Nico Hülkenberg: "Canada één van de mooiste weken van het jaar"

Nico Hülkenberg vindt de tijd in Montreal rond de Grand Prix van Canada één van de leukste weken van het jaar. De Renault-coureur hoopt sterk terug te komen na een teleurstellende race in Monaco. 

Hülkenberg was drie races achter elkaar in de punten geëindigd maar moest tijdens de Grand Prix van Monaco al na 15 ronden afhaken door problemen met de versnellingsbak. Snel vergeten en door zal hij denken. Hülkenberg: "Canada is een prachtig Grand Prix-weekend. De week in Montreal is altijd één van de beste van het jaar. Je ziet aan alles hoeveel Canada van Formule 1 houdt, de hele stad omarmt de race en geven ons een warm welkom."

De Duitser over het circuit: "Het circuit is een combinatie van straten circuit en een normaal circuit. Er zijn hoge muren aan het einde en mooie kerbs die je goed moet gebruiken om een goede rondetijd neer te zetten."  Ook hier zou het lastig inhalen zijn, maar hij ziet een mogelijkheid: "De laatste chicane is zeker de beste mogelijkheid om in te halen. Je moet alleen proberen uit de 'Wall of Champions' te blijven. 

Veldhuis

Posts: 606

Heel goed @RIMMER weer een reactie op de persoon en geen normale reactie op de inhoud. Worden er wel 2 emoticons geplaatst in 1 reactie.
Grote klasse om WEER iemand af te z**ken. En nu mag jij mij lekker gaan af z**ken. Ik reageren er toch niet op!

  • 5
  • 4 jun 2017 - 19:00

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Top gozer die Hulkenberg, maar helaas niet de beste!
    Hij geeft altijd normaal antwoord op een vraag, echt een topper!
    Ik zou hem graag is willen zien in 1 van de top teams!

    • + 0
    • 4 jun 2017 - 16:48
    • zit hij dan nu niet in een topteam? Kijk ma ees waar renault volgend sezoen staat

      • + 2
      • 4 jun 2017 - 18:00
    • Nee, de stand is het bewijs! Niet zo moeilijk toch?

      • + 1
      • 4 jun 2017 - 18:20
    • Ik zou hem wel eens in de Ferrari willen zien.

      • + 0
      • 4 jun 2017 - 20:42
    • Kevin

      Posts: 5.397

      Bengelke heeft gelijk, Renault is gewoon een topteam. Men is daar nog steeds zaken op orde aan het brengen, na de overname van Lotus, maar het heeft alle middelen die andere topteams ook hebben, en het is een kwestie van tijd tot ook Renault zich mengt tussen Mercedes, Ferrari en RBR. De stand is er niet naar, maar Renault is weldegelijk één van de topteams. Mercedes was in 2010 ook nergens, maar een topteam was het ook toen zeker wel. Ook al konden zij zich toen nóg niet weren tegen McLaren, Ferrari en Red Bull, of zelfs Sauber.

      Hulkenberg zit uitstekend waar hij zit met het oog op de toekomst.

      • + 1
      • 4 jun 2017 - 23:46
    • Je bent een topteam als je goed presteert en dat doet Renault (nog) niet, net als McLaren die geen topteam meer zijn omdat ze al weer jaren in de middenmoot rijden!

      • + 1
      • 5 jun 2017 - 06:58
    • Fred begrijpt het!

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 08:13
    • Jullie hanteren twee verschillende definities van een topteam en zolang dat het geval is kom je er nooit uit.
      Maar misschien is dat de bedoeling? ;)

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 08:30
    • Hey LP mij geen dingen gaan opleggen he:)
      Ik hanteer 1 definitie .

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 08:55
    • 08.57 u en nog steeds geen Max-bericht op de site....

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 08:57
    • Wat moet ik dan doen? Help

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 08:58
    • En ja hoor
      Daar zijn de 1e ontwenningsverschijnselen

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 09:03
    • Pff. De spanning is niet te doen.
      Waar blijft dat Max-bericht?

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 09:06
    • Alle. Hier is de titel. Max is Verstappen 2.0
      Zo moeilijk is het niet.

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 09:11
    • Dat weet ik maar die krijg je er vooralsnog niet bij anderen met een afwijkende definitie ingestampt @Ridertje.

      Verzin een list. Of niet natuurlijk, anders bepaal ik waarschijnlijk wat jij moet doen, vind jij dan weer of niet. ;)

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 09:12
  • Zijn allemaal mooi praters , en veel politiek correct gelul!
    Overal waar ze rijden is het de mooiste baan en het fijnste land??

    • + 0
    • 4 jun 2017 - 16:52
    • Rimmer

      Posts: 13.329

      Stop eens met die emoticons jongens. Het is hier geen gemixt handballen.

      • + 4
      • 4 jun 2017 - 18:30
    • Veldhuis

      Posts: 606

      Heel goed @RIMMER weer een reactie op de persoon en geen normale reactie op de inhoud. Worden er wel 2 emoticons geplaatst in 1 reactie.
      Grote klasse om WEER iemand af te z**ken. En nu mag jij mij lekker gaan af z**ken. Ik reageren er toch niet op!

      • + 5
      • 4 jun 2017 - 19:00
    • Rimmer

      Posts: 13.329

      Oh god Veldhuis wat is er aan de hand jongen, handballer toevallig, oh sorry, korfballer natuurlijk. En nog hele goede ook waarschijnlijk. Clubkampioen 2002 waarschijnlijk en nog altijd going strong! Speciaal voor jou ????

      • + 4
      • 4 jun 2017 - 19:43
    • Go Max, het hoort er een beetje bij, een standaard praatje van de coureurs. Persoonlijk mag ik graag naar Hulk luisteren, altijd vriendelijk en een duidelijk antwoord op de vraag.

      • + 1
      • 4 jun 2017 - 20:44
    • Doe niet zo zielig RIMMER je lijkt wel een oud wijf?

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 08:16
    • @Maximaal. Wel jammer dat Nico niet vertelt wat hij gaat eten.

      Ps. Niet verder vertellen maar ben bezig met een GP-kookboek vandaar mijn bovengemiddelde belangstelling.

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 08:27
    • Larry, klopt dat hoort er wel bij net als het aanduiden van de favoriete restaurants :-)

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 08:56
  • Veldhuis

    Posts: 606

    Één van de. Das een erg rekbaar begrip ;-)

    • + 0
    • 4 jun 2017 - 18:54
  • Lekker hoor, eerst de Moto GP ( Vandaag 3 geweldige races gezien) en s'avonds de F1.

    • + 2
    • 4 jun 2017 - 19:25
  • c4ndiru

    Posts: 349

    Canada is een land en geen week.

    • + 0
    • 4 jun 2017 - 21:25

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar