user icon

Villeneuve geeft hoop op comeback in Formule 1 op

  • Gepubliceerd op 29 okt 2010 08:23
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Jacques Villeneuve acht het onwaarschijnlijk dat hij ooit nog op de Formule 1-grid komt te staan. De Canadees schreef voor 2011 samen met Durango een eigen renstal in, maar de internationale autosportbond FIA wees de aanmelding af. Sindsdien sprak de wereldkampioen van 1997 van een mogelijke overname van een bestaand team, maar dat zit er ook niet in.

Villeneuve bekende op BBC Radio Five Live: “Het ziet er vrij slecht uit op dit moment. We hebben het geprobeerd, hard gewerkt om een eigen team op te richten. Dat was de makkelijkste manier. Maar het mocht niet zo zijn en nu is het tijd om ons niet meer met de Formule 1 bezig te houden. We hadden het budget om een team op te bouwen en dat kan je maar voor een bepaalde tijd vast houden. Daarna raken investeerders verveeld en stappen over op andere projecten. Het was veel arbeid en we concentreerden ons alleen op de Formule 1. Al het andere, zoals NASCAR, stond op een lager pitje. Nu is het tijd om op iets anders te focussen.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Edgar

    Posts: 1.470

    ik kan er niet rouwig om zijn..

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 08:37
    • Ik kan er ook niet echt rouwig om zijn maar ik had het wel leuk gevonden om hem nog een jaartje een grote bek tegen alles en iedereen te zien geven. Maar ja, misschien heeft de FIA daarom juist wel de inschrijving afgekeurd, die zaten natuurlijk niet te wachten op een coureur die tevens teambaas is en die alles zegt wat ie vindt.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 09:00
    • oow sorry, sheraad190, \"vintd\" was het geloof ik.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 09:02
  • felix50

    Posts: 5.792

    Je hebt wwl geld genoeg om een nieuw tyeam op te zetten maar niet om een team overtenemen??????????? Bluf misschien dat hele verhaal?

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 10:48
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Nee als je een team opzet dan kan je dat in fases doen waardoor je de kosten hiervoor kunt spreiden. Als je een team gaat overnemen dan zal je meer kwijt zijn want je koopt een team met al zijn personeel en faciliteiten. Het lijkt me logisch dat dit in eerste instantie duurder is.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 13:40
  • felix50

    Posts: 5.792

    szixxx ,dat dacht ik niet want als je alles van de grond af moet opbouwen dus de gehele infrastructuur plus het inwerken is dat volgens mij duurder en dan heb ik het niet eens over de tijd.B.V. als je Torro over kan nemen voor 20 milj is dat goedkoper alss je ziet wat je wwint ivm tijd inwerken opstarten enz enz ben je toch goedkoper uit als dat je zelf alles uit moet vogelen en leiden.

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 14:31
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @felix50: Ja dat is als je echt helemaal begint vanaf 0 en dat was niet het geval geweest bij dit \'team\'. Hij wilde dit samen met Durango opzetten en die hebben al e.e.a. aan faciliteiten.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 15:00
  • Gelukkig.

    • + 0