user icon

Mercedes verwijst geruchten naar rijk der fabelen

  • Gepubliceerd op 07 jun 2017 15:39
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes is niet van plan om na 2018 de stekker uit het eigen fabrieksteam te trekken. Dat is de reactie van motorsportbaas Toto Wolff op uitlatingen van Eddie Jordan. De Ier voorspelde dat Mercedes na volgend seizoen enkel als motorleverancier door zou gaan in de Formule 1. Niets van waar, aldus de Duitse autofabrikant.

Wolff: "Monaco is dé plek voor feestjes en nachten doorhalen en het ziet ernaar uit dat iemand daar iets te diep in het glaasje gekeken heeft en nu onzinverhalen fabriceert. Deze geruchten zijn compleet ongefundeerd en zijn niets meer dan het kwaadaardige gespeculeer van een individu."

"Mercedes heeft waterdichte contract over deelname aan de Formule 1 tot en met 2020 en bovendien zijn we momenteel in gesprek met Liberty Media, de nieuwe eigenaren van de sport, over de volgende competitieve cyclus."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Cristal Clear!

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 15:43
    • Kan breken!

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 15:48
    • Zou Eddie dan toch gelijk hebben?
      ;)

      • + 1
      • 7 jun 2017 - 16:03
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Hoe te stelliger iets ontkend word......

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 19:11
    • Gewoon Mercedes niet verlengen ... 2020 is het opsodemieteren en klaar, ga maar een andere raceklasse vervelen. Zijn we daar ook weer vanaf.

      Zo'n beetje de grootste bomenlegger geweest onder de huidige F1 (beleid)regels ... laat e lekker opsodemieteren, daardoor zitten wij iedere 2 weken naar een F-ing Foek boring kansloze wedstrijd te kijken. Aan Ferrari ...valt ook wat van te zeggen, maar lag het niet, die wilde die V8 wel houden. nog liever de V10 of V12.

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 22:48
  • Aiii

    Posts: 717

    Bild en EJ hebben dus gelogen? Ik sta perplex, mijn hele wereld stort in.

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 15:51
  • Lol! Te diep in t glaasje gekeken, kwaadaardig gespeculeerd van een individu..

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 15:51
  • Dronken mensen spreken de waarheid Toto

    • + 1
    • 7 jun 2017 - 15:53
  • Straks krijgen we nog" eddie jordan tipt palmer als WK in 2017"

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 16:07
  • KoBus

    Posts: 2.382

    Zou het ook kunnen zijn dat men juist een reactie van MER heeft willen uitlokken?

    Just sayin' ....

    • + 1
    • 7 jun 2017 - 16:12
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Eddie is al lang van orakel tot clown vervallen.

    • + 1
    • 7 jun 2017 - 16:26
    • Ze lopen hier altijd ziggo af te kraken, maar wat dacht je van een clown als Eddie Jordan, daar komt de laatste tijd echt niks zinnigs meer uit. Hij begint een beetje de Jan Derks van Engeland te worden.

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 17:16
  • Eddy lult teveel... Maar niks mis mee hoor,, het is namelijk precies hetzelfde slappe-gelul wat wij hier dagelijks uitkramen met zn allen....

    • + 1
    • 7 jun 2017 - 17:12
    • Speak for yourself. Ik kraam hier alleen maar sterk gelul uit :)

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 23:03
  • Frank-84

    Posts: 640

    Als ze niet in 2018 gaan dan wel in 2020. Dan ligt er geen motor meer op de plank waarmee ze zeker zijn van succes.
    Vraag me niet waarom ik dat denk, niets meer dan een gut-feeling :)

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 17:24
  • rickf1

    Posts: 1.623

    Zo waterdicht als Rosberg's (rijders)contract voor 2017

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 17:39
  • Beri

    Posts: 4.152

    Typisch Jordan. Iets totaal onzinnigs roepen om te kijken of het ergens de kant raakt.

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 18:45
  • vectraf1

    Posts: 292

    Jordans verhaal zou natuurlijk een beetje kunnen kloppen, doe daar een paar jaar bij en het is 2020.
    uiteraard zal Wolf dit altijd ontkennen tot het bittere einde.
    Ik geloof ook niet dat Mercedes zoals Ferrari dat wel zal doen tot in de eeuwigheid in de F1 zal blijven acteren.
    Maar het blijft een prognose hoor, of een voorspelling!

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 18:51
  • Avanti

    Posts: 395

    Een hoop klokkengeluid zonder klepel

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 22:08
  • Het leuke is dat als het goed leest geen van beide leugens uitkraamt. Na 2020 kan het best zijn dat Mercedes weggaat of een andere koers gaat varen en Eddie zegt niet dat Mercedes 1 januari 2019 uit de F1 stapt of alleen leverancier wordt.

    En als Eddie het wel bij het rechte einde heeft gaat Toto dit echt niet toegeven. Of denkt Dieter Zetsche nu wel: "Potverdikkie, die Eddie heeft eigenlijk best wel een goed idee!" Tsja en dat hoort Toto echt pas later, zo hoog in de Daimler boom zit Totootje nu ook weer niet dat hij over alles als eerste ingelicht wordt.

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 23:02
  • Ach Edde moet ook wat zeggen. Als je genoeg roept heb je vanzelf ergens een keer gelijk

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 23:20

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar