user icon

Fernando Alonso: "Dit is de situatie zoals die is"

  • Gepubliceerd op 30 apr 2017 14:34
  • comments 20
  • Door: Mathijs Carolus

Fernando Alonso kon al in de formatieronde uitstappen: de Honda-motor achterin de McLaren vertoonde bij het opstarten voor de formatieronde al kuren en Alonso probeerde de boel nog te redden. Helaas was alle moeite voor niets en parkeerde Alonso de McLaren MCL32 bij de ingang van de pits.

Het is voor Alonso de eerste keer sinds 2005 dat hij een race niet kan starten. Alonso startte destijds samen met de andere coureurs niet in de Amerikaanse Grand Prix, omdat bandenleverancier Michelin de veiligheid van de banden niet kon garanderen. Voor de camera van Ziggo Sport reageert Fernando Alonso gelaten op zijn vierde uitvalbeurt van het jaar.

"Dit is de situatie zoals we er nu voor staan. Het was ook wel te verwachten, aangezien we zoveel problemen hebben gehad in de winter en ook de eerste races verliepen niet goed. We hebben fundamentele problemen en die moeten we aanpakken. We hebben echter een goed team, met goede mensen en we moeten gewoon blijven werken. De Formule 1 is mijn leven en ik blijf mijn best doen", aldus Alonso.
 

 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • BMW E30

    Posts: 761

    Ik vind het knap hoe hij nu nog probeert om positief te blijven, verder gun ik het hem van harte dat de McLaren-Honda gauw wat beter word.

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 14:49
  • In Bahrein was Stoffel de l.l, nu was Alonso aan de beurt. Het kan niet slechter dan dit, en ik vraag me af hoelang Mclaren dit nog vol gaat houden.

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 14:53
  • En dan zijn er mensen die het nog steeds niet begrijpen wanneer Alonso zich een keer laat gaan over de boordradio. Dit is toch om helemaal knettergek van te worden.

    • + 3
    • 30 apr 2017 - 15:05
    • Ik had die Honda chef er klappen bij gegeven. :)

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 15:10
    • Ik had die klapstoel er maar weer bij gepakt.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 15:18
    • CTRA

      Posts: 3.640

      Klap op je smoelstoel?

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 15:50
    • Dat gebaartje ook richting de Marshalls nadat hij uitstapte, "neem dat ding alsjeblieft mee".
      F1 mist veel met Fernando niet van voor.

      • + 1
      • 30 apr 2017 - 16:22
    • Ik stond er van te kijken dat ie geen gat in dat barrel trapte. Respect hoor...., wat een zelfbeheersing.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 17:49
    • De situatie bij McLaren is gewoon lachwekkend aan het worden.
      De lichaamstaal van Alonso bij het uitstappen alleen al. Geen frustraties ditmaal maar gelatenheid..

      Ik hoop dat hij meer geluk heeft met zijn Indy 500 avontuur!

      • + 0
      • 1 mei 2017 - 07:52
    • IK was inderdaad blij met het uitvallen van Alonso, dat gebrom over de radio slaat nergens op. Iedereen weet dat de Honda motor niet goed genoeg is en je kan het 100x blijven roepen, maar daar wordt het niet beter van.

      • + 0
      • 1 mei 2017 - 08:21
  • WC MAX

    Posts: 3.373

    Ik irriteer me al over de situatie bij RB, elke keer wat. Mijn god wat moeten de rijders en fans van McLaren dan wel niet denken......... Een bak ellende daar. Heb te doen met Alonso, tweevoudig wereldkampioenen en een van de beste van het veld en dan een debuutseizoen voor Stoffel met die gaarbak onder zijn kont. Hoop dat ze het lek snel boven water hebben. Dit is F1 onwaardig en zeker McLaren onwaardig!

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 16:24
  • Ik zeg Alonso dit seizoen nog in de Renault, Palmer dr uit. Button mag het seizoen in Mclaren afmaken

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 18:01
  • Ik denk dat Alonso dit jaar een record gaat zetten dat in de eeuwigheid niet meer verbeterd zal worden: hoogste salaris per afgelegd aantal kilometers in het seizoen. De kilometerprijs die McLaren hem betaalt, zal dusdanig hoog blijken te zijn, dat deze eigenlijk niet meer overtroffen kan worden.

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 19:17
    • Hah! Dat record verbleekt met de kosten per gereden kilometer van Lance Stroll betaald door Daddy Stroll.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 20:12
  • LimboF1

    Posts: 5.004

    Op RTL+ had men het vermoeden dat Alonse extra de auto voor de pitlane heeft laten staan. Hierdoor moest hij de race staken, gezien dat het team dan niet meer aan de auto kon. Als hij over de streep van de pitlana was gegaan, dan had het team de auto mogen repareren en had hij verder moeten rijden. Hij had het probleem dat de batterij niet deed opladen en hij had hierdoor 160 pk minder en dus een nadeel. Althans dat was het verhaal op de boordradio. Ik hoop niet dat Alonso echt zo gefrustreerd is dat hij zoiets zou doen. Want als het zo zou zijn, dan begrijp ik het ergens wel. Maar dan ben ik als fan wel teleurgesteld en mag hij wegblijven van mij, hij krijgt verdomme genoeg betaald en heeft een contract.

    • + 1
    • 1 mei 2017 - 00:08
  • Stoffel heeft voor het eerst Alonso verslagen, dat zal wel een leuk champagnefeestje zijn geworden aan één kant van de McLaren-pits. ;)

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 01:40
    • Het is diep triest voor Stoffel, lang moeten wachten op een f1 debuut en dan instappen in een hok waarmee het een schier onmogelijke taak is om jezelf ook maar enigszins in de picture te rijden.

      • + 0
      • 1 mei 2017 - 07:54
  • aap

    Posts: 1.366

    geen wereldtitel voor Alo meer

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 08:32
  • meister

    Posts: 2.783

    Die Stoffer kun je volgend jaar ook wel weer een rookie noemen.

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 10:01

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 190
  • Podiums 0
  • Grand Prix 172
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar