Wedstrijdleiding breekt race af vanwege slechte omstandigheden

De wedstrijdleiding van de race in Zuid-Korea heeft zojuist besloten om de race af te breken. De coureurs hebben momenteel drie ronden achter de safety car gereden, maar volgens de stewards is het niet verantwoord om in deze omstandigheden door te rijden.

Momenteel valt er niet heel veel regen, maar het zicht is erg slecht vanwege de vele spray achter de auto's. Dit wordt mede verzoorzaakt door de nieuwe asfaltlaag die er pas enkele dagen ligt. Veel coureurs klaagden al over de boordradio tijdens de periode achter de safety car dat dit erg slechte omstandigheden zijn. Fernando Alonso noemde het zelfs "de slechtse omstandigheden waarin hij ooit heeft gereden".

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Smitju

    Posts: 442

    Jammer ik hoop wel dat ze over een half uurtje weer verder gaan. Het liefst nog eerder. Vroeger reden ze gewoon tijdens regen.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:21
  • hanspuij

    Posts: 235

    wat een gezever toch allemaal zeg.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:22
  • ives

    Posts: 1.278

    Normaal gezien ben ik het wel eens met de beslissingen over de regen van de FIA, maar deze vind ik toch wel heel beschermend... Ze hebben echt wel in erger weer gereden dan dit, spray hebben ze altijd last van in dit weer.

    En steeds weer datzelfde gehuil over de radio van Alonso en Button, het begint gewoonte te worden vanaf er wat druppeltjes neerkomen

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:24
    • gehuil? heb jij alonso wel eens gezien met regen? denk dat hij de beste papieren op zak heeft mocht het een regen race worden..

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:37
    • en nu hopen dat schum wat kan laten zien!! jammer webber. wel spanning!

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 09:54
  • Leonhart

    Posts: 302

    Hmmm... toen ik het gister had over regen dan had ik dit net niet in gedachten. In ieder geval 1 van de 3 voorspelde SC periodes gehad :P
    Maar goed, ik kan me herinneren dat Japan 2007 in Fuji toch een tikje slechter was toch?

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:25
    • Peter

      Posts: 983

      Er zijn wel omstandigheden geweest inderdaad die slechter waren in Japan, Brazilië en Australie. Maar laten we niet vergeten dat dit nu een nieuwe baan is met nieuw asfalt. Balen in ieder geval en ik ben bang dat we het niet gaan halen de volle afstand.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:38
  • mwoe

    Posts: 5

    Ja, het is niet meer wat het vroeger is geweest.
    Vorige race liggen er in de eerste ronde 4/5 af en we krijgen gelijk een safety car. Vroeger was dat gewoon een restart en kon men de reserve auto nemen.
    Je kan zeggen dat men nu voorzichtiger moet doen, maar vertel dat maar eens aan de mensen die slachtoffer zijn van een actie van iemand anders.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:32
  • Nieuw asfalt = veel olie, en dat i.c.m. met veel water en spray maakt het gewoon niet veilig om te rijden (als je al kan rijden met hogere snelheden).
    Dus helemaal geen gezever, gehuil of beschermend gedrag.
    Of kunnen jullie het beter?

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:34
    • hanspuij

      Posts: 235

      ik kan het niet beter maar ik verdien ook geen 5 mil.ze kannen toch zo hard rijden als ze zelf willen.ik zie het probleem niet.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:37
    • Joram

      Posts: 216

      niemand verplicht je 300 te rijden, als je niet harder durft ga je toch 10 km/h rijden! beter dan op de startgrid stilstaan

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:44
    • Stri

      Posts: 2.852

      ja hoor, en daarom kijken we f1, om ze 10km\\h te zien rijden of om ze te zien crashen? denk toch eens na.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:47
    • hanspuij

      Posts: 235

      nou is het ook wel spannend he. nog even wachten dan is het donker dan hebben we niks gezien.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:53
  • mister S

    Posts: 298

    laat mij maar alvast beginnen dan, tegen de tijd dat de rest van het veld start, heb ik iig een paar rondes voorsprong ;-)

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:37
  • mister S

    Posts: 298

    laat mij maar alvast beginnen dan, tegen de tijd dat de rest van het veld start, heb ik iig een paar rondes voorsprong ;-)

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:37
  • ives

    Posts: 1.278

    Tuurlijk kunnen we het beter! Nee alle gekheid op een stokje, we hebben in het verleden genoeg F1 races in exteem regenweer gezien (Fuji 2007, Monza 2008, China dit jaar), dat het echt wel mogelijk is om te racen...

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:37
  • TJ

    Posts: 619

    Zo is er niks aan. Ik hoor net dat de racetijd ook gewoon doorloopt, dus die 55 ronden gaan ze niet meer halen voor 10 uur. Nog 20 minuten regen.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:41
  • Joram

    Posts: 216

    wat een schande voor de f1!!!! de beste rijders met de beste auto\'s mogen en durven niet te rijden!!!! dit hebben we vaker gezien, als ze eenmaal rijden word het vanzelf droger!

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:43
  • Dit is wat ik al waar ik gister bang voor was volgens de weervoorspellingen op BBC en de radar. Ze gaven de hele dag zowat heavy rain aan.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:53
    • hanspuij

      Posts: 235

      met wat geluk starten ze over 5 min

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 09:01
  • TJ

    Posts: 619

    kleine 10 minuten, eindelijk!

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:58
  • mwoe

    Posts: 5

    Leuk al die banen in azië.
    Alleen jammer dat het daar zo vaak regent.
    Regen is leuk, maar dit niet.
    Europees regen weer is in ieder geval een stuk minder heftig en is geen \"normaal\" weer.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:58
  • mwoe

    Posts: 5

    tja, als een echte NL\'er: weer te vroeg lopen klagen.
    Leuke race.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 10:59

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar