Mark Webber: "Alonso vroeg mij om ook de Indy 500 te gaan rijden"

Mark Webber is in Bahrein door Fernando Alonso gevraagd om ook de Indy 500 te gaan rijden, maar de oud Red Bull Racing-coureur had geen interesse in het event, zo zegt hij in gesprek met crash.net.

Webber is de afgelopen jaren één van de weinige coureurs die een poging hebben gedaan om twee van de drie onderdelen van de Triple Crown te winnen. Deze bestaat uit de Grand Prix van Monaco, de 24 uur van Le Mans en de Indy 500. Monaco wist hij in 2010 en 2012 op zijn naam te schrijven en in Le Mans was hij heel dichtbij met een tweede plaats in 2015. 

"Als ik Le Mans had gewonnen...."

Webber: "Ik had het misschien wel gedaan als ik Le Mans had gewonnen, maar ik had eigenlijk geen interesse in Indy." Maar ondanks dat hij die niet won kwam wel de vraag van Alonso die op 28 mei de Indy 500 gaat rijden. "Fernando vroeg mij in Bahrein om de Indy te proberen. En als ik die tweede race (van de Triple Crown, red.) ook had gewonnen was er meer druk geweest", aldus de coureur die eind vorig jaar zijn pensioen aankondigde. 

Webber geeft aan dat het uitstapje van Alonso voortkomt uit frustratie. "Als hij nu Formule 1-races had gewonnen was hij nooit gegaan. Nimmer had een coureur zonder prestaties zoveel media-aandacht als Alonso in de Formule 1 dit jaar", aldus Webber die afsluit met Alonso het allerbeste te wensen voor de Indy 500. 

Oke, bedankt Mark.

  • 2
  • 7 mei 2017 - 12:37

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Oke, bedankt Mark.

    • + 2
    • 7 mei 2017 - 12:37
  • Voordat iedereen over Mark struikelt, aangezien dit typisch zo'n bericht is waar iedereen Mark graag met beide voeten op de grond wil vastpinnen: Fernando en hij zijn vrienden, dat is algemeen bekend. Een reporter vraagt of hij het er met Fernando over heeft gehad -> antwoord.

    • + 2
    • 7 mei 2017 - 12:44
  • M@X

    Posts: 1.352

    Gaat Alonso de Indy500 rijden? Niks van gemerkt! Pff echt teveel "nieuws". Heeft hij slim aangepakt! Ik snap het van Webber wel, hij heeft al een gooi naar de triple gedaan, weinig nut om dat nu nogmaals te proberen als hij er nog 2 moet winnen en eigenlijk wil stoppen.

    • + 0
    • 7 mei 2017 - 12:49
  • Als Mark Webber de Triple Crown had gewonnen was m.i. de waarde daarvan gedaald, want het hoort een prijs te zijn van grote kampioenen.

    Je kunt het ook omdraaien: alleen grote kampioenen kunnen de Triple Crown daadwerkelijk winnen. Tot nu toe is dat alleen Graham Hill gelukt, dat zegt wellicht genoeg.

    • + 0
    • 7 mei 2017 - 13:16
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Beetje onzinreactie.... Immers, wie van de grote F1-rijders heeft het überhaupt geprobeerd? Stewart, Prost, Lauda, Mansell en Schumacher in ieder geval niet, en van Senna zullen we het nooit weten of hij een poging zou hebben gedaan.

      • + 0
      • 8 mei 2017 - 10:41
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Mansell is anders wel dicht in de buurt geweest om die 2e stap te halen...

      • + 0
      • 8 mei 2017 - 11:20
    • Gelukkig kondig je zelf al aan met wat voor reactie je komt @Gompie. ;)

      • + 0
      • 9 mei 2017 - 07:46
  • Mark wil dus niet winnen omdat het de druk zou verhogen op hem en verwachtingen van anderen om nog eens te winnen..

    • + 0
    • 7 mei 2017 - 13:26

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar