user icon

Button rolde in de simulator twee keer de haven in

  • Gepubliceerd op 22 mei 2017 15:44
  • comments 43
  • Door: Rob Veenstra

Jenson Button keert komend weekend in Monaco eenmalig terug op de Formule 1-grid. De wereldkampioen van 2009 neemt bij McLaren de plaats in van Fernando Alonso, die in Indianapolis is voor de Indy 500. Button heeft zich in de simulator voorbereid op zijn rentree en dat ging niet helemaal gesmeerd. De Brit belandde zelfs in de haven.

Button: "Toen ik in de simulator sprong, beviel het gevoel van de auto me totaal niet. Dit was nog vóór de updates die het team in Spanje introduceerde. Vervolgens hebben we wat wijzigingen aan de afstelling doorgevoerd en toen ging het al een stuk beter. De wagen paste veel beter bij mijn rijstijl. Na de updates voelde de bolide helemaal heerlijk aan om te besturen."

"Ik ben wel twee keer de haven ingerold in de simulator. Hopelijk gebeurt dat komend weekend niet in het echt", grapt hij. "Na bocht 1 ga je omhoog de heuvel op. Ik viel echter rechts van de heuvel en rolde naar beneden richting het water. Ik was nooit eerder gerold in de simulator. Gelukkig is de impact minder heftig dan in het echt, maar je voelt toch een beetje de G-krachten."

Progressie

Hoe schat Button zijn kansen op een mooi resultaat in? "De performance van Alonso in de kwalificatie in Barcelona was geweldig om te zien. De zevende plek, dat was een grote stap vooruit. Hij reed een geweldige ronde, maar het team heeft ook veel progressie geboekt. Voor Monaco volgt opnieuw een aardige stap. Als Fernando zich in Spanje als zevende kan kwalificeren, dan ziet het er goed uit voor Monaco."

Reacties (43)

Login om te reageren
  • Sieper

    Posts: 1.370

    Jenson, de beste stuurlui staan aan wal, hoe vaak moet ik dat nog uitleggen!!

    • + 1
    • 22 mei 2017 - 15:47
    • joop

      Posts: 1.105

      schijnt dat de mensen van Honda klaar stonden om een paar emmers water over hem heen te gooien.... gewoon, om het echte gevoel te krijgen

      • + 3
      • 22 mei 2017 - 16:20
    • Ik hoorde dat Honda een 250pk buitenboord motor had geïnstalleerd waardoor Button dacht: hoe hard vaart dit?

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 16:26
    • Stonden de rookmachines paraat?

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 18:52
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Zeker rechtstreeks op zijn jacht dat daar voor anker ligt.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 01:24
  • Neemt hij het wel serieus?

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 15:48
    • erwin93

      Posts: 893

      Tuurlijk, maar hij weet zelf ook dat punten maximaal zijn.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 15:55
    • joop

      Posts: 1.105

      zal denk ik ook het uur der waarheid voor Vandoorne worden........

      • + 1
      • 22 mei 2017 - 16:37
    • Ben ook wel erg benieuwd, ben het deels wel eens met de column van laatst....dat Stoffel toch echt nog niet heel veel heeft laten zien dit jaar. Gelukkig wel eerder al, dus weten best dat het geen druif is...maar mot er nog wel eens uitkomen...

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 17:42
  • Q3FI

    Posts: 529

    Als ik het zo lees heeft Button geoefend in een Playseat, in plaats van de simulator.. ;-)

    • + 2
    • 22 mei 2017 - 15:48
    • Cicero

      Posts: 876

      Kan dat in dat spel van codemasters eigenlijk ook?

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 19:59
    • Q3FI

      Posts: 529

      Indien niet, moeten ze het er meteen in programmeren ;0

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 20:35
  • Maybe he pushed the wrong Button...

    • + 11
    • 22 mei 2017 - 15:51
  • Roy

    Posts: 2.172

    Sensatie bericht natuurlijk.... Zo was er ooit al eens een bericht dat Pastor Knaldonado een GP in de simulator schadevrij heeft uitgereden.....

    • + 2
    • 22 mei 2017 - 16:08
    • Fritzo

      Posts: 51

      Oh? Er bestond toen ook al fake news?? LOL

      • + 1
      • 22 mei 2017 - 16:15
    • Op Arcade stand zeker. Dan kan je niets kapot rijden.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 18:53
    • Arran

      Posts: 1.120

      Commando, er stond niet vermeld hij ook zelf reed hoor.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 18:57
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Ehrm... Je weet dat Maldonado ook een GP heeft gewonnen?

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 08:55
    • Roy

      Posts: 2.172

      @big_El , ja zeker weet ik dat. Alleen staat Maldonado voor mij niet symbool voor "race-winnaar". In tegendeel zelfs. Het staat symbool voor hoe de F1 in elkaar stak enkele jaren terug.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 17:26
  • Feitelijk gewoon slechte zaak voor F1 als Button probleemloos Monaco kan doen. Dan weet je dat veel van de verhalen over de 2017 auto erg opgeklopt zijn...

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 16:18
    • Ik vraag me af of ze wel aan de tijden van vorig jaar komen. Er zijn vrijwel geen snelle bochten daar en de banden zullen erg moeilijk op temperatuur komen.

      • + 1
      • 22 mei 2017 - 16:42
    • A.I.F1

      Posts: 1.080

      @mag verslappen,
      Exact, zou me niks verbazen als ze langzamer zijn door de bredere bolides waardoor de bochten minder scherp aangesneden kunnen worden. Mercedes met hun lange wielbasis is ook de sigaar. (hopelijk) En tevens de hardere banden. De ultrasacht is nu eigenlijk de supersacht van vorig jaar.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 17:25
    • njah Button is nu niet echt een druif te noemen en hij verkeerd wel in piek fysieke conditie want hij is blijven trainen....als dit laatste nu niet zo was dan had je een punt(je)

      • + 1
      • 22 mei 2017 - 17:43
  • Bijzonder dat je in die simulator na bocht 1 direct in het water kunt vallen. Dat lukt mij zelfs op mijn PlayStation niet. Misschien is er bij McLaren nog meer mis dan alleen de Honda-motor?

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 17:20
    • A.I.F1

      Posts: 1.080

      Ja tevens vraag ik me af hoe je door die vangrail kunt ketsen de heuvel op...
      Ik vraag me sowieso af hoe je de haven in kunt vallen ergens, misschien een grap.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 17:27
    • Bij het zwembad gedeelte moeten de jachten minimaal 10 meter uit de kant blijven mocht er een auto over de vangrail vliegen. De organisatie houdt er dus wel degelijk rekening mee dat het kan gebeuren in een freak accident.

      • + 1
      • 22 mei 2017 - 17:53
    • Ja PIETJE2013, dat is natuurlijk omdat het ooit één keer is gebeurd. Maar bocht 1 ligt toch echt een heel eind van het zwembad.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 18:53
    • rechtstreeks op de honda jetski

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 20:13
  • jd2000

    Posts: 4.953

    Het is te hopen voor Stoffel dat Button het niet beter doet. Dat zou toch wel een lelijke knauw in z'n carriere zijn.

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 18:47
    • Numnum

      Posts: 2.867

      Niets ten nadele van Stoffel, maar ik vrees met grote vrezen...

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 23:38
  • knarf11b

    Posts: 25

    als of er een legendarische legende mee gaat doen in de f1pfffffff gewoon inval beurt omdat die nog onder contract staat bij mc laren en niet genoeg heeft aan de 86 miljoen die hij bij elkaar heeft vergaard zielenpoot mag meneer brawn wel op zijn knieeen danken dat die hem een kampioen schap heeft gegeven wat een op hef over iemand die het lastig vindt om zijn honden uit te laten .

    • + 1
    • 22 mei 2017 - 19:05
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Neem nog een glaasje!

      • + 5
      • 22 mei 2017 - 19:49
    • LOL.... Button heeft ooit één gedenkwaardige wedstrijd gereden, Was Australië als ik me niet vergis, en is idd dankzij superieure auto van Brawn kampioen geworden.. Voor de rest vind/vond ik hem erg wisselvallig.. Niveau Grosjean..

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 20:20
    • Canada 2011 vergeten ?
      Knarft , je bent een knurft.

      • + 6
      • 22 mei 2017 - 21:18
    • Nou sorry bschuit, maar Button kan echt wel meer dan wat jij stelt.
      Heeft een hele soepele rijstijl en minder aggressief als de meesten graag zien.
      Maar een sluwe vos.
      Hoeveel coureurs ken jij die zich niet gek hebben laten maken door Hamilton als teamgenoot?
      Als je Lewis kan hebben en verslaan zonder daarna naar de psychiater te hoeven ben je echt wel van een hoger niveau als een Grosjean.
      Tis een brit, met britse humor, geen emotionele zuid-amerikaan, maar iemand met zelfbeheersing, voor sponsors een ideale coureur, naast de baan zakelijk een gentleman, gewoon degelijk net als quick nick heidfeld, bloedsnel, maar niet spectaculair.

      • + 7
      • 22 mei 2017 - 21:45
    • Was Canada en Brawn heeft hem het kampioenschap niet gegeven maar hij moest er voor vechten.......tegen Barrichello. Lol.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 22:12
  • Racekees

    Posts: 206

    Ik zou mc Laren even appen knarf, als jij denkt het beter te kunnen. Button heeft toch een redelijke staat van dienst dacht ik zo!

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 19:52
    • knarf11b

      Posts: 25

      vindt je racekees ? en gezien de spanning in het kampioenschap de kost bare punten is het natuurlijk van het grooste belang om zeker niet de kans te geven aan nieuw talent maar te gaan voor een ouwe betrouwbare kampioen zeker het nummer van niki lauda niet die zack

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 20:46
    • knarf11b

      Posts: 25

      mooie opmerking pipo maar doe het maar niet anders belandt ik misschien op zijn kop in de haven van monaco net zo als die super button

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 20:56
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Glaasje Balsamico...lekker zuur.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 23:28
    • Doe ff punten en comma's gebruiken ofzo. dit is totaal onleesbaar.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 08:36
  • Big_El

    Posts: 2.137

    Beetje extra waterkoeling voor de motor, zodat er extra PKs uit gehaald kunnen worden. Enige probleem is de grip in de haven. ;-)

    • + 0
    • 23 mei 2017 - 08:56

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park