Christian Horner is ongeduldig: "Wanneer komt die motor-upgrade?"

Teambaas van Red Bull Racing, Christian Horner, wordt een beetje ongeduldig waar het aankomt op de nieuwe motor voor de RB13. Motorleverancier Renault zou in Canada met een update komen, maar stelde dat voor onbepaalde tijd uit. 

Horner tegen de pers in Barcelona: "Ik zou heel graag willen weten wanneer die upgrade komt. Hoe eerder hoe beter natuurlijk maar Renault heeft momenteel problemen om het volle potentieel van de motor te benutten."

Meer vermogen

Ook Renault-baas Cyril Abiteboul reageerde op de problemen maar is van mening dat er met de huidige motoren ook nog progressie te boeken is. "Er valt nog meer uit de bestaande hardware te halen, maar dat hangt echt af van hoe snel we de problemen met de betrouwbaarheid kunnen oplossen. Ik denk dat het aankomt op de introductie van de derde motor. Misschien dat we iets veranderen aan de hardware, misschien ook niet. Maar los daarvan komt er meer vermogen aan, dat is een ding dat zeker is", aldus Abiteboul. 

Op dit moment heeft Renault nog geen tijd gegeven wanneer het de nieuwe krachtbronnen kan afleveren aan de teams. 

Honda zelf ook niet.

  • 8
  • 13 mei 2017 - 13:14

Reacties (27)

Login om te reageren
  • louc_

    Posts: 2.303

    Niet!

    • + 0
    • 13 mei 2017 - 13:03
  • Het onvermogen straalt van Horner af..

    • + 2
    • 13 mei 2017 - 13:04
    • Stitch

      Posts: 6.198

      Niet het onvermogen, maar de hulpeloosheid. Het onvermogen ligt in dit geval bij Renault.

      • + 4
      • 13 mei 2017 - 13:28
    • onvermogen?

      je bent al die titels die de man met Red Bull en Arden gewonnen heeft vergeten?

      • + 2
      • 13 mei 2017 - 13:47
    • Nee hoor, motorupdate-te weinig vermogen-onvermogen... Woordspeling? Joke, niet te serieus nemen @Steven ;-)

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 14:47
    • Gezien alles, straalt de professionaliteit van Horner af. Red Bull is orde op zaken aan het stellen en mag dezelfde performance van toeleverancier verwachten. Maar die blijft voorlopig nog uit.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 17:09
    • WC MAX

      Posts: 7.139

      @ Maxiaans Vind hem wel leuk gevonden...+1

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 18:45
  • We zijn allemaal een beetje ongeduldig denk ik :)

    • + 0
    • 13 mei 2017 - 13:06
  • Neem dan Honda, die leveren tenminste op tijd. Er is wel iets anders met Honda, maar ik kan er maar niet opkomen. ?

    • + 1
    • 13 mei 2017 - 13:10
  • Misschien is ie er al lang Christian, kijk eens in je koffertje.

    • + 1
    • 13 mei 2017 - 13:13
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Ligt nog bij de Russische douane.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 13:42
  • “Renault heeft nog geen tijd gegeven wanneer het de nieuwe krachtbronnen kan afleveren aan de teams.”

    Dat zou volgens eerdere berichten nu toch in juli worden, in Oostenrijk. Zijn ze daar op teruggekomen?

    • + 0
    • 13 mei 2017 - 13:20
    • Renault zelf heeft alleen gezegd dat de update pas later komt. Vervolgens zijn daar weer een hoop speculaties over gekomen en dat wat jij noemt komt alleen voort uit speculatie.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 13:23
    • Pipo

      Posts: 4.742

      De laatste speculatie die ik heb gelezen...Baku. Maar Renault kennende zal het pas Silverstone worden.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 22:05
  • Altijd fijn als men publiekelijk partners wat jent...

    • + 0
    • 13 mei 2017 - 13:24
  • rickf1

    Posts: 1.623

    TAG Heuer zwijgt in alle talen.

    • + 1
    • 13 mei 2017 - 13:28
    • wibi

      Posts: 4.519

      tuurlijk...wat hebben die er nu mee te maken?

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 13:33
    • rickf1

      Posts: 1.623

      @WIBI

      Hun naam staat op de motor: "Get ready for adventure at 200 miles per hour as we make motor magic together." www.tagheuer.com/e(...)ips/red-bull-racing

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 13:35
    • Die betalen een groot deel van de power unit?

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 13:36
    • wibi

      Posts: 4.519

      Helaas...die zijn gewoon sponsor (van de motor) en hebben voor dit jaar het recht gekocht om een ijzeren naamplaatje met "Tag Heuer" op de motor te laten zetten. Hebben verder niets te zeggen wat er gebeurt... Ik had (als ik het geld had) ook Manor gekocht met 'Wibi' erop, maar zou verder niks te zeggen hebben...en dat hoeft ook niet...

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 13:43
    • rickf1

      Posts: 1.623

      @WIBI

      Dat weet ik.

      TAG Heuer "motor" was een mooi compromis om de kritiek van RedBull op Renault van 2015 weg te nemen. Die kritiek lijkt nu terug te komen. RedBull heeft nog altijd geen alternatief.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 13:50
    • @Rick...krijgen ze ook niet.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 14:31
  • Mwha , beetje druk op de ketel zetten ,noemen ze dat.... alweer een verloren RB seizoen... Hopen op af en toe een podiumplekje voor Max...

    • + 0
    • 13 mei 2017 - 17:05
  • AvW010

    Posts: 76

    Toch blijft het vreemd elk x maar een betere motor binnen de grenzen van wat toegestaan is. Het houdt een x op.

    • + 0
    • 13 mei 2017 - 17:26
  • WC MAX

    Posts: 7.139

    Iets met de Franse slag doen krijgt hier wel een duidelijke betekenis

    • + 0
    • 13 mei 2017 - 18:47
  • meister

    Posts: 4.297

    Hij moet nog even wachten tot sint jutimis!

    • + 0
    • 13 mei 2017 - 19:14

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar