user icon
user icon

Hamilton op jacht naar titelkansen voor Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 29 okt 2010 16:36
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
De titelkansen van McLaren-coureur Lewis Hamilton zijn in Zuid-Korea door de dubbele uitvalbeurt van Red Bull Racing nieuw leven ingeblazen. De uitgangspositie van de Brit is nog altijd niet rooskleurig, hij staat 21 punten achter op Fernando Alonso. De wereldkampioen van 2008 heeft voor Brazilië een duidelijk doel: minder dan drie punten verliezen en het liefst punten goed maken.

Dat betekent namelijk automatisch dat hij ook in Abu Dhabi nog in de race is voor het kampioenschap. Hamilton: “Het wordt lastig. In Zuid-Korea zagen we wederom dat we waarschijnlijk de op twee na snelste auto hebben, dus we zijn niet de favoriet, maar dat maakt niets uit. We brengen continu nieuwe onderdelen voor de auto en in Brazilië introduceren we weer wat updates. Of het genoeg is zullen we volgende week zien.”

“Ik ga in elk geval pushen en daarvan genieten. Ik heb enkele goede races meegemaakt in Brazilië. Het is een circuit waar je echt iets teweeg kan brengen, dus ik reis optimistisch af naar Interlagos. Het doel is om Abu Dhabi te halen met een mathematische kans op de titel. Het verleden toont aan dat in een slotrace alles mogelijk is. Brazilië is om in de race te blijven om vervolgens in Abu Dhabi alles uit de kast te halen. Het zou leuk zijn om te winnen op Interlagos, maar we doen stap voor stap.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Yazzy

    Posts: 392

    Met hem nog 5 andere geloof ik...

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 16:50
    • Ik las net dat Button pas op geeft als hij mathematisch geen kans meer maakt op de titel. Ik hoop toch echt voor Hamilton dat Button wordt opgedragen hem te helpen, want het zou echt nergens op slaan als Button nog voor zijn eigen kansen mag gaan.

      Dus ik denk met hem nog 3 anderen ;)

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 16:55
    • Zijn er eigenlijk wel Button-fans op dit forum? Hoor ze nooit namelijk...

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 16:57
    • Edgar

      Posts: 1.366

      Button fans zijn over het algemeen rustiger van aard, of...ze zijn hier nooit...

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 17:00
    • Yazzy

      Posts: 392

      Of ze zijn er gewoon niet...

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 17:04
    • Er zijn wel Button fans, maar die schamen zich kapot na de afgelopen race. :)

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 17:58
    • TJ

      Posts: 619

      Tuurlijk zijn er button fans! Is er al iets bekend wat er vorige week aan de hand was met m? Het ging niet echt van een lije dakje, niet zoals we gewend zijn. Had wel verwacht dat er met een verklaring was gekomen over een verkeerde banden of weet-ik-het-wat. Na een tijdje zag je ook echt dat-ie dr geen zin meer in had, vond ik wel grappig om te zien.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 21:09
  • Jawel hoor, die zijn er wel. In ieder geval één, ondergetekende.

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 17:27
  • Tomos F1

    Posts: 349

    +1

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 17:52
  • Smitju

    Posts: 442

    Ik hoop dat hij Alonso eraf rijdt. En Webber er met de titel vandoor gaat.

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 00:51
    • felix50

      Posts: 5.792

      Jong jonge wat ben jij lekker sportief zeg.mclarenfan ??

      • + 0
      • 30 okt 2010 - 11:04
  • Robbert89

    Posts: 305

    Succes, denk persoonlijk dat het tussen Alonso en Webber gaat, zie Hamilton er niet meer bovenop komen.

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 01:51
  • Misschien moeten ze eens stoppen met het introduceren van nieuwe onderdelen en beginnen met het doorgronden en verbeteren van de auto zoals die nu is.

    Elke race nieuwe onderdelen betekent elke race weer een ander gevoel in de auto. Dit lijkt me niet gunstig voor het vertrouwen wat Button en Hamilton in de auto moeten hebben.

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 19:14
    • Hermanski

      Posts: 343

      De realiteit is gewoon dat ze zich veels te druk hebben gemaakt om de evt. illegaliteit van RedBull. McLaren verwachte dat (denk ik) nadat de tests verscherpt werden, RB wel terug zou vallen…en dat gebeurde niet…en toen was het te laat.

      • + 0
      • 30 okt 2010 - 23:44

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar