user icon

Webber in Zuid-Korea met verse krachtbron aan de start

  • Gepubliceerd op 22 okt 2010 15:08
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Mark Webber heeft gekozen om een verse motor in zijn RB6 te laten monteren voor de zaterdag en zondag van de Grand Prix van Zuid-Korea. De kampioenschapleider besloot bij de Italiaanse Grand Prix als enige van de titelkandidaten om geen verse V8 in te zetten.

Daardoor had hij een krachtbron over en die haalt hij nu van stal voor de race in Yeongam. Het is de achtste en laatste toegestane motor voor Webber. Hij hoopt op deze manier in de wedstrijd in het voordeel te zijn omdat hij zijn V8 minder hoeft te sparen dan de concurrenten die al langer met hun krachtbronnen doen.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Slim zet,nu maar hopen dat er niets gebeurt...

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 15:13
  • Succes ermee, dat is wel een lekker voordeel

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 15:19
  • Kubica

    Posts: 3.914

    Is ergens een site te vinden waarop het motergebruik is bijgehouden? Ik heb zelf niets kunnen vinden...

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 15:28
    • Met die vraag zat ik ook in mijn hoofd.
      Zeker voor de seizoensfinale wil ik graag weten wie er nog aanspraak kanmaken op een motor, voor Zuid Korea lijkt mij Webber iets meer favoriet (qua motor voorlopig).

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 20:19
  • Tja, dan is het duidelijk dat Webber deze race gaat winnen. Mijn voorspelling: Webber op 1, Hamilton op 2 en Vettel op 3!

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 15:28
  • Laat me raden, geen teamorder maar een opgeblazen motor?

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 15:32
  • miauw

    Posts: 1.136

    Mijn voorspelling: Webber 1 Alonso 2 Kubica 3

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 16:07
  • miauw

    Posts: 1.136

    @Mika4ever Het zou me echt niet verbazen, maar o zo tegenvallen van Red Bull. Dat ze inspelen op jongeren okee, maar Webber was echt de meest constante dit jaar!

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 17:36
    • bertje

      Posts: 249

      Meest constante van de top 3 misschien. Maar ook Button en Rosberg, plus Kubica horen daar ook wel bij. En een nieuwe motor zegt ook niet alles. Meestal hebben ze al een race op de testbank gehad.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 22:02
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Als Vettel geen problemen had gehad dit seizoen dan stond hij sowieso boven Webber. Inclusief de fouten van Turkije en België, en het kleine foutje van Hongarije dat Vettel zeer duur kwam te staan.
      Webber is juist inconsistent. Bahrein en Australië waren dikke prut, Spanje en Monaco reed hij briljant, Europa was weer dikke prut, Engeland weer goed, Duitsland weer prut, Hongarije en België weer goed, Singapore weer niet echt denderend en Japan solide 2e maar bij alle twee de laatste races had hij weer ontzettend veel mazzel met de pech van anderen.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 22:31
  • DRF

    Posts: 1.315

    Ach we hebben gezien hoe betrouwbaar de motoren tegenwoordig zijn. Dit maakt geen moer uit, het is hooguit psychologisch een voordeel. Kijk naar Alonso, die rijdt met gemak 4 races met dezelfde motor. Stelt allemaal niet zoveel voor hoor.

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 18:36
  • speedmen

    Posts: 46

    waarom krijgt webber daar geen straf voor dan

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 19:11
    • Elke rijder krijgt 8 motoren en mag die inzetten wanneer hij wil. Webber heeft er dit jaar nog maar 7 gebruikt en zijn 8e is dus een verse.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 21:39
  • tinyurl.com/2eow494

    Onder bovenstaande link met de RTL GP site, vind je de stand van zaken rond de gebruikte motorwissels in de Formule 1 van 2010.

    Als kanttekening bij deze RTL-info moet ik zeggen, dat het onderschrift-commentaar onder de foto van Webber, meldt, dat het hier om de GP van Singapore zou handelen en dat lijkt mij een niet geheel correcte weergave van de werkelijkheid, al heeft Webber - hoewel minder waarschijnlijk - mogelijk zowel twee weken geleden, als dit weekend een nieuwe motor gekregen.

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 20:37

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar