Wedstrijdleiding breekt race af vanwege slechte omstandigheden
- Gepubliceerd op 24 okt 2010 08:19
-
23
- Door: Robin Smeets
Momenteel valt er niet heel veel regen, maar het zicht is erg slecht vanwege de vele spray achter de auto's. Dit wordt mede verzoorzaakt door de nieuwe asfaltlaag die er pas enkele dagen ligt. Veel coureurs klaagden al over de boordradio tijdens de periode achter de safety car dat dit erg slechte omstandigheden zijn. Fernando Alonso noemde het zelfs "de slechtse omstandigheden waarin hij ooit heeft gereden".
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 442
Jammer ik hoop wel dat ze over een half uurtje weer verder gaan. Het liefst nog eerder. Vroeger reden ze gewoon tijdens regen.
Posts: 235
wat een gezever toch allemaal zeg.
Posts: 1.278
Normaal gezien ben ik het wel eens met de beslissingen over de regen van de FIA, maar deze vind ik toch wel heel beschermend... Ze hebben echt wel in erger weer gereden dan dit, spray hebben ze altijd last van in dit weer.
En steeds weer datzelfde gehuil over de radio van Alonso en Button, het begint gewoonte te worden vanaf er wat druppeltjes neerkomen
Posts: 10.412
gehuil? heb jij alonso wel eens gezien met regen? denk dat hij de beste papieren op zak heeft mocht het een regen race worden..
Posts: 22
en nu hopen dat schum wat kan laten zien!! jammer webber. wel spanning!
Posts: 302
Hmmm... toen ik het gister had over regen dan had ik dit net niet in gedachten. In ieder geval 1 van de 3 voorspelde SC periodes gehad :P
Maar goed, ik kan me herinneren dat Japan 2007 in Fuji toch een tikje slechter was toch?
Posts: 983
Er zijn wel omstandigheden geweest inderdaad die slechter waren in Japan, Brazilië en Australie. Maar laten we niet vergeten dat dit nu een nieuwe baan is met nieuw asfalt. Balen in ieder geval en ik ben bang dat we het niet gaan halen de volle afstand.
Posts: 5
Ja, het is niet meer wat het vroeger is geweest.
Vorige race liggen er in de eerste ronde 4/5 af en we krijgen gelijk een safety car. Vroeger was dat gewoon een restart en kon men de reserve auto nemen.
Je kan zeggen dat men nu voorzichtiger moet doen, maar vertel dat maar eens aan de mensen die slachtoffer zijn van een actie van iemand anders.
Posts: 603
Nieuw asfalt = veel olie, en dat i.c.m. met veel water en spray maakt het gewoon niet veilig om te rijden (als je al kan rijden met hogere snelheden).
Dus helemaal geen gezever, gehuil of beschermend gedrag.
Of kunnen jullie het beter?
Posts: 235
ik kan het niet beter maar ik verdien ook geen 5 mil.ze kannen toch zo hard rijden als ze zelf willen.ik zie het probleem niet.
Posts: 216
niemand verplicht je 300 te rijden, als je niet harder durft ga je toch 10 km/h rijden! beter dan op de startgrid stilstaan
Posts: 2.852
ja hoor, en daarom kijken we f1, om ze 10km\\h te zien rijden of om ze te zien crashen? denk toch eens na.
Posts: 235
nou is het ook wel spannend he. nog even wachten dan is het donker dan hebben we niks gezien.
Posts: 298
laat mij maar alvast beginnen dan, tegen de tijd dat de rest van het veld start, heb ik iig een paar rondes voorsprong ;-)
Posts: 298
laat mij maar alvast beginnen dan, tegen de tijd dat de rest van het veld start, heb ik iig een paar rondes voorsprong ;-)
Posts: 1.278
Tuurlijk kunnen we het beter! Nee alle gekheid op een stokje, we hebben in het verleden genoeg F1 races in exteem regenweer gezien (Fuji 2007, Monza 2008, China dit jaar), dat het echt wel mogelijk is om te racen...
Posts: 619
Zo is er niks aan. Ik hoor net dat de racetijd ook gewoon doorloopt, dus die 55 ronden gaan ze niet meer halen voor 10 uur. Nog 20 minuten regen.
Posts: 216
wat een schande voor de f1!!!! de beste rijders met de beste auto\'s mogen en durven niet te rijden!!!! dit hebben we vaker gezien, als ze eenmaal rijden word het vanzelf droger!
Posts: 7.033
Dit is wat ik al waar ik gister bang voor was volgens de weervoorspellingen op BBC en de radar. Ze gaven de hele dag zowat heavy rain aan.
Posts: 235
met wat geluk starten ze over 5 min
Posts: 619
kleine 10 minuten, eindelijk!
Posts: 5
Leuk al die banen in azië.
Alleen jammer dat het daar zo vaak regent.
Regen is leuk, maar dit niet.
Europees regen weer is in ieder geval een stuk minder heftig en is geen \"normaal\" weer.
Posts: 5
tja, als een echte NL\'er: weer te vroeg lopen klagen.
Leuke race.