Adrian Sutil ontkent mogelijke overstap naar Mercedes
- Gepubliceerd op 30 okt 2010 13:50
-
21
- Door: Robin Smeets
Sutil heeft aangegeven graag nog een jaar bij Force India te willen racen, maar ook Renault, Williams en Mercedes zouden kanshebbers zijn voor de 27-jarige. Over een mogelijke vervanging van Schumacher vertelde Sutil: "Nee, daar is absoluut niks van waar. Michael zal nog minstens een jaar bij Mercedes blijven en volgens mij heeft hij zelf seen drie-jarig contract. Natuurlijk zou het geweldig zijn om voor Mercedes te rijden, maar daar is het nog te vroeg voor. Dat zijn gewoon geruchten."
Wanneer zijn beslissing over 2011 zal vallen, vertelde Sutil: "Ik weet nog niet wanneer ik bekend zal maken waar ik ga rijden, maar het zal vast snel gebeuren. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat alles goed zal gaan. Ik kan nu nog niet vertellen waar ik in 2011 ben, daar is het nog te vroeg voor. Ik zou in eerste instantie vier weken geleden de knoop al doorgehakt moeten hebben, maar het is een erg moeilijke beslissing. Iedereen wacht er echter op, dus het zal niet lang meer duren."
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 880
Dat klinkt alsof hij echt wacht op Renault, die weer wachten op Petrov. Die roepen al weken dat de Rus dichtbij contractverlenging is, maar zouden Sutil daar natuurlijk mee aan het lijntje houden.
Toch zou ik als ik Renault was dan maar Di Grassi binnenhalen. Die kennen ze goed, wordt er bij Virgin mogelijk uitgeschopt. Dit terwijl hij zeer solide presteert in dat hok.
Posts: 12.432
Lijkt mij dat niemand gezien de afgelopen race op Sutil zit te wacht, de gek!
Posts: 428
Dus alles is afhankelijk van 1 race?
Daarbij viel het allemaal wel mee de laatste race.
Posts: 12.432
Het gaat er ook om dat teams kijken naar of iemand zijn hoofd er een beetje bij kan houden wanneer de situatie daar om vraagt. en aangezien hij nou niet bepaald in een positie zit dat hij kan kiezen kan 1 race wel degelijk bepalend zijn.
Posts: 18.535
Hij heeft een goed seizoen gedraaid en was, afgezonderd van vorige race, één van de constantere rijders van het seizoen. Ik denk niet dat de race in Korea daar afbraak aan doet. Ook al is zo rijden met remproblemen nou niet echt slim.
Posts: 10.412
als er een vervanger voor ms moet komen zou ik toch voor nick kiezen.
Posts: 2.267
indien schumi ermee stopt, is het een goede vervanger denk ik. Nick is een ook een goed coureur, gezien zijn huidige resultaten
Posts: 10.412
tja het moet een duitser zijn dus de hulk zou ook nog kunnen.
Posts: 8.004
Timo Glock is toch ook een Duitser? Ik zou dat wel leuk vinden als hij (weer) in een wagen zit die voor het podium kan strijden, laatste races (Singapore-Korea)deed hij het vrij aardig alleen jammer dat hij eraf getikt werd. Ach ben een beetje fan van de man.
Posts: 2.250
Schumacher stopt niet, hij amuseert zich rot in de laatste races en nu komt hij weer aan zo\'n klassieker die hij wel zal kunnen appreciëren. Ik denk dat Schumi nog een jaartje blijft en als het dan nog niet lukt, hij dan vaarwel zegt aan de F1.
Posts: 223
Schumacher rijdt volgend jaar mercedes en de jaar daarop ook! Sutil gaat naar rijdt nog 1 jaar bij force india en daarna Renault!
Posts: 866
@ Redactie
Er is door Mercedes zelf aangegeven dat ze volgend jaar met dezelfde Line-up doorgaan en dat hebben jullie al diverse malen op deze site gezet...en dan nu weer dit bericht.
Er zijn toch wel interessantere dingen dit weekend?
Kijk altijd graag op deze site maar dit is echt geen nieuws.
Posts: 11.414
Dat gerucht is dan nu (weer) de kop ingerdukt. Lijkt me toch interessant. Dat jij nou van geen twijfel over de positie van Schumacher wil horen is jouw probleem.
Posts: 10.412
idd patrick.
Posts: 10.412
ik zou niet blij zijn als autoverkoper van mercedes met ms op die stoel...:P
Posts: 866
Stil maar kinders....het is al goed....
Posts: 9.505
OMG, dan zal hij rosberg wel vervangen
Posts: 11.414
Omdat hij niet naar Mercedes gaat?
Posts: 9.505
net zo nietszeggend als het eigenlijke bericht dus :p
Posts: 5.792
Ach Pat wat benje toch een ........ schumi rijd gewoon volgend jaar een daar die jij niks aan gelukkig.Anders zouden er alleen maar mclaren teams bestaan en alle rijders Hamilton heten.
Posts: 866
Felix....3 puntjes zouden al volstaan...