user icon

Max Verstappen na nieuw ronderecord: "Opeens was het geen demo meer"

  • Gepubliceerd op 22 mei 2017 07:31
  • comments 34
  • Door: Mathijs Carolus

Ook de tweede dag van de Jumbo Racedagen op Circuit Zandvoort bracht tienduizenden racefans op de been. Max Verstappen kwam maar liefst vier keer de baan op voor een demo en zette tijdens zijn tweede run een nieuw (officieus) ronderecord neer. De jonge Nederlander verbrak het oude record van Luca Badoer uit 2001 met drie tienden.

Op de vraag hoe Verstappen het voor elkaar heeft gekregen het ronderecord te rijden, antwoord de enkelvoudig Grand Prix-winnaar: "Ze hadden er een nieuw setje banden opgeschroefd en toen dacht ik: laat ik eens een poging wagen. Het nieuwe asfalt helpt zeker, het circuit is minder hobbelig geworden. Het gripniveau is ook beter geworden en het is mooi om een baanrecord te kunnen rijden."

Verstappen blikt met een tevreden gevoel terug op 'zijn' Jumbo Racedagen: "De autosport leeft enorm in Nederland en het is leuk dat ik mijn steentje kan bijdragen. Ik heb erg genoten van afgelopen weekend."
 

 

Het was een fantastisch weekend! Trots op de Nederlandse fans ?? Bedankt en zie jullie hopelijk in Monaco! ? #JumboRacedagen

A post shared by Max Verstappen (@maxverstappen1) on

 

Reacties (34)

Login om te reageren
  • kortvdl

    Posts: 1.060

    Dus toch wel meer grip door het nieuwe asfalt!

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 08:14
    • Niet slecht van die Renault motor.....versla je gewoon ff een Ferrari.

      • + 1
      • 22 mei 2017 - 10:59
    • @Kortvdl I told you so..

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 23:41
  • Ik was dr bij, net zoals tienduizenden anderen, haha??

    • + 1
    • 22 mei 2017 - 08:16
    • Heb je nog een handtekening op je tieten laten zetten? ;-)

      • + 7
      • 22 mei 2017 - 08:18
    • @Brracing kreeg een handtekening van Stoffel op zijn kont maar bij de S brak zijn potllod al. ;)

      • + 1
      • 22 mei 2017 - 08:54
    • potlood

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 08:58
    • Wat is dat toch hier op het forum. Gisteren en vandaag weer....
      De lichaamsdelen vliegen je om de oren. Tieten, konten, hangzakken, piemols.

      Zal het weer wel zijn....

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 09:19
    • Lol Larry:-)

      En Bill, het is het weer..

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 09:40
    • Ah, vandaar dat m'n zak begint te plakken....

      • + 1
      • 22 mei 2017 - 09:47
    • Ik distantieer me van dergelijke onzedelijke opmerkingen. ;)

      • + 2
      • 22 mei 2017 - 11:19
    • nou, nou nou, zo kan ie wel weer, hè ;)

      Nee, ik werd vol-le-dig geskipt door Max, net als iedereen op dat moment eigenlijk

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 16:20
    • De bandjes krijgen platjes ;)

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 23:42
  • En dat zonder de juiste setup.. :p

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 08:50
  • mario

    Posts: 7.918

    Eigenlijk hadden ze 'm echte racebanden en race-setup moeten geven, dan had ie er misschien wel een paar seconden vanaf gehaald....

    • + 1
    • 22 mei 2017 - 08:54
  • Als coureur kan je maar beter één keer iets winnen, dan blijf je eenvoudig.

    Ik ben de zin met 'eenvoudig winnaar' regelmaat in de artikelen tegengekomen en blijf het een rare constructie vinden.

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 08:59
    • 0xygen

      Posts: 1.160

      Je kan het ook enkelvoudig winnaar noemen,

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 09:09
    • Diederik

      Posts: 13

      In alle eenvoud is dat een fout... ;-) Na een enkele overwinning ben je enkelvoudig GP-winnaar.

      • + 1
      • 22 mei 2017 - 09:16
    • Axel

      Posts: 2.233

      Misschien bedoelt de schrijver: een eenvoudige Grand Prix-winnaar.
      Dus een Grand Prix-winnaar die wars is van weelde en praal.

      Ik denk het zelf niet.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 10:47
    • Het moet natuurlijk 'eenmalig winnaar' zijn. Er is niets eenvoudigs aan een race winnen.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 12:06
    • De eenvoudige coureur is door een serie enkelvoudige fracturen slechts eenmalig GP-winnaar geworden. ;)

      • + 2
      • 22 mei 2017 - 12:25
    • LOL @ LARRY :-)

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 12:43
    • mario

      Posts: 7.918

      Het is gewoon een eenvoudige enkelvoudige winnaar.... ;)

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 15:20
  • https://goo.gl/sxm0ap

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 09:25
    • Leuk filmpje en vooral mooi geluid. Dat geluid terug naar de huidige wagens en f1 is terug wat mij betreft.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 09:33
  • Zou de prins hem niet stiekem gevraagd hebben ervoor te gaan in de hoop op internationale belangstelling voor zijn pretpark ?

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 12:32
    • ps ik noem het maar een pretpark als surrogaat van de plezierjacht die onder vuur is komen te staan van de groenen. Niet lang neer en dan moet ook de CO2-onneutrale racesport eraan geloven ondanks Verstapoen.

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 12:38
    • @Remmen los. Gewoon ff uit belangstelling. Heet jij in ‘real life’ Sjakie die in de bergen van Andorra teveel boslucht heeft opgesnoven? ;)

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 12:58
  • Met een minder groen merk als Verstappen aan het circuit verbonden biedt ook Heineken geen garantie voor de toekomst, ben ik bang...

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 12:46
  • lexe

    Posts: 96

    hij mocht gewoon 'gas geven' omdat Zandvoort met nieuw asfalt ook een nieuwe (Max Verstappen-) ronde record nodig had. staat iig leuk op het status lijstje.

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 13:40
  • Haha racefans, tribune stroomde leeg nadat max klaar was, maakte mij niks uit, de echte fans bleven wel gewoon kijken en was lekker rustig na half 4.

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 17:30
    • Op Assen stromen de tribunes/taluds ook leeg na de Moto gp race (1500h), de echte fans blijven tot het eind ;)

      • + 0
      • 22 mei 2017 - 23:46
  • Scandi

    Posts: 181

    Lekker slim van Zandvoort. Max t record in handen. Voor hoe lang? De eerst komende jaren is hij waarschijnlijk de enige die er met een wagen komt die snel genoeg is. En tegen de tijd dat er een GP gehouden wordt is ie op de top van zn kunnen. Blijft dus nog wel een tijdje op zn naam staan.

    • + 0
    • 22 mei 2017 - 18:53

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.293
  • Podiums 48
  • Grand Prix 126
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar