user icon

Palmer en Grosjean kibbelen na over aanvaring

  • Gepubliceerd op 12 mei 2017 11:04
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Renault-coureur Jolyon Palmer en Haas F1-rijder Romain Grosjean hebben het incident waardoor beiden in de eerste ronde van de Russische Grand Prix uitvielen nog niet uitgesproken. Grosjean dook in Sotsji binnendoor bij Palmer in bocht 2. Een optimistische actie, die voor beide rijders in tranen eindigde. Palmer en Grosjean gaven elkaar de schuld en de strijdbijl is twee weken later nog niet begraven.

Palmer: "De logica van Romain om mij de schuld in de schoenen te schuiven is op zijn zachtst gezegd vreemd. Voor mij is het glashelder wie het meest schuldig was aan deze crash. Iedereen heeft het ook kunnen zien in de herhaling. Maar het is ook normaal dat de meningen bij dit soort aanvaringen uiteenlopen. Op een gegeven moment moet je het hoofdstuk wel af kunnen sluiten. Bepaalde regels lijken alleen voor Romain te gelden en niet voor andere coureurs."

De lezing van Grosjean is totaal anders. "Ik had verwacht dat Jolyon een boete zou krijgen. We hebben toch de regel dat coureurs ruimte moeten laten voor een auto naast hen? Ik dook correct de bocht in en ging vol over de kerbs, maar hij stuurde op mij in en bleef vervolgens ook nog op het gas. Het kan gebeuren dat je de controle over de wagen verliest, maar dan moet je in vredesnaam wel op het rempedaal trappen en niet gas blijven geven."

"Het probleem van Palmer was dat hij zichzelf uit de situatie wilde redden door op het gas te blijven trappen. Dat werkt niet. Dus stuurde hij op mij in en ramde me uit de wedstrijd. Daarom ben ik zo boos. Het is echter mijn eigen fout dat ik me zo ver achteraan had gekwalificeerd. In het achterveld kom je bepaalde coureurs tegen… Laat ik het zo zeggen, met de coureurs op de eerste drie startrijen was dit niet gebeurd."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Tja Romain, je had zelf minder hard de bocht in kunnen gaan. Jij kiest ervoor om zo laat te remmen dat je geen opties meer hebt en een ander mag het oplossen?

    • + 3
    • 12 mei 2017 - 11:08
  • ach ik neem die Croissant al sinds Monaco 2015 niet meer serieus.

    • + 4
    • 12 mei 2017 - 11:16
    • pff... ik wil ook dat Max wint hoor, maar laat hem Monaco nu eerst maar eens een keer uitrijden.

      • + 0
      • 12 mei 2017 - 11:25
    • Kraai

      Posts: 682

      Beetje een 'Jean lul du behanger'.
      Is altijd de schuld van een ander of van iets anders waar hij niets aan kan doen.
      Als je er maar blind vanuit gaat dat een ander wel voor jou aan de kant gaat, wordt het tijd om eens die grijze massa onder zijn helm aan te zetten.

      • + 0
      • 12 mei 2017 - 11:48
    • Alandaxa

      Posts: 45

      @JasVerstoppen ik wil dat ook graag beste "Jas", maar voor wat betreft dit artikel vind ik een vergelijking met Max niet op zijn plaats. Als Max ergens hard in duikt dan denkt hij daar beter bij na......en dus is dit niet te vergelijken met Grosjean zijn alles of niets actie.....

      • + 0
      • 12 mei 2017 - 19:48
  • Pff, lekker respectvol naar je collega's toe zeg. In de achterhoede rijden ze ook voor wat ze waard zijn.

    • + 0
    • 12 mei 2017 - 12:01
  • Van beide niet heel handig gedaan maar ik vond het toch voornamelijk de schuld van Grosjean. Hij moet niet zo zeuren over Palmer, jarenlang is Grosjean zelf de ''first lap nutcase'' geweest.

    • + 1
    • 12 mei 2017 - 12:03
    • Polleken

      Posts: 936

      Klopt helemaal !

      • + 0
      • 12 mei 2017 - 13:47
    • En dit titel "wint" hij elk jaar opnieuw. Hij geeft het zelf al aan dat hij fout zat. "Ik dook de bocht in en ging vol over de kurbs.". Ik verwacht ook niet op de snelweg dat er een randdebiel is die mij over de vangrail probeert in te halen.

      Wordt tijd dat deze knul eens iets anders gaat doen want deze instelling gaat het echt nog eens goed fout door zijn schuld.

      • + 0
      • 12 mei 2017 - 18:40
  • Haha je moet dan wel op het rempedaal trappen :p das een goeie romain

    • + 0
    • 12 mei 2017 - 12:09
  • Ik weet niet hoor maar wat had Palmer kunnen doen? Er zit een sauber aan de linkerkant.

    • + 0
    • 12 mei 2017 - 14:45
    • Alandaxa

      Posts: 45

      @Verstappen-GP Precies! Ik vind het gewoon een kamikaze-Katie van Grosjean.

      • + 0
      • 12 mei 2017 - 19:49

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar