Zak Brown: "Als Alonso vandaag moest kiezen, zou hij waarschijnlijk vertrekken"

McLaren-teambaas Zak Brown beseft dat er nog veel moet gebeuren om Fernando Alonso te overtuigen langer bij het team te blijven. Gisteren leek wat dat betreft in ieder geval een stap in de goede richting. De Spanjaard kwalificeerde zich tegen alle verwachtingen in als zevende voor zijn thuisrace. Brown beseft echter dat de auto nog steeds niet voldoet aan de eisen van een tweevoudig wereldkampioen, zo meldde hij aan Marca: "Gelukkig hebben we afgesproken om pas in de zomer over de toekomst te spreken, want als hij vandaag mocht kiezen, zou hij waarschijnlijk vertrekken."

"Als we hem een competitieve auto bieden, blijft hij gewoon"

"Ik denk echter dat wij zijn favoriete keuze zijn, dus als we hem een competitieve auto bieden blijft hij gewoon," vervolgt Brown. "Het lijkt me duidelijk dat we dit jaar niet voor zeges kunnen strijden en Fernando is nu aan het overwegen waar hij dat volgend jaar wel kan doen, maar ik heb nog steeds de hoop dat wij hem dat kunnen bieden."

"We hebben nog negen à tien races om hem te overtuigen dat we hem in 2018 een winnende auto kunnen bieden. Het zal niet afhangen van een specifieke race. H zal vooral bekijken hoe we vooruitgaan dit jaar."

 

Reutel

Posts: 695

Het gerucht is dat hij zich daarna op Wimbledon gaat richten.

  • 7
  • 14 mei 2017 - 12:02

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Jaylie

    Posts: 254

    En het hangt misschien af of hij de Indy 500 wint :P

    • + 0
    • 14 mei 2017 - 11:59
    • Reutel

      Posts: 695

      Het gerucht is dat hij zich daarna op Wimbledon gaat richten.

      • + 7
      • 14 mei 2017 - 12:02
    • Of Tokyo 2020 ( Olympische spelen )

      • + 0
      • 14 mei 2017 - 12:04
  • Hourpower

    Posts: 795

    Nou vandaag niet hoor eerst P.7 verzilveren, morgen dan okee.

    • + 0
    • 14 mei 2017 - 12:04
    • Laten we eerst eens kijken of hij de startgrid haalt dit keer..

      • + 1
      • 14 mei 2017 - 12:22
    • 0xygen

      Posts: 1.160

      Eerst de eerste 2 bochten doorkomen.

      • + 0
      • 14 mei 2017 - 12:43
  • Pappen en nat houden die jongen. De Indycar die hij krijgt is alvast een goed begin. Misschien nog wat dames van plezier tot ze zover zijn.

    • + 0
    • 14 mei 2017 - 12:04
  • Schaik

    Posts: 264

    Ik denk dat Alonso nog te competatief is voor de IndyCars. Begrijp me niet verkeerd, want ik ben een enorme fan van de overzeese tegenhanger, maar ik denk dat Alonso met alles en iedereen de vloer aanveegt daar. Misschien niet direct op de ovals, maar op roadcourses zoals gisteren op IMS denk ik dat hij oppermachtig zal zijn. Alonso word bijna 36, maar hij is nog niet klaar met de F1. Ik weet zeker dat hij nog met de jongelingen zoals Max, Ocon en Wehrlein het gevecht kan aangaan!!

    • + 3
    • 14 mei 2017 - 12:04
  • geert61

    Posts: 1.099

    nou zijn tennis leer raar denkt niet dat dat haalbaar is

    • + 1
    • 14 mei 2017 - 12:05
    • "leer raar"

      Leraren zijn idd maar raar. +1 voor de onbewuste correctheid.

      • + 0
      • 14 mei 2017 - 12:43
    • Tja , dat geeft ook een andere betekenis aan het woord leer gierig.

      • + 0
      • 14 mei 2017 - 13:36
  • Hij heeft wel laten zien dat als je er verder niks van bakt zelfs een 7de gelijk een overwinning werd gevierd. Wat dit hij daar gisteren op de startgrid bij de nummers 1 tm 3 ? Vanwege zijn nationaliteit ? En Carlos dan ?

    • + 0
    • 14 mei 2017 - 12:08
    • Schaik

      Posts: 264

      Er is wel ff een verschil tussen Nando Calimero he!!!

      • + 0
      • 14 mei 2017 - 12:12
    • ('dit' moet uiteraard 'deed' zijn) Ik schat dat Bernie de popularisering van de F1 door Liberty Media met lede ogen aanziet. Wat een enge populisten. Ze schoten nog net geen warme broden het vereende publiek in. Wat waren dat eigenlijk voor T-shirts ? Geheel blanco ?

      • + 0
      • 14 mei 2017 - 12:14
    • CTRA

      Posts: 4.066

      Alonso was de snelste Spanjaard gisteren, dus mocht hij bij de top 3 staan. Dat is ook wat het publiek wil en waar ik iedereen de hele tijd over hoor roepen op dit forum.
      De F1 moet weer voor het publiek zijn.
      Doen ze dat dan is het nog niet goed

      • + 3
      • 14 mei 2017 - 12:21
    • Het is een verademing om te zien hoe open de F1 nu al geworden is.

      Bij Ziggo zouden ze ook wat meer on track mogen laten zien met wat leuke interviews en poespas. Een stuk leuker dan dat eindeloze geleuter van een uur in de studio over de kansen van Max in de race.

      • + 0
      • 14 mei 2017 - 12:36
    • Een crowd funded F1 zal er nooit komen, zeker niet als de prijzen omlaag gaan en dure exclusive merken het laten afweten, dus wat je dan krijgt is Cora van de Mora op de auto van Alonso i.p.v. Johnny Walker. Het verval is al begonnen met de Heineken GP van Grande Italië. Straks wordt Skoda nog motor-leverancier voor Team Wibra.

      • + 0
      • 14 mei 2017 - 12:38
    • CTRA

      Posts: 4.066

      Dat snap ik niet.
      Heineken is dus geen wereldspeler?
      Dat je het bier niet te zuipen vindt is nog daar aan toe.

      • + 0
      • 14 mei 2017 - 13:02
  • PKracing

    Posts: 812

    Hoi hmm mocht Ricciardo vertrekken. Dan vind ik Alonso ook nog wel wat voor Red Bull samen met Max. Denk niet dat Alonso nog zulke salariseisen zal hebben...als hij dit voor een jaartje zal doen.

    • + 0
    • 14 mei 2017 - 13:37
  • Samsonait

    Posts: 623

    We hebben nog negen à tien races om hem te overtuigen

    "Pakt salaris strookje, hier Fernando. Genoeg motivatie?"

    • + 0
    • 15 mei 2017 - 13:49

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar