user icon

Gridpenalty voor Jenson Button na vervangen MGU-H: 15 plaatsen

  • Gepubliceerd op 27 mei 2017 11:12
  • comments 17
  • Door: Rik Klein Entink

Jenson Button keert terug in de Formule 1 en ontvangt gelijk een penalty van 15 plaatsen op de grid. Dat is het gevolg van aanpassingen aan de motor van de McLaren na de vrije trainingen van donderdag.

Button neemt het stoeltje over van Fernando Alonso en daarmee ook alle eerdere problemen aan de auto. Kreeg Stoffel Vandoorne tijdens de Grand Prix van Rusland al een gridpenalty, nu is het dus de beurt aan de aan de andere auto. 

Na de eerste twee vrije trainingen werd bij Alonso de MGU-H voor de vierde keer vervangen en bij de vijfde keer wacht een penalty. Dat is nu dus het geval bij Jenson Button die een zware inhaalrace staat te wachten als hij in de punten wil rijden. 

 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Evertse28

    Posts: 56

    En daar is hij dan..... Echt zonde voor Button.

    • + 0
    • 27 mei 2017 - 11:29
  • Zonde

    • + 0
    • 27 mei 2017 - 11:40
  • z0mer

    Posts: 2.087

    Na 6 races nog geen betrouwbaarheid en pk's. Daarnaast is de update voor Canada ook geschrapt vanwege een gebrek aan pk's en betrouwbaarheid, wat een puinhoop.

    • + 0
    • 27 mei 2017 - 11:43
    • Je bedoeld na 2 seizoenen en 6 races later...

      • + 0
      • 27 mei 2017 - 11:56
    • z0mer

      Posts: 2.087

      Nou, ik kan met een geheel nieuw ontwerp begrijpen dat er wat problemen zijn, en ik wil ze zelf nog wat credits geven vanwege het feit dat ze later zijn begonnen. Maar als je dan leest dat de update in zijn geheel is geschrapt, dan is het toch wel een keer klaar. Ze waren vanaf eind december op de hoogte van deze problemen.

      • + 0
      • 27 mei 2017 - 12:12
  • Die button moet toch blij zijn dat ie gestopt is als ie dit weer meemaakt denk ik.

    • + 0
    • 27 mei 2017 - 12:08
  • Astfgl

    Posts: 236

    Wat ik echt oerdom vind van Honda en totaal niet snap, is dat iedere keer dat ze een probleem opmerken met de motor, in plaats van dat ze het probleem ter plekke onderzoeken en proberen op te lossen, gooien ze er meteen maar een nieuwe motor in. Ze zullen de problematische motor vast wel terugsturen naar de fabriek, maar ik verwacht niet dat ze daar veel meer zullen doen dan een beetje halfhartig ernaar kijken en hun schouders ophalen. Om vervolgens koppig steeds weer hetzelfde te proberen, met steeds weer hetzelfde resultaat. Zo leer je als fabrikant nooit van je fouten, en blijf je constant tegen dezelfde problemen aanlopen. We horen niet voor niks iedere keer weer van Honda "we snappen niet wat het probleem is, en we weten niet nog hoe we het moeten oplossen".

    • + 0
    • 27 mei 2017 - 12:08
    • Dat was bij Honda GP ook altijd hetzelfde gezeur.
      Alles, maar dan ook alles moe(s)t goedgekeurd worden door de Japanse Kezier.

      • + 0
      • 27 mei 2017 - 12:16
  • Je zal toch fan zijn van Button en je held nog 1 keer willen zien schitteren. In free paractice 1 en 2 het echt goed doen en dan bij nr3 kan je van de Fia twee middel vingers krijgen, met F*ck you F1 fan, f*ck you. Speerpuntje voo Liberty zo lijkt mij.

    • + 0
    • 27 mei 2017 - 12:19
    • Kenney

      Posts: 2.217

      Ik snap niet goed wat de FIA hiermee te maken heeft. Oke, de gridstraf komt van hen, maar regels zijn toch regels? Ze moeten hun straffen toch niet aanpassen omdat Honda geen betrouwbare motor heeft of omdat Button toevallig voor een keer terugkomt?

      • + 0
      • 27 mei 2017 - 20:31
    • Ik bedoel dat die regels in beginsel al nooit ingevoerd hadden moeten worden.

      • + 0
      • 28 mei 2017 - 01:48
  • Kevin

    Posts: 5.003

    Ik denk dat het een mooi weekend is deze GP te laten scchieten dit jaar en lekker van het weer te genieten. JB was de enige reden waarom ik deze race wilde kijken. Verder gebeurt er namelijk toch geen moer.

    !$%# Honda.

    • + 0
    • 27 mei 2017 - 12:24
  • rickf1

    Posts: 1.623

    He takes one for Fernando. Misschien was vervanging niet nodig, maar willen ze er één extra in de "pool" hebben zonder dat het Alonso een straf oplevert.

    • + 0
    • 27 mei 2017 - 12:25
  • @

    Posts: 187

    Welcome back meneer Knoop... zonde voor hem

    • + 0
    • 27 mei 2017 - 12:27
  • louc_

    Posts: 2.285

    Zo, Jenson staat ook weer met zijn beide voetjes op de grond!

    • + 0
    • 27 mei 2017 - 12:49
  • wibi

    Posts: 4.514

    Kwalificeren heeft geen nut meer... staat toch achteraan. Zo zonde voor Button, maar we bekijken het van de bright side: Panis won ook vanaf de 14e plek. Weliswaar in de regen maar toch....

    • + 0
    • 27 mei 2017 - 13:01
  • senna1994

    Posts: 44

    Voor mij is de interesse voor F1 tot bijna het 0 punt gedaald .
    Op deze manier zal Honda nooit het gat met rest kunnen dichten.

    • + 0
    • 27 mei 2017 - 15:31

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar