Lewis Hamilton: "Geweldig om hier te zijn"

Lewis Hamilton was zeer uitgelaten over zijn makkelijke zege in de Grand Prix van Canada. Voor de Brit was het alweer zijn zesde zege op het Circuit Gilles Villeneuve. Tijdens de podiuminterviews die werden afgenomen door Sir Patrick Stewart maakte Hamilton een ontspannen indruk. Stewart vroeg dan ook of Hamilton het fijn vond om op een zondagmiddag zo langs het water te scheuren, waarop Hamilton antwoordde: "Mee eens, maar het is gewoon geweldig om hier te zijn. Het publiek hier is echt geweldig. Er zijn niet veel plekken waar het publiek zo los gaat tijdens de kwalificatie dat is echt geweldig om te zien."

"Voor mij is het sowieso speciaal om hier te zijn want hier pakte ik mijn eerste pole en zege. Ik moet wel ook mijn team bedanken het is geweldig dat ze het probleem dat we in Monaco hadden, zo hebben kunnen oplossen. Valtteri heeft ook geweldig werk geleverd. Ik ben echt dolgelukkig."

"Die shoey doe ik je niet na"

Toen Daniel Ricciardo en Patrick Stewart een shoey hadden gedaan zei Hamilton lachend: "Zo'n shoey doe ik je niet na. Maar ik wil je wel nog vragen kun je mijn gedachten lezen, Patrick? Nee maar, zonder geintjes ik ben een enorme fan Patrick en ik vind het een eer om hier te staan, ook nadat ik Senna gisteren evenaarde. Maar blijf ons steunen de rest van het seizoen."

Mika1

Posts: 1.510

Zoals Vettel altijd doet, oh nee, die heeft zelfs een teamgenoot die voor hem uit de weg gaat.

  • 3
  • 11 jun 2017 - 22:14

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Ik krijg nooit genoeg van zijn celebrity-ass-kissing gedrag. Geweldig.

    • + 1
    • 11 jun 2017 - 22:07
  • Het siert Hamilton wel dat hij de fans iedere keer zo bedankt.

    • + 1
    • 11 jun 2017 - 22:07
    • Cypher

      Posts: 2.195

      Tja, het is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind het altijd zo verschrikkelijk overdreven hoe 'geweldig overal de fans wel niet zijn'. Zelf heb ik er niets mee, maar goed.

      • + 2
      • 11 jun 2017 - 22:10
    • Helemaal met Cypher eens, ik vind lewis altijd zo overdreven reageren op alles, naar de fans, maar ook naar o.a zijn team

      • + 1
      • 11 jun 2017 - 22:12
    • pagani

      Posts: 458

      Cypher als max zo gaat doen dan vind je hem ook niet overdreven hahaha give me a break

      • + 1
      • 11 jun 2017 - 22:25
    • Waarom haal je Max erbij?

      • + 0
      • 11 jun 2017 - 22:26
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Misschien meent hij het wel ;-)

      • + 0
      • 11 jun 2017 - 22:35
    • Cypher

      Posts: 2.195

      Waar heb je het over, Pagani? Waarom zou ik er bij Max anders over denken? Dan denk ik precies hetzelfde.

      • + 1
      • 12 jun 2017 - 00:06
    • pagani

      Posts: 458

      Cypher je weet precies waar ik het over heb kleine kind ga niet dom spelen waar heb je het over fanboytje

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 01:34
    • Cypher

      Posts: 2.195

      Pagani ...

      Tja, hoe je typt geeft al aan wat voor niveau je hebt. Wellicht ben je 12 of zo, dat zou een hoop verklaren.

      Verder gaat mijn voorkeur naar Raikkonen, niet naar Max.

      • + 1
      • 12 jun 2017 - 10:06
  • Cypher

    Posts: 2.195

    Tja, op 80% cruisen en in de slotfase nog even de snelste ronde neerzetten. Erg lastig had ie het niet.

    • + 0
    • 11 jun 2017 - 22:08
    • Nee, maar wel op 30 rondjes oude banden juist die snelste ronde neerzetten....

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 08:01
  • Op z'n Hamiltons ... cruisen en winnen zonder te vechten of te pushen ...

    • + 0
    • 11 jun 2017 - 22:09
    • Mika1

      Posts: 1.510

      Zoals Vettel altijd doet, oh nee, die heeft zelfs een teamgenoot die voor hem uit de weg gaat.

      • + 3
      • 11 jun 2017 - 22:14
    • ja, want Vettel, Alonso en Verstappen winnen altijd vanaf de laatste startrij en halen het hele veld in.

      Denk dat je beter Indycar kan kijken.

      • + 0
      • 11 jun 2017 - 22:16
    • Cypher

      Posts: 2.195

      Mika, waarom voel jij je altijd meteen aangevallen als iemand zoiets over Hamilton zegt?

      En Bottas ging toch ook voor Hamilton aan de kant in Bahrein? Dus daar doen ze dat ook.

      Hamilton had het gewoon makkelijk, mja, hij dwong het zelf af door zo'n goede kwali ronde te rijden.

      • + 2
      • 11 jun 2017 - 22:16
    • pagani

      Posts: 458

      @cypher jij hebt altyd wat te zeiken over ham als je wint of op pole staat als je hem niet mag reageer lkr. Niet .wat er in Bahrein is gewoon teamplay.maar wat Ferrari in monaco was gewoon overduidelijk dus .

      • + 0
      • 11 jun 2017 - 22:28
    • Kortzichtige onzin Pagani. Wat Ferrari in Monaco deed was helemaal niet overduidelijk.

      • + 1
      • 11 jun 2017 - 22:34
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      @ Pagani,

      Jij moet bij Sky gaan werken. Jij hebt dezelfde double standard als zij.

      • + 0
      • 11 jun 2017 - 22:35
    • Cypher

      Posts: 2.195

      Pagani, ik probeer je te volgen, maar je maakt het niet makkelijk ... wat een onzin typ jij allemaal, ongelooflijk.

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 00:08
    • pagani

      Posts: 458

      Baron jaloers buddy en cypher ga knikkeren kan jouw niet volgen hammie hater wat voor bull jij altyd schrijft echt als je echt wat te zeggen wat nuttig is krijg je een plusje speel ze kleine kinderen

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 01:36
    • Zoals Vettel idd "soms" doet ( if he is lucky) ... het is echter 80% van de tijd dit soort overwinningen, Starten en het geluk hebben dat de concurrentie gehinderd of geraakt wordt en vervolgens zonder tegenstand op cruise control de race uitrijden.. hij heeft 1 lap moeten pushen (toen hij een poging deed om na 30 laps op de softs nog eens een snelle ronde te zetten) ...
      Blijven huilen over Monaco heeft geen zin, strategie en een Kimi die het tempo niet aankan zijn niets vergeleken met wat we in Bahrain zagen ..
      Dat Vettel in China 8 seconden verloor achter Raikkonen en zo de overwinning naar Mercedes zag gaan ben je wss al vergeten? waar waren de teamorders toen?

      • + 0
      • 12 jun 2017 - 09:08
  • racer013

    Posts: 370

    Alles en iedereen is geweldig als hij wint. Als Louise niet wint, hoor je hem niet.

    • + 0
    • 11 jun 2017 - 23:07
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Zo hoort het ook, ipv politiek correct gespeeld voor iedereen blij zijn.

      • + 1
      • 12 jun 2017 - 02:40
  • Kevin-R34

    Posts: 882

    Een beter antwoord op zijn minder weekend in Monaco kon hij niet geven. Nu proberen deze lijn door te trekken. Tot zover is het seizoen een hobbelende weg voor Lewis door het gestoei met de setup.

    • + 2
    • 11 jun 2017 - 23:10
  • Proficiat aan team mercedes.

    • + 0
    • 12 jun 2017 - 09:46

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (36)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar