user icon

Alonso prepareert zich voor zenuwslopende kwalificatie

  • Gepubliceerd op 19 mei 2017 11:52
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-coureur Fernando Alonso voert het tempo langzaam maar zeker steeds verder op richting de Indy 500 van volgende week. In zowel de derde als de vierde vrije training eindigde de Spanjaard als vierde. De echte test volgt echter dit weekend. Dan staat de kwalificatie op het programma.

Alonso zet zich schrap voor zenuwslopende sessies. "Gil de Ferran, mijn coach voor de Indy 500, heeft me verteld dat de vier ronden in de kwalificatie de meest verschrikkelijke ronden zullen zijn die ik ooit heb gedaan, omdat de auto dan continu op de limiet zit. Ik zal op vrijdag een eerste voorproefje krijgen in de laatste training en dan zien we het zaterdag wel."

"We hebben ons tot nu toe veelal geconcentreerd op de race, door veel te rijden in verkeer met andere coureurs. Ik zou graag nog meer ronden gereden hebben. We gaan er vrijdag het beste van maken met het extra vermogen en dan proberen we daar weer van te leren."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Vince78

    Posts: 493

    Het is toch te hopen dat die Honda motor heel blijft.

    • + 0
    • 19 mei 2017 - 11:57
    • Deze motor is een stuk betrouwbaarder dan die GP2-engine van hem :)

      • + 2
      • 19 mei 2017 - 12:00
    • JWO

      Posts: 144

      Als ik me niet vergis waren bij de trainingen de Honda motoren tot dusver in overtal te vinden in de top. Maandag geloof ik 10 plaatsen in de top 12 bezet door Honda's. Zeg nog niet heel veel, maar ze staan in ieder geval niet achteraan.

      • + 0
      • 19 mei 2017 - 12:13
    • Vince heeft de bel horen galmen maar weet niet waar de klepel hangt.

      • + 2
      • 19 mei 2017 - 12:27
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Meer dan de helft van de grid rijdt met Honda motoren.

      • + 0
      • 19 mei 2017 - 12:42
    • Honda motoren zijn de beste motoren die je kunt krijgen. In ieder geval voor straatauto's.

      Dat ze het in de F1 voor alsnog niet voor elkaar krijgen doet daar niets aan af.

      • + 2
      • 19 mei 2017 - 13:05
    • “Gil de Ferran heeft me verteld dat de kwalificatie de meest verschrikkelijke ronden zullen zijn die ik ooit heb gedaan.”

      De Ferran heeft ook nooit in een McLaren-Honda F1 van 2017 gereden.

      • + 2
      • 19 mei 2017 - 18:24
  • droopz

    Posts: 777

    toch heb ik een heel vreemd bijgevoel bij dit uitstapje van hem... cant help it.

    • + 0
    • 19 mei 2017 - 11:58
    • Droopy

      Posts: 631

      En wat voor bijgevoel is dat dan?

      • + 0
      • 19 mei 2017 - 12:15
    • droopz

      Posts: 777

      dat ie hem niet uit zal rijden, en dat heeft niks te maken met een motor faillure.

      • + 0
      • 19 mei 2017 - 12:17
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Zit je nou jezelf vragen te stellen, zijn jullie verwanten of is het toeval dat Droopz en Droopy gezellig met elkaar zitten te keuvelen.

      Gezien je verwijzing naar zus Stroll vermoed ik dat dit geen toeval kan zijn.

      • + 3
      • 19 mei 2017 - 12:28
    • Dacht ik ook Mojito. Nieuwe naam voor mijn 2e account,.. lekker makkelijk de volgende letter in het alfabet.

      • + 0
      • 19 mei 2017 - 12:30
    • droopz

      Posts: 777

      @mojito puur toeval, Droopy is in 2013 geregistreerd zo te zien, ik pas in 2017.

      Droopy was al bezet dus heb ik na de Y de Z gepakt Droopz

      in geen enkel geval weet ik wie er achter de naam Droopy schuilgaat, comische is het wel.

      • + 0
      • 19 mei 2017 - 12:30
    • droopz

      Posts: 777

      overigens zou ik totaal geen meerwaarde zien in een dubbel account? de verwijzing naar de zus van Stroll snap ik hier overigens ook even 1 2 3 niet.

      • + 0
      • 19 mei 2017 - 12:34
    • Nee, die verwijzing snap je niet... Make that the cat wise. ;)

      • + 0
      • 19 mei 2017 - 18:20
  • Heel benieuwd. Echter in de Indyseries is een pole trainen niet zo heel belangrijk voor het mogelijke race-resultaat. Is vooral het prestige en de bonus

    • + 0
    • 19 mei 2017 - 13:34
  • Spannend!
    Ik ben razend nieuwsgierig hoe hij het eraf brengt.
    Hij wil natuurlijk laten zien dat hij wereldkampioen in de F1 is geweest (..en nog zou kunnen worden) aan de andere kant moet je op zo'n baan eigenlijk geen risico nemen, maar ja géén risico met dat soort snelheden en min. downforce is er niet...

    • + 0
    • 19 mei 2017 - 15:32
  • “Guys, guys, hoe zet je ook al weer een motor zelf uit?” (F.A.)

    • + 0
    • 19 mei 2017 - 18:22
  • Het baassie zit inmiddels in de top 5 met een hogere snelheid dan de pole van vorig jaar.

    • + 0
    • 19 mei 2017 - 18:56
    • robertos

      Posts: 558

      precies, ik volg het al de hele week en hij gaat steeds beter rijden. vanochtend 4e en ik vind het raze.nd knap dat hij het zo snel oppikt

      • + 0
      • 20 mei 2017 - 10:10

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar