bijeenkomst over de motorformule van de toekomst voor de Formule 1 is zelfs nog drukker bezocht dan oorspronkelijk gedacht. Van dertien partijen was hun aanwezigheid reeds bekend, maar Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff onthult dat daar zeker nog twee namen bij moeten.

Naast de momenteel al in de Formule 1 actieve autofabrikanten Mercedes, Honda, Ferrari en Renault namen ook Audi, Porsche, Aston Martin, Alfa Romeo, Cosworth, Ilmor, McLaren Automotive, Zytek Automotive en Magneti Marelli deel aan het overleg over de motoren voor de toekomst.

Wolff noemt ook Lamborghini en AVL als deelnemers aan de discussie. "Er was een aantal verrassende partijen aanwezig, zoals Porsche, Lamborghini, Aston Martin, Cosworth, Ilmor en AVL", ving Speed Week op van de motorsportbaas van Mercedes.

Op de agenda stond een bijeenkomst over de Formule 1-motoren voor 2021. De insteek is simpelere, goedkopere en luidere krachtbronnen. Formule 1-baas Chase Carey: "De motoren moeten meer volume produceren en minder complex worden, terwijl we de kosten laag houden."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • StevenQ

    Posts: 7.139

    weer 1 uit het VAG concern, die gaan nooit alle 3 meedoen

    • + 1
    • 6 jul 2017 - 15:58
    • Dat zou ook niet echt goed zijn denk ik.. Daarom is het jammer dat veel van de grotere namen onder de zelfde vlag opereren ..

      • + 0
      • 6 jul 2017 - 16:05
    • Waarom niet alle 3? 1 motor bouwen, 2x rebranden en voor 3 personen inspraak hebben.

      • + 1
      • 6 jul 2017 - 16:14
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Nee, maar ze kunnen natuurlijk wel meepraten over het concept. Ze hebben natuurlijk wel eigen motoren. Al weet ik niet welke Audi tegenwoordig nog eigen motoren gebruikt, maakt Lambo nog wel eigen motoren. Zoals Pietje al zegt kunnen ze wel hun naam verbinden aan eenzelfde motor die genoeg in lijn ligt met het imago dat zij willen uitstralen, terwijl ze als VAG eraan werken.

      Ik zou het wel mooi vinden als Toyota terugkomt, om Daihatsu motoren te zien :) (zal wel niet gebeuren aangezien ze niet wereldwijd onder eigen naam opereren).

      • + 0
      • 6 jul 2017 - 16:26
  • Wanneer is de volgende vergadering? Hopelijk worden de nieuwe motorregels concreet vastgesteld voor het einde van het seizoen.

    • + 0
    • 6 jul 2017 - 16:14
    • Robinho85

      Posts: 234

      In september komen ze weer bij elkaar

      • + 0
      • 6 jul 2017 - 16:21
  • Kijken kijken en niet kopen. Iemand ooit van gehoord?

    • + 0
    • 6 jul 2017 - 16:35
  • ap

    Posts: 953

    Trabant was er ook!!!!

    • + 0
    • 6 jul 2017 - 17:16
    • Nee, die zijn afgehaakt omdat er geen olie meer verbrand mag worden.

      • + 0
      • 7 jul 2017 - 08:06
  • @Mr.Monza: Ik las ergens dat chief engineer van het motor-departement van Ferrari, Sassi, ontslagen is. Klopt dit? En waarom dan?

    • + 0
    • 6 jul 2017 - 17:36
    • The Ferrari Formula 1 team has parted ways with Lorenzo Sassi, the chief engineer of its power unit.

      Although the Maranello-based outfit has refused to comment, sources with good knowledge of the situation have confirmed the move, with a report in Italian newspaper Il Giornale saying that Sassi's departure had been prompted following direct intervention from Ferrari president Sergio Marchionne.

      Bron: een bekende pagina welke hier niet genoemd kan worden :-)

      • + 0
      • 6 jul 2017 - 18:35
    • 't Zal wel niet gebeuren, contractueel afgezekerd en zo, maar ik denk gelijk: "Honda grijp je kans!".

      • + 0
      • 6 jul 2017 - 19:24
  • London

    Posts: 758

    Lamborghini vs Ferrari. Hoe vet zou dat zijn..

    • + 0
    • 6 jul 2017 - 18:43
  • Nu Wolff het gezegd heeft weten we nog steeds niet of Lamborghini en AVL aanwezig waren. Waarschijnlijk hebben ze net van tevoren afgezegd. ;)

    • + 0
    • 6 jul 2017 - 20:08
    • Het feit dat AVL erbij was, is eigenlijk gewoon heel logisch. Ze maken nu al tal van onderdelen voor F1-blokken en auto's voor meerdere merken/teams als ik het goed heb. Zij kunnen dus wel een zinnig woordje vertellen over de haalbaarheid van bepaalde concepten enz..

      • + 0
      • 7 jul 2017 - 01:16
  • Marcooooo

    Posts: 499

    McLaren Automotive in de zin van "we maken onderdelen" of in de zin van "we gaan zelf (onder licentie) motoren bouwen en die in onze eigen auto's gooien"?
    Cosworth en Ilmor zijn natuurlijk wel legendarische namen en zou mooi zijn als die terug in de F1 stappen, maar met alleen een legendarische naam kom je er niet... nietwaar Honda?
    Audi, Porsche en Lamborghini... Zal wel 1 van de 3 worden.
    Alfa zou ook mooi zijn.
    Aston Martin wordt dan een Renault fabrieksmotor met Aston Martin badges?
    Geen enkele Amerikaanse fabrikant overigens. Dit tot grote teleurstelling van Chevy Chase waarschijnlijk :)

    • + 0
    • 7 jul 2017 - 07:49

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar