user icon

Ross Brawn zinspeelt op minder prominente rol bij Mercedes GP

  • Gepubliceerd op 28 okt 2010 15:03
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
De kans is aanwezig dat Mercedes GP-teambaas Ross Brawn zijn functie in de nabije toekomst op een andere manier gaat invullen. Autosprint stelt dat de Brit zich gaat concentreren op een specifiek aspect binnen het team en niet meer alles zal overzien.

Mercedes GP geeft al tijden aan dat een herstructurering van de technische leiding op komst is. Brawn hintte in Zuid-Korea op een minder prominente rol voor zichzelf of zelfs zijn pensioen. “Mijn plan is om in de Formule 1 te blijven, maar misschien niet meer naar alle twintig races af te reizen.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    Hij voelt de bui voor volgend jaar ook hangen? En doet aan reputatieschadeherstel door zich alvast in te dekken?

    • + 0
    • 28 okt 2010 - 15:05
  • Copse

    Posts: 361

    Wat is zijn huidige rol nou eigenlijk, is Brawn nou verantwoordelijk voor het ontwerp van de auto?
    Haug is de teambaas neem ik even aan.

    • + 0
    • 28 okt 2010 - 15:10
    • amirk

      Posts: 223

      ik denk dat Haug Teambaas is en Brawn ontwerper van de auto en assistent Teambaas,

      • + 0
      • 28 okt 2010 - 15:38
    • Brawn ontwerper van de auto? Grappig.. Brawn is volgens mij gewoon teambaas. Haug is motorsportchef van Mercedes hoor. Als je nu ook gewoon de tekst las, want daar staat letterlijk: \"De kans is aanwezig dat Mercedes GP-teambaas Ross Brawn\" Dan wist je al een hoop meer.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 12:13
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Misschien gaat hij zich meer bezig houden met de ontwikkeling van de wagen, inplaats van het runnen van het team. Dat is namelijk zijn specialiteit.

    En hij hoeft niet meer zo nodig fulltime te werken. Na zijn verkoop van Brawn aan Mercedes heeft hij volgens mij een zakcentje van 40 miljoen overgehouden.

    • + 0
    • 28 okt 2010 - 15:10
  • Mick34

    Posts: 694

    Een rol zoals bij Ferrari zou perfect voor hem zijn. Daar was hij ook geen teambaas maar technisch directeur o.i.d.

    • + 0
    • 28 okt 2010 - 15:40
  • felix50

    Posts: 5.792

    R.B. is gewoon de juiste persoon om de poppetjes op de goede plek te zetten .Haug heeft zich toch ook al meer dan genoeg laten zien dat hij een team kaan leiden.

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 10:46
    • Wanneer heeft Haug een team geleid? Volgens mij heeft hij de laatste tien jaar bij McLaren doorgebracht en daar was eerst Dennis en later Withmarch toch echt teambaas hoor. Haug is sportchef (en niet motorchef zoals ik eerder foutief typte) bij Mercedes, dat is nog altijd geen teambaas hoor.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 19:33
  • rufage

    Posts: 167

    Ik ben er nog steeds niet aan gewend, Brawn en Haug in dezelfde pits en Schumacher in een Mercedes.

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 13:42
    • felix50

      Posts: 5.792

      Het gaat sneller om te wennen als hij gaat winnen .Dat gebeurd het volgend jaar wel ,niet alles maar zo af en toe.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 14:33
    • Ik wel, dat is toch net hetzelfde als Alonso in een Ferrari of Kubica in een Renault? Die rijden daar ook allemaal voor het eerst.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 19:35

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar